Oyun Ön İncelemeleri

Brothers In Arms: Earned In Blood

Devam oyunları çoğu zaman iki sebepten dolayı hazırlanır; ya ilki çok
sevilmiştir ve bunun sürmesi için yapılır, ya da pek tutmamıştır ve bundan ders
alıp hataları onarılmış daha kaliteli bir oyun yaratmak için hazırlanır.
Brothers In Arms: Road to Hill 30’un devamı Earned In Blood, kesinlikle ilk
gruba dahil edilebilecek bir oyun olacak. Road to Hill 30, tarihsel gerçeklik
içeren görevleri ve bu görevlerin bilgisayar ortamına oldukça gerçekçi fizik ve
yapay zekayla aktarılmasıyla oyunculardan koca bir alkış almıştı. Bu durum da,
bir devam oyunu hazırlanması için gerekli şartı sağlamış oldu.

Sıcak temas sürüyor

Road to Hill 30, ünlü Normandiya çıkartmasını ele alaraktan devam ediyordu.
Kuzey Fransa sınırları içerisinde ölüm kusmakta olan Alman’lara karşı mücadele
ediyorduk. Bir süre sonra yanımıza kendi askerlerimizi de alıyor, onları
gerçekçi ve taktiksel biçimde kontrol etme şansına sahip oluyorduk. Bu da oyunun
atmosferini körüklüyor ve heyecanlı bir hale getiriyordu. Earned In Blood’la
birlikte bu özellikler gelişerek, çok daha gerçekçi biçimde karşımıza
çıkacaklar.

Takım bazlı oynanış burada da devam edecek. Emrimizde bulunan askerleri,
görevler içerisinde taktiksel olarak kullanacak ve böylece bir yandan FPS
oynarken, diğer yandan da strateji öğelerini kullanıyor olacağız. Yeni oyundaki
görevler, ilkindeki ile bağlantılı olacak, hatta Road to Hill 30’u oynamış olan
arkadaşlar, burada tanıdık mekanlar ile karşılaşabilecekler. Yalnız yapımcıların
belirttiği ufak ama güzel bir ayrıntı var; Earned In Blood’ı oynayabilmek için
illaki ilk oyunu oynamış olmak gerekmeyecek, alışma süresi oldukça kısa olmakla
birlikte rahat bir oynanış bizi bekleyecek.

Yapımını Gearbox Software’in üstlendiği Earned In Blood’da Joe “Red” Hartsock’u
kontrol edeceğiz, ki kendisi ilk oyundaki kahramanımız Matt Baker’ın da
takımında bulunan bir eleman. Takım bazlı ve savaş içerikli yapımlarda üzerine
özellikle eğilinmesi gereken konuların başında yapay zeka gelir. İlk oyunda
yeterince iyi ve taktiksel olarak hareket eden bir yapay zeka
gözlemlenebiliyordu. Burada da bu özellik daha da artarak devam edecek. E3
fuarında gösterilen video’lardan edinilen izlenimlere göre, özellikle kuşatma ve
tuzağa düşürme konusunda yapay zekanın gelecek vaadettiği belirtildi. Daha da
önemlisi, çevresel detayları da göz önüne alarak, yapay zeka avantaj veya
dezavantajları lehine çevirmeye çalışabiliyor.Daha geniş, daha mermili

Savaş alanları daha da genişliyor ve strateji uygulayabileceğimiz çevresel
birimler daha da artıyor. Tabii bu stratejiye yanımızda bulunacak olan
adamlarımız da dahil. Gerekli yerlere siperler alacak, stratejik noktaları
çevreleyerek düşmanı köşeye sıkıştırmaya çalışacaklar. Tüm bunları yaparken
bilgisayarın kendi askerleri de boş durmayacak, buna karşılık onlar da savaş
esnasında etkili hamleler yapmaya çalışacaklar. Göründüğü üzere, Brothers In
Arms: Earned In Blood görünüm olarak FPS olmasına rağmen teknik açıdan tam bir
taktiksel mücadeleye sahne olacak.

Alanların genişliği, yeni ve değişik görevleri de beraberinde getiriyor. Kimi
zaman sıcak sokak savaşlarına katılacağız, kimi zaman da virane bir eve girip
burada çarpışacağız. Birbirimizi korumaya ve hayatta kalmaya çalışacağımız anlar
da olacak. Yeni silahlar da unutulmamış. Kullanabileceğimiz makineli tüfeklerin
çeşitleri arttırılıyor. Ayrıca adamlarımıza verebileceğimiz talimat ile havan
topu kullanabilecek ve kalabalık düşman ordusuna bir kabus yaşatabileceğiz.
Oyunun bizden öngördüğü yolu izlemeye gerek kalmadan, istersek TNT kullanarak
kendi yollarımızı açabilecek ve buradan daha mantıklı hamleler
gerçekleştirebileceğiz.

Teknik geliştirmelerin yanında, grafiksel olarak da iyileştirmeler yapılıyor.
İlk başta shader efektlerinin yenilendiğini söyleyebiliriz. Bunun yanında
texture’ların çözünürlüğü de arttırılmış ve çevresel detayların göze daha hoş ve
gerçekçi gözükmesi sağlanmış. Işık ve yansıma efektleri üzerine de çalışılıyor.
Deforme edilebilir bir çevrenin yaratılacak olması da, oyuna ayrı bir güzellik
katacağa benziyor.

Tek kişilik oynanışın yanında, yapımcılar multiplayer özellikleri üzerinde de
uğraşıyorlar. Road to Hill 30’daki multiplayer mod’lar burada da aynen korunuyor
ve hatta üzerine yenileri de eklenecek. Co-op moduyla birlikte, ortaklaşa
görevlere atılmak mümkün. Skirmish seçeneği sayesinde kendi savaş alanımızı
yaratabilecek ve burada diğer arkadaşlarımızla birlikte sıcak çarpışmalar da
gerçekleştirebileceğiz. Bunun gibi birçok değişik multiplayer mod’a
rastlayabileceğiz.

Kokuyu aldık

Genel olarak ilk oyunun üzerine çok şey katıldığı ve zaten oldukça iyi olan ve
şimdi daha da ileriye götürülmeye çalışılan özellikler, Earned In Blood’ı da
kaliteli bir yapım olarak karşımıza çıkaracağa benziyor. PC’nin yanında PS2 ve
Xbox için de hazırlanan oyunun Ekim ayı içerisinde piyasalarda olması
bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu