Blizzard CEO’su Mike Morhaime’la konuştuk (MK Özel)

World of Warcraft, Diablo ve Starcraft. PC oyunculuğunun duayenlerinden olan Blizzard’ın ünlü CEO’su Mike Morhaime, Türkiye’den sadece Merlin’in Kazanı’na konuştu.

Kendisini ülkemizde tatil yaparken bulduk ve oyun sektörüyle ilgili birçok soru yönelttik. Sorularımıza içtenlikle ve sıcak bir şekilde yanıtlayan Mike Morhaime’a, kendisiyle görüşmemizi tatilde olmasına rağmen kabul ettiği için teşekkürlerimizi iletiyoruz.


Murat Halilbeyoğlu, Blizzard CEO’su Mike Morhaime ve Özgür Yıldız

MK: Merlin’in Kazanı
MM: Mike Morhaime

MK: Size World of Warcraft’la ilgili olarak Elder Scrolls Online’ı sormak istiyorum. Bu durum sizi endişelendiriyor mu?

MM: Açıkçası onlar ilk defa bir MMO’yla çıkacak bir firma değiller. Heyecan yaratıyorlar. Bence bu durum iyi ve çıkardıkları oyun karmaşık ve zor bir tarzda. Onlara iyi şanslar diliyorum. Umarım başarılı olurlar.


Şapkaya dikkat!

MK: World of Warcraft’a bir tehdit oluşturuyor mu?

MM: Bizce World of Warcraft’a rekabet, tüm eğlence formlarından geliyor. Sadece oyunlar veya MMO’lardan gelmiyor. Bu Game of Thrones gibi iyi bir TV dizisi bile olabilir. Oyunlar hakkında endişemiz yok. WoW uzun süredir piyasada. Oyuncularımız belli bir dönem WoW oynuyor ve sonra başka bir oyuna geçiyor. Sonrasında ise tekrar WoW’a geri dönüyor. Biz de onların geri dönmesi için yeni nedenler sunmaya, yeni içeriklerle sağlamaya çalışıyoruz.

MK: Türkçe lokalizasyon hakkında bir çalışmanız var mı?

MM: Şu noktada açıkladığımız herhangi bir şey yok. Diğer potansiyel pazarları inceliyoruz. Oyunu diğer dillere çevirmek büyük bir çaba gerektiriyor. Bizim için büyük bir uğraş. Piyasaları izlemeye devam edeceğiz ve eğer yeterli oranda ilgi olursa bu işe girişeceğiz.

MK:
Activision ve Blizzard arasındaki ilişki nasıl ilerliyor?

MM: World of Warcraft piyasaya çıktığında Activision’dan büyük bir saygı gördü. Activision’ın Blizzard’ın kültürüne, işleri nasıl yaptığına karşı büyük bir saygısı var. Yani karşılıklı olarak şirketler arasında büyük bir saygı bulunuyor.

MK: Blizzard All-Stars’ı açıklamıştınız. Peki neden DOTA 2 ismini neden Valve’a verdiniz?

MM: Bizim asıl endişemiz topluluğumuzun “DOTA” ismiyle oyunlarını oynamasıydı. Çünkü orijinal “DOTA”, Warcraft 3’te başlamıştı. Diğerlerinin bu ismi kullanmasını engellemeye çalışıyorduk. Yine de önemli olan Blizzard oyuncu topluluğunun bu ismi kullanıyor olması. Herhangi bir oyunun değil.

MK: World of Warcraft filmi ne durumda?

MM: Şu an geliştirilmekte olan bir skript var. Yönetmen Duncan Jones skripti tamamlıyor. Filmin yapım aşaması ilerliyor. Kendisi skript konusunda Blizzard çalışanlarıyla yakın bir şekilde çalışmakta.

Peter Jackson’ın Lord of the Rings’le ortaya çıkardığı dünyanın bir benzerini yapmaya çalışıyoruz. Ulaşmak istediğimiz nokta bu.


DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>

MK: Sanırım bu film bir seri olmayacak değil mi?

MM:
İlk filmin nasıl bir performans göstereceğini izleyeceğiz. Umarım daha çok WoW filmi yapabiliriz.

MK: Film Arthas’la mı ilgili?

MM: Bu konuyla ilgili yorum yapamam.

MK: Şirketinizde en üst seviyedeki kişiyle en alt seviyedeki kişinin iletişimi nasıl? Patron-çalışan ilişkisi nasıl?

MM: Bazı çalışanlarımızla neredeyse 20 senedir birlikteyiz. Yani oldukça dostça bir ilişkimiz var. Mümkün olduğunca aynı seviyedeyiz. Birlikte çalışıyoruz ve birlikte sosyalleşiyoruz.

