Blizzcon

Blizzcon’un arkasındaki isim Saralyn Smith ile konuştuk

Bir önceki Blizzcon röportajımızda sizlere Diablo Immortal‘ın neden mobil platforma geliştirildiği ve Blizzdard’ın, Diablo Immortal için atacağı adımlardan bahsetmiştik. Şimdi ise uzun süredir Blizzard’a çalışan ve tabiri caiz ise Blizzcon etkinliğinin arkasındaki büyük isim Saralyn Smith ile fuar hakkında aklımıza takılanları sorduk.

Blizzard yapımcısı ile Blizzcon hakkında röportaj yaptık

+ Merhabalar, ilk olarak kendinizi ve görevinizi tanıtabilir misiniz?

Ben Saralyn Smith, Blizzard’da yedinci senemi geride bıraktım ancak geçtiğimiz Nisan ayında Blizzard içerisinde bu göreve yeni getirildim. Aslına bakarsanız Blizzard, Blizzcon için bir yönetici organizatör görevini üstlenecek birini arıyordu ki bu da Blizzard için yeni bir şey oluyor. Blizzard ve Blizzard’ın yapımcıları bana “Hey, senin için ilginç bir fikrimiz var.” söyleminde bulundu. Bundan öncesinde ise topluluk geliştiricisi olarak Blizzard bünyesinde çalışıyordum. Bir önceki görevimi çok seviyordum ancak Blizzcon gibi büyük bir şova adım atmak bizim için onur verici.

+ Bu sizin yönetici organizatör olarak ilk Blizzcon etkinliğiniz. Nasıl hissediyorsunuz.

Her şey gerçekten mükemmel ve fantastik ilerliyor. Burada olan şeyler harika, gerçekten de harika bir şey… Canlı olarak yayınlanan etkinlinlerde bir sürü şey var. Benim çalışan olarak altıncı Blizzcon’um ve yine de oldukça heyecanlıyım.

+ Peki Blizzcon’un yapımında karşılaştığınız en zor durum nedir?

Bu konuda benim için ilk sorun, fiziksel olarak etkinlik alanına kaç insan sığabileceği oldu. Söylediğim gibi bu sene etkinliğin merkezi benim ve bu sene yaklaşık 40 bin insanı etkinlikte karşılayacağız. Blizzard’ın global kitlesi, dünyanın her yerinden etkinliğe geliyor. Bu bizim için büyük bir fırsat ve kitlemize en iyi Blizzcon deneyimini sunmak istiyoruz.

Sizin de bildiğiniz gibi espor seremonilerini izleyen büyük bir kitlemiz var. Ayrıca Virtual Ticket sayesinde bu özel gösterilere erişebiliyorsunuz. Bu sene ise Virtual Ticket sahiplerine daha fazla interaktif olabilecekleri seçenekler sunmak istedik. Böylece bu sene bu gösterileri bu sene daha anlamlı kılacak bazı adımlar attık. Diğer bir yandan sinema salonlarında ve Blizzcon izleme partilerinde insanların bu etkinliği takip ettiğini biliyoruz. Biz de bu sene böyle etkinliklerde Blizzcon izleyen takipçileri desteklemek istedik.

+ Gelecek yıllarda Blizzcon’u nasıl geliştirmeyi düşünüyorsunuz?

– Şovlardan sonra onlarca eleştiri alıyoruz ve bunları dikkatlice inceliyoruz. Ayrıca çevrimiçi olarak yayınladığımız anketler sonucunda da oldukça fazla geri dönüş elde ediyoruz. Blizzcon için inovasyon yapmaya devam ediyoruz. Oyunlarımız ve sinematiklerimizde çok büyük fırsatlar var. Bunları daha etkileşimli hale getirmeye çalışıyoruz.

+ Bizce Blizzcon’un en muhteşem bölümü bağış bölümü olmuş. Ama bu yıl, bu bölüm sahnenin biraz dışında. Bunun satışları etkileyeceğini düşünüyor musunuz?

Birçok insanın etkinliğin bu tarafında kendilerini buraya ait hissettiğini biliyorum. Elde edilen bilgilere baktığımızda oldukça güzel bağışlar topladığımızı görüyoruz. Ayrıca bizim topluluğumuzun iyi sebepleri olan organizasyonlara yatırım yapmaktan çekinmediğini de biliyoruz. Bu konuda tüm geri bildirimlere ve daha çok fikre tamamen açığız.

+ Make a Wish vakfı hakkında bize biraz bilgi verebilir misiniz?

Hollanda’da kanser ile savaşan bir çocuk var. Make a Wish vakfı ise hasta olan çocuklara moral vermek için bir dileğini yerine getiriyor. Bu dilek ise çocuğun hastalığı yenmesinde, çocuğa moral desteği sağlıyor. Biz de Hollandalı olan çocuğu ve ailesini bu sene Blizzcon’a davet edip ağırladık. Kendisi geliştiriciler ile tanışıp özel bir deneyim yaşadı.

+ Blizzcon her sene büyüyor. Her sene Blizzard’ın, Blizzcon için Arena ve Moonlight Fairy gibi yeni bölgeler açtığını görüyoruz. Önümüzdeki yıl ne göreceğiz? Çünkü yeni bölgeler için alanda pek fazla yer kalmamış gibi gözüküyor.

Şu anda alanda yeni yerler için yeterince büyük bir boşluğumuz var. Önümüzdeki sene neler olacağını kimse bilmiyor. Eğer aklımıza ilginç fikirler gelirse alanı yeniden düzenleyebiliriz. Belki de Anaheim’ın (etkinliğin düzenlendiği merkez) ait olduğu şehre de bazı eklemeler yapabiliriz.

+ Pekala biraz rakamlardan konuşalım. Tahminime göre bu sene Blizzcon rekor kırdı. 40.000 oyuncunun etkinliğe geldiğini öğrendik. Fakat ben daha çok Virtual Ticket satışlarını merak ediyorum. Bu sene kaç tane Virtual Ticket satıldı?

Virtual Ticket’ların satış miktarını size söyleyemem ama geçen sene 180 tane farklı ülkeden insanın etkinliği takip ettiğini söyleyebilirim.

+ Mythic Area bölgesini neden değiştirdiniz?

Geçtiğimiz senelerde bu bölgede çok fazla oturmak için alan vardı. Ancak sonrasında yaptığımız şovlar, bu oturma alanlarını yeteri kadar doldurmadı. Çünkü insanların devamlı olarak büyük oyun gösterilerine gittiğini gördük. Ayrıca açılış töreninin, geçen yılda olduğu gibi gösteri katına yayılmış olması, bizlere bu kararı almamızda yardımcı olan iki büyük unsurdan bir tanesi oldu. Şimdi ise bu büyük boşluğu taşımak zorunda değiliz.

Açılış töreni daha fazla insanın dikkatini çektiği için, törende daha fazla içeriğe yer verdik. Bundan sonra sadece daha fazla insanı buraya getirmeye çalışacağız. Yine de fiziksel olarak etkinliğe gelenler arasında kaç kişiye ulaşacağımız, ince bir çizgide duruyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu