Blizzard ile Hearthstone: Heroes of Warcraft hakkında konuştuk!
Geçtiğimiz günlerde, Blizzard’ın ünlü kart oyunu Hearthstone: Heroes of Warcraft’ın yapımcıları ile sohbet etme imkanı yakaladık. Hearthstone hakkında, özellikle Türk oyuncuların merak ettiği pek çok konu hakkında yönelttiğimiz sorulara samimi yanıtlar veren Sanat Yönetmeni Ben Thompson ve Kıdemli Tasarımcı Mike Donais ile yaptığımız söyleşi karşınızda!
Not: Soruların hazırlanmasında bize yardımcı olan Elif Arslan, Ruşen Göbel ve Can Arabacı’ya yürek dolusu teşekkürlerimizi sunarız!
Merlin’in Kazanı: Hearthstone’da genel olarak, desteniz iyi olsa bile şans faktörü belirleyici oluyor. Birçok kart rastgele hasar veriyor. Aynı zamanda sıradaki kart da rastgele olarak seçiliyor. Yeteneğin, şans faktörüne oranla daha önde olduğu bir sistemi hiç düşündünüz mü?
Blizzard: Yetenek ve şans faktörünün arasındaki dengenin her oyununuzda çok önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu şans kart oyunlarının doğasıdır. Aynı zamanda oyunu eğlenceli yapan şey de bu özellik. Her maç sizi şaşırtabiliyor ve ihtimaller hiç tükenmiyor. Örnek olarak pokeri gösterebiliriz. Evet, şans faktörü önemli ama her şey demek değil. Büyük turnuvalar ve yetenekli oyuncular bize bunu kanıtlıyor. Hem yeteneğe, hem de şansa ihtiyacınız var. Satranç ise kart oyunlarının aksine şans faktörünün pek önemli olmadığı bir oyun. Satrançta yeteneğe ihtiyacınız vardır. Kart oyunlarındaki şans yeni olasılıkları ortaya çıkartır. Sizin şansınıza gelen bir kart oyunu bambaşka noktalara götürebilir. Sonuç olarak bu oyunları eğlenceli yapan şey şans ve yeteneğin arasında oluşan dengedir.
MK: İkinci sorum içerikle ilgili. Hearthstone içerisinde Arthas (Lich King) hakkında hiçbir şey yok. Onu bir ek pakete sakladığınızı düşünebilir miyiz?
Blizz: Dürüst olmak gerekirse bu noktada net bir şey söylemek çok zor. Bir kart setini veya ek paketi oyuna eklemeden önce, bunun en doğru yolu bulmaya çalışıyoruz. Bu seçimin bizi pişman edip etmeyeceğini çözmeye çalışıyoruz. Yeni gelen karakterlerin ve destelerinin dengeleri bozmaması gerekiyor. İleride yeni ek paketler gelecek ama ne yapacağımızı iyi düşünüp, fırsatlarımızı iyi değerlendirmemiz gerekiyor.
MK: Bu aslında daha önce de sorulmuş bir soru. Acaba oyunda co-op modu (2’ye 2) veya 2’ye karşı yapay zeka modlarını oyunda görebilecek miyiz?
Blizz: Bu gerçekten de en popüler sorulardan biri. Üzerinde düşünmüyoruz diyemem ama önceliklerimizde olan bir hedef değil. Bu yine neyin en doğru olduğuna karar vermekle ilgili. Böyle bir modu oyuna eklemek istediğimizde karşımıza çıkan birçok engel var. Ara yüzden tutun oynanış elementlerine kadar tonla özelliğin nasıl değişeceğine karar vermek gerekiyor. O yüzden şu an için böyle bir oyun modu üzerinde çalışmıyoruz. Bizim asıl odaklandığımız nokta, Hearthstone’u herkesin oynayabileceği ve yeni oyuncuların kolayca alışabileceği bir oyun haline getirmek.
MK: Her yeni ek paketle birlikte güçlü karakterler ve desteler oyuna ekleniyor. Yeni içeriklerin dengeyi bozmamasını nasıl sağlıyorsunuz?
Blizz: Şöyle söyleyebilirim ki, yeni içerikler oyun tecrübesini değiştirmiyor, sadece yükseltiyor. Yeni bir kart destesi belki işinize yarayabilir. Yeni kartlar insanların farklı şeyler denemelerine olanak sağlıyor. Bu kartlar sizin için iyi olabilir ve oluşturduğunuz sisteme adapte olabilirler. Kartları yayınladığımızda, eğer sizin desteniz hali hazırda zaten iyiyse, bu kartlar destenizi baştan aşağıya değiştirmiyor, gelişmesini sağlıyor.
MK: Türkiye’deki birçok Hearthstone oyuncusu, oyunda bulunan nadir veya efsanevi paketlerin düşme olasılığını artıp arttırmadığınızı merak ediyor.
Blizz: Oyundaki kartların düşme olasılıkları belli kurallara göre belirleniyor. Eğer sorduğunuz buysa hiçbir şey değişmedi, üzgünüm.
MK: Hearthstone’da bugüne kadar hep bir “Adventure Modu” ardından da farklı bir kart paketi geldi. Son olarak yine bir “Adventure” eklentisi yaptınız. Bu döngü aynı şekilde devam edecek mi?
Blizz: Sunduğumuz iki farklı içerik türü de bizim için çok önemli. Ek paketler önemli çünkü oyunculara yepyeni seçenekler sunuyor. Yeni kartlarla, farklı metalar ortaya çıkıyor ve özellikle rekabetçi oyuncular ek paketlerle oynanışlarını geliştiriyorlar. Adventure modu da aynı şekilde önemli çünkü oyuncular kartlarla gelen kahramanların hikayelerini yaşayarak, Hearthstone ve Warcraft evreni hakkında yeni şeyler öğrenebiliyorlar. Bu yüzden hem ek paketlerin hem de Adventure’ların devam edeceğini söyleyebilirim ama aralarında özellikle belirlenmiş herhangi bir çıkış sıralaması bulunmuyor.
MK: Hearthstone yakın zamanda Android ve iPhone için piyasaya sürüldü. Acaba konsol için bir planınız var mı?
Blizz: Şu ana kadar neredeyse her platforma oyunu çıkarttık. Hearthstone en son olarak da iPhone ve Android telefonlar için geldi. Ama şimdilik böyle bir çalışma içerisinde değiliz.
MK: Oyunun Adventure modundaki Heroic zorluk seviyesi cidden çok zor ama bağlamında gelen ödüller o zorluğun hakkını veremiyor. Bunu ileride değiştirmek gibi bir düşünceniz var mı?
Blizz: Adventure modun eğlenceli olabilmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Bu modda farklı zorluk seçenekleri de bulunuyor ve ödülleri de aynı oranda değiştirebiliyoruz. Adventure, oyuncuların kendilerine meydan okumak ve eğlenmek için tercih ettikleri bir mod. Bu görevler sonucunda yeterince ödüllendiriyorlar. Bu modun eğlencenin ötesine geçmesini istemiyoruz ve kararlarımızı buna göre veriyoruz.
MK: Özellikle forumlarda birçok oyuncu Dr. Boom adlı karttan aşırı güçlü olduğu için şikayet ediyorlar. Bu kartın üzerinde bir değişiklik yapılacak mı?
Blizz: Aslında oyuncuları anlayabiliyoruz. Oyuncular genelde bu kartı oyun sonlarına saklıyorlar ve oyunun dengelerini değiştirmeye çalışıyorlar. Fakat biz Dr. Boom’un olduğu halinden memnunuz ve şu değiştirmeyi düşünmüyoruz.
MK: Hearthstone içinde sadece Warcraft öğeleri bulunuyor. Hearthstone benzeri Diablo, Starcraft hatta Overwatch evrenlerini konu alan ya da Heroes of the Storm gibi bütün Blizzard evrenlerini bir araya atan bir kart oyunu konseptine girmeyi düşünür müsünüz?
Blizz: Oluşturduğumuz tüm oyun evrenleri inanılmaz bir hayran kitlesine sahip ve hayranı olduğunuz şeyle oynamak istemeniz oldukça doğal. Hearthstone yapılırken belirli nedenlerden ötürü WarCraft dünyası temel alındı. Başta oyuncuların en çok vakit geçirdikleri evrendi, ayrıca harika bir hikaye örgüsüne sahipti, WarCraft dünyasında daha fazla hareket imkanına sahiptik. Hearthstone için en uygun seçenek hep WarCraft evreniydi. Diğer evrenlerimizin dahil olduğu Heroes of the Storm bu iyi zaten harika bir şekilde başarıyor.
MK: Top 16’ya giren Türk oyuncuları Blizzcon’daki finallere davet etmediğinize dair şikayetler alıyoruz. Bu konuda bir şeyler söylemek ister misiniz?
Blizz: Bu konu hakkında size daha sonra dönüş yapacağız.
MK: Hearthstone’u bilgisayarlarına kuran WoW oyuncularına oyun içi küçük hediyeler vermiştiniz. Yine buna benzer biçimde, Hearthstone belirli başarılar elde eden kullanıcılara oyun içi hediyeler vermeyi düşünüyor musunuz?
Blizz: Şu sıralar böyle bir planımız yok. Elbette bir daha böyle bir şey yapmayacağız diyemem çünkü bu tarz şeyler farklı oyunlar arasında bağlantı kuruyor. Genellikle oyunlarımızın özel versiyonlarında diğer oyunlarımızla bağlantılı hediyeler veriyoruz çünkü diğer oyunlara sahip olanlar için bunlar güzel jestler.