Bu oyunlar hayal kırıklığı yaratır mı?
İnternette dolaşırken gözümüze çarpan ilginç bir haberi sizlerle paylaşalım istedik. My Gaming’de yayınlanan bir habere göre 2011’de çıkmasını heyecanla beklediğimiz beş oyun aslında bizleri hayal kırklığına uğratabilirmiş.
Haberde bahsedilen şey bu oyunların reklamlarının abartıldığı yönünde. Buna göre reklamda bu şekilde bir abartının, ürünün kapış kapış satılmasını sağlayabileceği gibi yapımcıların büyük bir utanç yaşamasına da sebep olabilirmiş. Hatta örnek olarak Daikatana bile verilmiş.
Dergi editörlerinden Chris Kemp’in haberine, daha doğrusu makalesine göre bu tarz oyunlarla her sene karşılaşılıyor ve çok büyük umutlarla beklenen oyunlar sonunda hayal kırıklığına dönüşüyor. Bahsedilen oyunlar sırasıyla Dragon Age 2, Silent Hill 8, Deux Ex 3, Metal Gear Solid Rising ve Max payne 3. Chris Kemp aynı zamanda bu oyunların neden böyle bir hüsran yaşatabileceklerini de kendi fikrince açıklamış. İşte kendisinin bu oyunlar hakkındaki yorumları.
Dragon Age 2
Kemp, Dragon Age: Origins’in çok güzel bir oyun olduğunu ve hikayesinin oyuncunun ilgisini kaybetmemesini sağladığından bahsediyor. Ancak ilk oyundaki çoklu oyuncu eksikliğinin büyük bir açık olduğunu söylüyor. İkinci oyunun da iyi olacağından şüphesi yok ancak en büyük korkusu oyuncular arasında “farklı bir yılda eski oyunun aynısını yapmışlar” düşüncesinin oluşması. Yine aynı şekilde çoklu oyuncu eksikliği bu oyunda da görülebilirmiş.
Silent Hill 8
Kemp, Silent Hill serisini M. Night Shyamalan’ın kariyerine benziyor. Yeni çıkan her filmi merakla izleniyor ancak konu değişik olsa da tema sürekli aynı. Dolayısı ile bir süre sonra filmin ana mantığını daha en başındayken çözüyorsunuz. Kısacası Kemp sürekli aynı temadan dolayı filmlerin vasat olmaya başladığını aynı mantığın Silent Hill serisi içinde geçerli olduğunu vurguluyor.
Deus Ex3
Bu oyun için deli gibi heyecanlandığını belirten Chris Kemp’in en büyük endişesi ilk oyunun fanatiklerinin ikinci oyunda hayal kırıklığına uğramış olması. İlk oyundaki o büyünün ikinci oyunda bulunmadığını belirten Kemp, yapımcıların oyun içerisine detay ve zeka yerleştirmek için çok çaba harcadıkları için oynanışın eksik kaldığını ve özünü yitirdiğini belirtiyor. Fark edilen problemlere örnek olarak da sakar yapay zekadan bahsediyor ve oyundaki zıplamaları sanki lunaparklarda gördüğümüz havası çabuk sönen şişme zıp zıp platformlarında yapılan zıplamalara benzetiyor. Kısacası oyunun kendisini çok geniş bir alana yaydığını ve bu yüzden katmanının çok inceldiğini anlatıyor. Deus Ex 3’te ise oyunu üç farklı şekilde oynama imkanı sunulacak olması ikinci oyunla aynı kaderi paylaşacağı düşüncesini doğuruyormuş.
Metal Gear Solid Rising
Chris Kemp’in yeni gelecek MGS oyunu hakkındaki endişesi oyunun sloganının değişmesinden doğuyor. Eskiden “Taktiksel Casusluk Aksiyonu” olan oyunun yeni bölümü “Yıldırım Aksiyonu” sloganı ile çıkıyor. Editör sadece bu slogan değişikliğinin bile başlı başına MGS fanlarını hayal kırıklığına uğratabileceğini düşünüyor. MGS demek gizlilik, casusluk ve sakinlik demek. Ancak yeni oyun yıldırım toplarını fırlatmalar, kılıç dövüşleri ve sayborgları kesmek üzerine. Hatta Kemp biraz ileri giderek yeni MGS ile eskiler arasındaki farkı Counter-Strike ile Quake: Live arasındaki farka benzetiyor. “Ama bu Hideo Kojima’nın oyunu” diyenler için ise Kemp’in cevabı “Aslına bakarsanız Kojima’nin kendisi bu oyuna pek katkıda bulunmadı, oyunun yüzde doksanını gençlere bıraktı” şeklinde. Genel anlamda Kojima’nın yeni MGS için yaptığı tek şeyin kapağa adını eklemek olduğunu ve bunu da satışları etkilemek için yaptığını belirtiyor Chris Kemp.
Max Payne 3
Yine söze hayranlıklarla giren Kemp Max Payne’in de büyük hayranı olduğunu belirtiyor. Oyundaki en büyük özelliğin hep bir hikayesi olduğundan bahsediyor. Diyaloglar zekice hazırlanmış ve insanları eğlendiriyor. Öyle ki bir süre sonra sadece Bullet Time kullanarak adam öldürmüyor, hikayenin bir parçası olduğunuzu söylüyor.
Remedy’nin üçüncü Max Payne oyununu RockStar’a geçirmesinden bahseden Kemp bunun, ilk iki oyunun senaristi Sam Lake’i kaybetmek (ki aynı zamanda Alan Wake’in de senaristidir kendisi) olduğunu söylüyor. Rock Star’ın “Max kötüden berbata doğru gidiyor ve artık insanların iyiliklerine hiç güveniyor” açıklaması Kemp’i endişelendiren bir başka şey. Editör bu tarzda bir Max Payne’in ultra vahşi olacağını ve yaratıcılık ile duyguyu oyundan tamamen silip atacağını düşünüyor. Oyundaki o duygu yükünü kesip atmak serinin tüm özünü yok etmektir diyen Kemp’in oyun hakkındaki ana düşüncesi “Oyun büyük ihtimalle teknik açıdan mükemmel olacak ama yine de hayal kırıklığı yaratacak” şeklinde.
İşte Chris Kemp’in söyledikleri bu yönde. Elbette herkesin kendine has bir düşüncesi var ve biz herkesin fikrine saygı duyarız. Kemp her ne kadar bazı konularda mantıklı şeyler söylese de karamsarlık yaşamak için henüz çok erken. Örneğin MGS’nin sloganının değişmesi, oyunun temasını da değişmesi anlamına geldiği için bu büyük hayal kırıklığı yaratabilir veya Kemp’in dediği gibi “Kel ve bira göbekli bir Max Payne eskiye nazaran ne kadar atletik bir yapıya hakim olabilir” ve artık Silent Hill yavaştan sıkmaya başlamadı mı? Yine bir korku oyunu yapın ancak farklı bir seri oluşturun mesela.
Bütün bunlar bekleyip göreceğimiz şeyler elbette. Bizce bu oyunlar hayal kırıklığı yaratma kapasitelerine sahip olsa da sırtınızı dönüp, görmezden gelebileceğiniz oyunlar değil. İlla ki bir şekilde onlara bulaşacağız. İşte o zaman biz editörler yerine sizler o oyun hakkındaki en doğru yorumu vereceksiniz.