Xbox360, “Sparse Virtual Texturing” adı verilen yeni bir teknoloji sayesinde konsolun grafiksel kapasitesi konusunda yepyeni bir sıçrayışa hazırlanıyor. Bu teknoloji sayesinde konsol, GB’ larca veriyi ekranda gösterebilme yeteneğine kavuşuyor.
Tekniğin ilk defa kullanılacağı oyun Splash Damage firması tarafından geliştirilen “Brink” olacak. Dağıtımcılığını Bethesda Softworks’ün üstlendiği yapımın kreatif direktörü Richard Ham, “Hiphopgamershow” isimli internet sitesine röportaj verdi.
Kendisine sorulan “Brink, Killzone 2’den ilham aldı mı?” sorusuna “Bence Killzone 2 inanılmaz bir yapım ve birçok yenilik getirdi. Oyunu uzun süreler oynadım ve çok etkilendim. Sevdiğiniz şeylerden ilham almamanız zordur.” şeklinde karşılık verdi.
Ham aynı zamanda, “Kısıtlı hafızasına rağmen Xbox360 bu kadar detayı nasıl kaldırabilecek?” sorusunaysa, “Güzel soru. Brink’de dokuları akıllıca ekrana yansıtacak “Sparse Virtual Texturing” isimli yeni bir motor teknolojisi kullanıyoruz. Böylece sistem hafızasının az bir bölümü ile büyük işler başarmamız söz konusu. Benim için roket bilimi gibi. Tek bildiğim oyunun PC, PS3 ve Xbox360’da inanılmaz güzel görüneceği.” diye yanıt verdi.