BlizzCon 2015: WoW Legion Sistemler Panel Özeti
Bu seneki BlizzCon yavaş yavaş sona ermeye yaklaşırken World of Warcraft da Oyun Sistemleri paneliyle karşımızdaydı. Oyunun mekanikleri alanında nelerin değişeceğini ve bizi ne gibi yeniliklerin beklediğiyle ilgili tonla cevap aldık yine. Siz yorumlarda bizi suçlamadan belirtelim: PVP’ye gıcığımız yok, Blizzard PVP konusunda yine ekstra bir şey söylemediği için bizim de bu konuda ekstra belirtebileceğimiz bir şey yok. Bunu aradan çıkarttığımıza göre, buyurun Oyun Sistemleri panelinin özetine!
-Artifact silahlar görevler, nadir yaratıklar ve eşyalar, dungeonlar, raidler, battlegroundlar ve arenalar gibi neredeyse yapabileceğiniz bütün etkinliklerle daha da güçlendirilebilir olacaklar. Artifact Power kazandıkça silahınızın yeni özelliklerini açabileceksiniz. Artık 2 talent spec’le kısıtlı kalmayacak olan karakterleriniz aynı zamanda farklı talentların artifactları için de hızlı bir yakalama mekaniğine sahip olacaklar. Ancak yine de bütün artifactleri aynı seviyede tutmak çok da kolay olmayacak.
-Sınıf salonları sınıfların bütün seçeneklerini güçlü bir şekilde yansıtacak şekilde seçiliyor Blizzard tarafından. Warriorların sınıf salonunda herkesin inip dövüşebileceği bir arena olacağı söyleniyor mesela. Benzer şekilde Druidler Dreamgrove adında Emerald Dream’le bağlantısı bulunan, doğayla iç içe bir sınıf salonuna sahip olacaklar. Hunterların avcılık kabini Highmountains’ta bulunuyor. Ve her sınıfın bu salonlara ulaşmak için özgün yöntemleri mevcut. Mesela Hunterlar devasa kartallar çağırıp onlar aracılığıyla Yüzüklerin Efendisi havası yakalayarak salonlarına uçabilecekler. Druidler Emerald Dream’e açılan geçitleri kullanacaklar vb.
-Demon Hunterlar standart karakter tipi geliştirmelerine ek olarak ekstra özelleştirmelere sahip olacaklar: Boynuzlar, dövmeler, göz bandı gibi. Havoc hasar vermeye odaklanan talent seçeneğiyken, Vengeance tanklama üzerine olacak. Sınıfın genel olarak çok hareketli ve özgün olmasına özen gösteriliyor.
-Son zamanlarda iyice homojenize olmaya başlamış sınıfları tekrar birbirinden farklılaştırmak için uğraşılıyor. Bu yüzden birbirine çok benzeyen talent specleri baştan tasarlıyorlar. Mesela GamesCom’da da duyurulduğu üzere Survival Hunter özüne dönüp yakın menzilli bir sınıf haline geliyor. Shadow Priestlar yeni “Insanity” adında bir kaynak kullanıyorlar ve yeteneklerini kullandıkça Old God etkisine girip delirmeye başlıyorlar. Guardian Druidlerin olayı da vuruşlardan sakınmak yerine daha fazla sağlık ve zırhla daha çok vuruşa göğüs germek üzerine artık. Tüm bunların üzerine yüzlerce yeni talentın geleceği söylendi -ki eski sisteme geri mi dönülüyor sorusunu gündeme getiriyor bu da.
-Meslekler Legion’da Blizzard’ın çok ciddiye aldığı ve baştan tasarladığı bir diğer alan. Yeni tarifler öğrenme işi tutup da NPC’lerden bütün tarifleri öğrenmek üzerine değil, görev dizilerini takip ederek daha doğal ve mantıklı bir şekilde gerçekleşiyor. Ek olarak yıldızını arttırdığınız tarifleri daha etkili ve ucuza üretmeye başlıyor, işinize yaramayan yarattığınız eşyaları Obliterum’a atarak başka eşyaları geliştirmede kullanılan bir hammaddeye çevirebiliyorsunuz. Major Glyph’lerin oyundan kalkışıyla büyük bir boşluğa düşen Inscription’a da yeni bazı tarifler eklenmiş. Artık belli raidlerin belli bosslarına karşı avantaj sağlayan Vantus Rune’lerini üretebiliyorlar.
-Dünyadaki herhangi bir karakterden düşebilen çok nadir eşyalar özgün, değişik yeteneklere sahip bir şekilde geri dönüyorlar. Üstelik de sıkı durun: Legendary olarak! Transmog sistemi tamamen elden geçerek Diablo III’e benzer bir hâl alıyor. Bir kere bulduğunuz eşyalar otomatik olarak koleksiyonunuza ekleniyor ve eşyayı elinizde tutmak zorunda kalmadan kullanabiliyorsunuz. Çok uzun zamandır beklenen Tabard koleksiyonu da bu yeni Transmog sistemine dahil olacak üstelik.