Borderlands
Bir düşünün… Tüm doğa yok olmuş, uygarlıklar sona ermiş, insanlar güzel bir
hayat için değil, öldürmek için yaşar olmuş… Tüm bunlara rağmen çok küçük bir
umut olsa, ne yapardınız? Borderlands, ödüllü Brothers in Arms serisinin
geliştiricisi Gearbox tarafından hazırlanıyor.
Bilinmez bir umudun peşinden koşmak
Dünyadaki doğal kaynaklar azalmaya başlayınca insanlık, koloniler halinde diğer
gezegenlere yayılmaya başlar. Pandora isimli bir gezegende geçen yapım, yok
olmak üzere olan bir hayatı değiştirmek için mücadele veren insanları konu
ediniyor. Bu gezegen, oldukça devasa, daha önce görülmemiş mekânlar, yer altında
gizemli mağaralar bulunduran ve her an ne olup bittiğinden emin olamayacağınız
bir yer. Söylentilere göre, yüksek bir dağın tepesinde, gizemli bir kapı vardır.
Ardında ise, mükemmel düzeyde teknolojik imkânlar yer alıyor. Bu teknolojiye
sahip olunduğu zaman her şey değişebilecektir. Fakat burayı aramaya giden
insanların bir daha geri dönmediğinden söz ediliyor. Eğer buna rağmen
cesaretiniz varsa, takımınızı toplayın ve yola koyulun.
“Oyun boyunca karşımıza farklı türlerde rakipler çıkacak.”
Borderlands, içeriğinde bolca RPG unsurları barındıran bir FPS oyunu. Senaryo
moduna adım attığımızda 4 kişilik bir takımdan oluşan ekibi yönetmekle yükümlü
olacağız. Her karakterin kendisine has özellikleri ve uzmanlık alanları olacak.
Bunlardan kısaca bahsedelim. Roland bir asker ve Otomatik tüfek, pompalı gibi
silahları rahatlıkla kullanabiliyor. Ayrıca yakın dövüş tekniklerinde de oldukça
güçlü biri. Mordecai ise bir avcı. Yakın dövüşler için keskin bir kılıca sahip.
Üstelik uzak mesafe atışlar için de bir sniper kullanıyor. Lilith’in mistik
güçleri var. Şok etkisi oluşturacak dalgalar yayarak etraftaki herkesi
öldürebilir. Son olarak Brick’ten söz edersek, grubun tankı olarak
gösterilebilecek kadar iri yarı bir karakter. Yakın mesafelerde güçlü yumruklar
atabildiği gibi, oldukça iyi bazuka da kullanabiliyor.
Tüm karakterler ve kullandıkları silahlar, geliştirilebilir özelliğe sahip
olacak. Her karakter için, bir FPS oyununda olmayacak kadar detaylı gelişim
ağaçlarının olduğundan söz ediliyor. Adamımızı oyuna başlarken alıyoruz, ama
süreç boyunca yapacağımız değişiklikler sonucu ortaya tamamen bize özgü ve
benzeri olmayan karakterler çıkabilecek. Silahlardan da bir örnek verecek
olursak yetkililer, oyunda 650 binden fazla değişik silah olacağını söylüyor.
Tabii ki bu da, silahlar üzerinde yapacağımız geliştirmelerin bir sonucu. Teorik
olarak her oyuncunun iyi kullanabileceği silahlar olacak, ama değişikliğe gitmek
de sizin elinizde.Yalnızlık en büyük düşman
Sayıca oldukça fazla olan görevleri, ister tek başımıza, istersek de co-op
olarak arkadaşlarımızla yapabileceğiz. Co-op sırasında bir oyuncu takıma dahil
olabileceği gibi, istediği an çıkabilecek de. Bu sırada yapay zekâ devreye
girecek. Yapımcılar, tek kişilik oyun deneyiminin ve co-op oynanışın birbiriyle
benzeştiğini söylüyor. Georbox başkanı Rany Pitchford, “Co-op deneyiminden
bahsetmek istemiyorum. Çok heyecanlı ve keşfedilmeyi bekleyen yönleri var”
diyor. Yani istersek tamamı arkadaşlarımızdan (Gerçek oyunculardan) oluşan bir
ekiple hikâyeye dalabileceğiz.
Taban tepeceğimiz haritanın o kadar büyük olduğundan söz ediliyor ki, hatta
Randy Pitchford bile “Ben henüz oyundaki haritanın tamamını göremedim” demek
zorunda kalmış. Devrim niteliğinde görülen oyunun haritası, tamamen “Rastgele”
tekniğinde oluşturulmuş. Zindanlar, mağaralar, yerleşim birimleri ve benzer
mekânlar, bilinçli olarak konumlandırılmamış. Yapımı oynadıkça merak duygusu
uyandıracak ve keşfetmeye başladıkça daha da bağlanabileceğiz. Gerçekten
mükemmel bir özellik.
“Borderlands, radikal bir karar alınarak, yeni baştan Cel-shaded teknolojisiyle geliştirilmeye başlandı.”
Borderlands’da, hem bizim kadar güçlü, hem de bir o kadar güçsüz insanlarla ve
yaratıklarla mücadele edeceğiz. Yapımcılar, oyunda öncelikle kaotik bir dünya
hazırlamayı amaçladıklarını söylüyor. Çevredeki insanlarla etkileşime
girebileceğimiz, tamamen özgür hareket edebileceğimiz ve 150’den fazla farklı
görevin yer alacağı Borderlands, ayrıca para kazanabilmeniz için geçici iş
bulmanıza da olanak tanıyor. İşleriniz ve görevleriniz dışında, alacağınız bir
araç ile haritayı gezebilir, isterseniz yağma da yapabilirsiniz. Karakteriniz ve
silahlarınız için yapabileceğiniz geliştirmeler, araçlar için de geçerli. Silah
veya nitro ekleyebilecek, uzun mesafeleri kat ederken çatışmalara girebileceğiz.
Harita için son bir not daha, oyunda hiçbir yükleme ekranı yer almayacak.
Çizgi roman gibi
Son örneklerden biri olarak Prince of Persia oyununda gördüğümüz Cel-shaded
teknolojisi, Borderlands’ta da kullanılıyor. Unreal Engine 3 temeli üzerine
geliştirilen yapım, şimdiki görsel kalitesinden oldukça farklıydı. Alınan
radikal bir karar neticesinde, oyunun bu yöntemle geliştirilmesine karar
verilmiş. Yetkililer motor hakkında, “Böyle büyük bir dünyada, bu motoru
kullanmak zor oldu” açıklamasında bulunmuştu. Görünüşe göre çıkarılan iş gayet
güzel. Kaotik ortam, güçlü fizik özellikleriyle de desteklenecek. PC, PS3 ve
X360 için hazırlanan Borderlands, muhtemelen önümüzdeki Ekim ayında raflarda
olacak.