Oyun İncelemeleri

Bridge It

Bundan tam 511 sene önce, 1495 yılında Sultan II.Beyazıt vezirine emretti:
“Dünya’daki en iyi mimar bulunacak, Haliç’e köprü yaptırılacak!”. Vezir görevini
yerine getirdi. En iyi mimar bulundu ve bir plan hazırlaması söylendi. Mimar
padişah’a planlarını ve görüşlerini bildiren eski Türkçe(!) bir mektup yazdı.
Gerçekleştirilmesi teknik olarak imkansız görülen tasarımı II.Beyazıt reddetti.
Üzerinden 350 yıl geçtikten sonra ilk Galata Köprüsü 1845 yılında, Sultan
Abdülmecid zamanında Bezm-i Alem Valide Sultan tarafından yaptırıldı. Yapımına
cesaret edilemeyen köprünün mimarı Leonardo Da Vinci’ydi.

Küreğimi verin bana

Bridge it özellikle inşaat işiyle haşır neşir olanların hoşuna gidecek bir
yapım. Chronic Logic firması tarafından çıkan oyunu daha önceki, Pontifex
serisinden tanıyor olabilirsiniz. Firmanın Pontifex serisi, Gish, Wik gibi bir
çok başarılı platform oyunlarında imzası bulunmakta. Bence tam sürümü 900kb gibi
komik bir rakam olan ilk yapımları Pontifex’i, çıkardığında bu kadar
tutulacağını tahmin etmiyorlardı. Başta pek çekici gelmeyebilir. Ama oynamaya
başladıktan sonra kolay kolay kopamayacağınız gerçekten. Pontifex, platform
tarzında bir köprü kurma oyunuydu. Ardından gelen Pontifex 2, Bridge
Construction Set ve son olarakta Bridge it’de bu kuralı bozmadı ve platform
tarzında devam etmekte. Bridge it biraz daha yenilikçi bir yaklaşım sergiliyor
ve seriyi 2 boyuttan 3 boyuta taşıyor. Arkasına Nvidia’nın desteğini alan firma
özellikle Fx kartlarda, gerçek zamanlı efektler ve sahnelerin Render’lanmasını
Auran Jet 3D motoruyla güzelce kotarıyor. Oyun için 2ghz işlemci, 512mb ram,
Directx 9 destekli bir ekran kartı öneriliyor ki, bu yapımın Mx serisi ekran
kartlarında çalışmayacağı anlamına geliyor.

Kovamı kim götürdü?

Oyunumuz kolay bir arabirime sahip. Özellikle ilk kez oynayacakların, Tutuorial
mod’unu bitirmesini tavsiye ederim. Kısa eğitim mod’unu bitirdikten sonra; Easy,
Medium, Hard ve Complex zorluk seviyelerinden birini seçebiliyoruz. Size
tavsiyem en kolay zorluk seviyesinden başlayarak, teker teker hepsini
bitirmeniz. Her zorluk seviyesinde farklı bölüm tasarımları olduğundan kolayı
atlayarak, sadece Complex bölümleri oynamanız, oyunun büyük bölümünü
oynamadığınız anlamına gelecektir. Hangi zorluk seviyesini seçerseniz seçin
karşınıza çıkacak ilkler nehir, vadi gibi bir açıklık. Sizin amacınız da bir
köprü kurarak bu açıklığı geçmeniz. Ekran işimizi kolaylaştırmak için Grid yani
ızgara şeklinde bölünmüş. Belli noktalar verilerek buları temel olarak
kullanmanız istenmiş. Yani açıklığı geçmek için, sadece verilen birkaç temel
noktasına göre köprümüzü inşa etmeli ve bunu bütçeyi aşmadan
gerçekleştirmeliyiz.Yapılacak ilk işlem köprünün yolunu döşemek. Verilen iki temel noktası arasına
yolu döşüyor ve ardından yolu ayakta tutacak sistemi yapmaya başlıyoruz. Bu
sistemi; Iron (Demir), Steel (Çelik), Heavy Steel (Dayanıklı Çelik), Suspension
Cable (Asma Kablo), Hydraulics (Hidrolik), Cable(kablo), Break Joint (Açılıp
kapanır köprülerde ayrılma noktası) metaryellerini kullanarak sağlıyoruz.
Yaptığımız sistemler ekran görüntülerinde de görebileceğiniz gibi, genellikle
demir-çelik ikilisini çapraz bağlayarak ( İnşaatta Kafes sistem, Uzay sistem
gibi isimlerle anılır) yapıyoruz. Tabii ki bu isteğe bağlı bir şey, herkez bu
açıklıkları geçmek için farklı yöntemler bulacaktır. Ancak genel olarak açıklığı
geçmek için kullanılan en iyi statik çözümler kafes sistemi ile
çözülebilmekteler. Gerekli işlemi yaptıktan sonra, sağ alt köşedeki simulasyon
tuşuna basıyor ve ilk etapta köprümüzün ayakta kalıp kalmadığını görüyoruz.
Simulasyon mod’unda stress ve max butonları yaptığımız sistemin en çok gerilim
yüklü yerlerini yeşilden kırmızıya doğru göstermekte. Gayet güzel, köprümüz
kendini taşıyabilior ve kopan yıkılan parça yok diyelim. Maalesef her şey burada
bitmiyor. Simülasyon mod’unda yanıp sönen Play tuşuna basıyor ve oynadığımız
bölüme göre köprü üzerinden tren yada arabalar geçmeye başlıyor. An ve an köprü
üzerinden geçen aracın yarattığı gerilim değişikliklerini gözlüyoruz. Eğer
sistem gerçekten iyi ise üzerinden ordu geçse yıkılmıyor.

Böylece sizde bir sonraki bölüme daha kompleks bir açıklığa köprü kurmaya
çalışıyorsunuz. Unutmadan bazı kısımlarda, açılıp kapanır köprüler yapmanız
isteniyor. Bu bölümler gerçekten daha zor fakat daha eğlenceli. Hidrolik
parçalar kullanarak köprünün daha önce belirttiğimiz (Break Joint) noktadan
ayrılmasını sağlıyor ve köprü açıldıktan sonra altından gemi geçmesini manuel,
sinematik ve köprü üzerinden geçen araç kamerası gibi yollarla izleyebiliyoruz.

Çelikten sanat eserleri

Küçüklüğümüzde en çok sevdiklerimizden Lego gibi bir oyunla karşı karşıyayız. Bu
bakımdan çok az kişinin bu yapımı beğenmeyeceğini düşünüyorum. Seriyi 3D
kavramıyla bir adım daha ileri taşıması, 900kb gibi rakamlardan 200mb düzeyine
çıkmasının yegane nedeni olduğunu kanaatindeyim. Grafikler biraz daha iyi
olabilirdi, ancak böyle bir oyun için yeterli görünüyorlar. İnşaat
mühendislerinin katkılarıyla geliştirilmiş bir seri olması, Bridge it’e başka
bir hava kazandırıyor. Başta inşaat öğrencileri tekniker ve mühendislerinin
bayılarak, diğer oyuncuları da saatlerce koltuğa çivileyebilecek bir yapımla
karşı karşıyayız. Bir daha Boğaz Köprüsü yada başka bir köprüden geçerken, başka
bir gözle bakacağınıza eminim. Oyunun sitesine www.chroniclogic.com‘dan, 180 Mb büyüklüğündeki
demo’suna ise buradan ulaşabilirsiniz. İyi oyunlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu