Oyun İncelemeleri

Blades of Time – PC

2009’da çıkan X-Blades’i hatırladınız mı? Açıkçası sessiz sedasız çıkan, ortalama bir aksiyon oyunuydu. Ayumi isimli karakteri yönetip, bolca düşman kesiyorduk. Aslında Rus yapımcı Gaijin Entertainment oyunda bir şeyler denemek istemişti, hatta yapım piyasaya sürülmeden önce ilginç açıklamaları olmuştu. Ama X-Blades’te bu dediklerini bir türlü oturtamadılar. Son dönemlerde karşımıza ruhsal devamı olarak nitelendirilen bir sürü devam oyunu çıktı. Gaijin de bu duruma ayak uydurup, Blades of Time’ı geliştirdi ve piyasaya sürdü. Mart ayında konsollar için çıkan yapım sonunda PC platformuna da uğradı.

Keskin kılıçlı güzel geri döndü

Yapımda gene orijinal oyundaki hazine avcısı Ayumi’yi kontrol ediyoruz. Ayumi hazine peşinde koşarken, kendini bir adada buluyor. Ancak gizemli adanın karakterimize ilginç sürprizleri var, böylece macera başlıyor. Açıkçası oyunun konusunun derin ve detaylı olduğunu söylemek zor. Genel olarak klasik yüzeysel bir hikayeye sahip. Oyunda aslında God of War, Prince of Persia gibi oyunlardan alıştığımız bir aksiyon mekaniği var. Ayumi iki kılıcı ile birlikte düşmanları dilimlerken, diğer yandan silahı ile daha fazla can yakabiliyor. Zaten oyunun asıl merkezinde aksiyon yatıyor. Silahlarımız ve en önemlisi güçlerimiz ile farklı kombinasyonlar yapabiliyoruz.

Ayumi’nin ateş, buz gibi kullanabildiği güçleri var. Mesela çevremizde 5-6 tane düşman var diyelim. Ayumi havaya zıplayıp, yere bir anda vurduğu zaman düşmanların ayaklarında buz oluşuyor ve rakiplerimiz bir süre hareket edemiyor. Bu süre de onları biçmek için bize bir hayli yetiyor. Yapımda bu güçleri bize kazandıran heykeller var. Bu heykellere gidip, düşmanlardan çıkan veya etraftaki eşyaları yok ettikçe kazandığımız küreleri (Yani Orb) harcayıp güçleri alabiliyoruz. Her gücü farklı tuş kombinasyonları ile kullanıyoruz. Ardı ardına farklı kombineler ile birlikte oynanış zevkli oluyor.

Blades of Time’da Time Rewind özelliği var. Bu özellik bizlere hem düşmanlara karşı savaşırken, hem de bazı bulmacaları çözerken avantaj sağlıyor. Time Rewind’ta Ayumi klonunu çıkartıyor. Bu klonlar ilerledikçe daha zorlu olan düşmanları daha kolay öldürmek için yardım ediyor.

Bazı zamanlar çözmemiz gereken bulmacalar oluyor. Örnek verirsem misal açılması gereken bir kapı var, ama kapıyı açmak için Ayumi’nin aynı anda iki yerdeki mekanizmaya basması lazım. İşte bu durumda klonumuzu bir yere diğer yere, Ayumi’yi ise diğer yere yerleştiriyoruz ve kapı açılıyor. Ancak şunu da belirteyim, bulmacalar genel olarak kolay. Yani kafa patlatacak bir durum yok. Yapımda Ayumi’nin özel alan gücü de var. Bu özel alan içinde bazı düşmanları kesebiliyor, farklı bir boyut misali olan yerlerde rakiplerimizi aşağı alabiliyoruz.

Zaman çok önemli!

Oyunda görsel olarak ilk dikkat çeken nokta Ayumi’nin kendisi oluyor. Başkarakterin modellemesi ayrıntılı yapılmış. Ayrıca oyundaki diğer ana karakterler de bu konuda başarılı. Ama düşman modellemeleri genel olarak aynı tutulmuş. Bu durum bir süre sonra sıkıcı olabiliyor. Yapımda kaplamalar açıkçası üst düzey değil, fakat tasarımlar ve efektlerle birlikte genel olarak görsellik hoş bir sunum yapıyor. Bazı yerlerde çok abartı efektler ise oyunda göze batan kısımlardan biri.

Oyunun seslendirmesi ise ortalama düzeylerde. Ne yazık ki Ayumi’nin fazla konuşması bunaltıcı olabiliyor. Ses efektleri ise fena sayılmaz. Müzikler de oyunun atmosferi içinde eriyip gidiyor. Çizgisel oyun yapısı sunan yapımda, bazı hatalar da var. Ama Blades of Time açıkçası zaman geçirmek için oynanabilir. Oyunun düşük sistem ihtiyacı da diğer bir artısı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu