Blizzcon 2011 – Starcraft Röportajı

Merlin’in Kazanı olarak Blizzcon 2011’de yer alan tek Türk oyun sitesiydik. Organizasyon boyunca size birçok içerik sunduk, duyulmamış bilgilerden bahsettik. Şimdi de yaptığımız önemli röportajları sunuyoruz.


Merlin’in Kazanı (MK): Okuyucularımız için kendiniz tanıtır mısınız?

Allen Dilling (AD): StarCraft 2 takımında Baş 3D sanatçısıyım. Efektlerin ve animasyonların iyi görünmesini sağlamakla görevliyim.

MK: StarCraft 2’de herhangi bir görsel değişiklik göreceğimizi sanmıyorum ancak yine de bir nevi görsel geliştirmeler görebilir miyiz?

AD: Tabi ki, çalıştığımız araçları geliştirdik. Oyunla daha uzun çalışma şansına sahip olduğumuz için daha rahattık. Bu yüzden modellerin kalitesi daha yüksek oldu. Yeni çoklu oyuncu üniteleri de oldukça iyi görünüyor. Senaryo modu da tonlarca yeni sanatsal çalışma içeriyor. Wings of Liberty’den de daha fazla.

MK: Wings of Liberty, bir nevi Jim Raynor’ın hikayesiydi. Şimdi ise Sarah Kerrigan’a odaklanıyorsunuz. Legacy of the Void’de kime odaklanacaksınız?

AD: Bunu size söyleyemem. Bu oldukça gizli. Belki bir dahaki BlizzCon’da.
Mesajınızı aldım.

MK: Legacy of the Void’den sonra bir başka ek paket bekleyebilir miyiz?

AD: Bu zamanla belli olacak bir şey. Şu an sadece bir şeye odaklanmak istiyoruz. Legacy of the Void’i bile düşünmüyoruz. Heart of the Swarm’ın olabilecek en iyi oyun olmasına çabalıyoruz. Bu yaklaşımı her oyunda göstermeliyiz ki yaptığımız işte en iyi olabilelim.

MK: Tam bir Blizzard çalışanı gibi konuştunuz. World of WarCraft’ın filmiyle ilgili bir proje var. Ancak gördüğümüz kadarıyla ara sahneleriyle birlikte StarCraft 2 de bir film gibi duruyor. Sizce StarCraft’ı beyazperdede görebilecek miyiz?

AD: Bunu görmeyi çok isterdim. Hepimiz isteriz. Bildiğiniz gibi World of WarCraft filmini açıkladık. Şu an oyunu geliştirmekle ilgilendiğimiz için bu konuştuğumuz bir konu değil.

MK: Blizzard DotA, StarCraft için geliştirilen ve sizin de en çok desteklediğiniz mod. Bu kadar desteklediğiniz başka modlar olacak mı?

AD: Geçtiğimiz seneki BlizzCon’da çok iyi tepkiler almıştık. O zaman da bu modu baştan yapmaya karar verdik. Bir mod değil de tam anlamıyla bir oyun yapmaya karar verdik. Şu an başka bir modu bu kadar detaylı yapma gibi bir planımız yok. Ancak ne yapacağımız bildiğiniz gibi belli olmaz.

MK: Sizce Heart of the Swarm ilkinden daha mı zor? Üniteler ve oynanış açısından?

AD: Daha zor olduğunu düşünmüyorum. Daha ilginç olduğunu söyleyebilirim. Çünkü insanlardan zerg’lere geçiyoruz ve bunun olabildiğince kolay olmasını sağladık. RTS gelenek olarak zor bir türdür. Ancak bunu kolaylaştırdık. Kerrigan’a her görevde odaklanıyorsunuz ve bunun yanında dev bir ordunuz var. Bence bu oynamak için oldukça rahat bir ortam oluşturuyor.

MK: Dün yaklaşık 10 saat oynadığım ve başarılı olamadığım için bu soruyu yönelttim.

AD: Senaryo modu mu?

MK: Evet.

AD: Hala oyunu dengelemeye çalışıyoruz. Piyasaya sürmediğimiz sürece yaptığımız her şeyin üzerinde çalışmalarımız devam ediyor diyebilirim.

MK: Bu sorum Ghost’la ilgili. StarCraft: Ghost hala olasılıklar dahilinde mi? Ya da StarCraft evreninde geçen bir MMO?

AD: Şu an Ghost projesi beklemede duruyor. Bildiğiniz gibi de StarCraft 2: Wings of Liberty’deki videoda da kendisini görebilmek mümkün. Ayrıca Blizzard DOTA’da da bir kahraman. Bu şekilde bir oyun yapılması halinde Ghost’un ruhu hala hayatta olacak.

MK: Heart of the Swarm’da oynanış açısından bazı farklılıklar yer alıyor mu? Daha Zerg-ce bir oynanış bizi bekliyor mu?

AD: Büyük değişiklikler var çünkü artık Zerg’lere odaklanıyoruz. Her şeyi sıfırdan yaptığımızı söyleyebilirim. Yani Terran’ların üzerine Zerg oynanışını eklemedik. Örneğin bir Zerling’i geliştirirken farklı seçeneklerimiz olacak. Yani bütün senaryoda Kerrigan’ın özellikleri de değişeceği için tamamen farklı bir oynanış.

MK: Yani artık daha Zerg-ce oynayacağız?

AD: Evet. Tamamen Zerg odaklı. Çok organik ve çok Zerg bir oynanış bizi bekliyor.

MK: Mike Morhaime, WarCraft 4’ün planları dahilinde olmadığını söylemişti. Tüm RTS takımının StarCraft ve Blizzard DotA üzerinde çalıştığını da ekledi. StarCraft 2, WarCraft 4 için grafik motoru ve oynanış olarak bir temel alınabilir mi? Ya da sıradaki RTS’niz için bütük bir değişim mi planlıyorsunuz?

AD: Bence ikisi de RTS oyunu olmasına rağmen farklılar. Kahramanlar, WarCraft 3’e göre StarCraft’ta daha fazla ünite görüyoruz. Strateji ve taktikler de farklı. Teknoloji açısından bakarsak, oyun motorumuz bir WarCraft 4’ü kaldırabilecek durumda. Ancak şu an sadece Heart of the Swarm’ın çok iyi olmasını sağlamaya çalışıyoruz.

MK: Elektronik sporlar konusunda Blizzard, Güney Kore’ye StarCraft 2’yle odaklanmış durumda. Başka bölgelere ya da ülkelere odaklanmayı düşünüyor musunuz? Türkiye mesela?

AD: Bence bu o ülkedeki topluluğumuzla ilgili. Heyecan seviyesi ve fanların yaptıklarına bağlı.  BarCraft denilen organizasyonlar düzenliyorlar. Barlara gidip StarCraft maçları izliyorlar. Elektronik sporları seven ve destekleyen her bölge ve ülkeye yayılmak istiyoruz.

Exit mobile version