MK: Warcraft 4’ün geleceği var mı?

MM: Bilmiyorum. Şu an StarCraft 2 takımı şu an oyunun desteği ve Blizzard All-Stars üzerinde çalışıyor.

MK: PlayStation 4’le ilgili Diablo 3 dışında projeleriniz var mı?

MM: Bekleyip göreceğiz.

MK: PS4 ve Xbox One yarışı nasıl gelişir sizce?

MM:Bu tür yarışların nasıl gideceği belli olmaz. Nasıl ilerlediğiniz heyecanla takip edeceğiz.

MK: Sizinle tanışmak ve konuşmak bizim için büyük bir onurdu. Zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.

MM:Ben teşekkür ederim.

Not: Mike Morhaime’la röportaj dışında da genel olarak ülkemiz ve İstanbul’la ilgili düşüncelerini de sorma fırsatı bulduk. Kendisi İstanbul’da daha önce de geldiğini, ancak bu sefer daha uzun süre kalacağını ve birçok yeri gezme fırsatı bulacağını belirtti. Kendisi bize ayrıca, büyükbabası ve büyükannesinin İstanbul’dan ABD’ye göçmüş olduğunu ve hala İstanbul’da bazı akrabalarının bulunduğunu söyledi. Röportaj sırasında bizim olduğu kadar, kendisinin de Türkiye, Türk Oyun Sektörü ve Türk oyuncular konusunda soruları oldu. Biz de bu konulardaki sorularını yanıtladık.

Röportaj gerçekleştirmemizde büyük katkısı olan Sencer Kebapçıoğlu ve Sirkeci Konak Hotel çalışanlarına teşekkürlerimizi sunuyoruz.

You can read the interview in English here:

MK: Merlin’in Kazani
MM: Mike Morhaime

MK: I’d like to ask you about Elder Scrolls Online. Does it concern you?

MM: Frankly they are not a company that coming with an MMO for a first time. I think it’s good. Making MMO’s are complex and needs a big effort. I wish them luck and I hope they’re going to be successful.

MK: Is ESO an threat for World of Warcraft?

MM: I think competition comes from any kinds of entertainment. Not just video games or MMO’s. It can even be a good TV show like Game of Thrones. We have no concerns about our games. World of Warcraft is in the market for a long time now. Our players are playing WoW for a period and changing to another game. After that they come back. We are trying to give them reasons to come back.

MK: Is there any effort for Turkish localization?

MM: At this point there are nothing that we’ve announced. We are watching other potential markets. It needs a big effort to translate the game and it’s a big commitment for us. We are keep going to watch the markets and if there’s enough interest, we’ll get to it.

MK: How is the realtionship between Activision and Blizzard going?

MM:
When World of Warcraft went on the market, it has seen a big respect from Activision. Activision has a respect for Blizzard’s culture and how the things are being done in Blizzard. So there’s a big respect between both companies.

MK: You announced Blizzard All-Stars. So why did you let Valve use DOTA 2 name?

MM: Our main concern was our community to play their game with the name “DOTA”. Because original “DOTA” was started with Warcraft 3. We were trying to prevent others to use this name. In the end the most important thing is that Blizzard community is using the name “DOTA”, not some other game using it.

MK: What’s the situation of World of Warcraft movie?

MM: There is a script that being developed right now. Director Duncan Jones is finalizing the script. So the movie is progressing. Director Duncan Jones is working closely with Blizzard people on the script.

We are trying to create a world that Peter Jackson achieved with Lord of the Rings. That’s point that we want to reach.

Go to the next page for the rest of the interview
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

MK: I think it will be a one-shot movie, am I right?

MM: We’ll see how the first movie goes. I hope we can do more movies.

MK: Will the movie tell Arthas’ story?

MM:
I can’t really comment on that matter.

MK: How is the relationship between the top guy and a normal employee in Blizzard?

MM: We are working for 20 years with some of our employees. So we have a really friendly relationship. We are keeping our relationship flat as much as possible. We are working together and socializing together.

MK:
Is there a future for Warcraft 4?

MM: I don’t really know. StarCraft 2 team is working on StarCraft 2 support and Blizzard All-Stars.

MK: Do you have any other projects for PS4 except Diablo 3?

MM:
We’ll see about that.

MK:
What do you think about the competition between PS4 and Xbox One?

MM: You can’t really tell the forecast on these kind of competitions. We’ll watch how it goes with excitement.

MK:
It was a big honour to meet and talk with you. Thanks for your time.

MM: Thank you.

Exit mobile version