Bulletstorm
People Can Fly ismi kimseye yabancı gelmeyecektir. Özellikle Painkiller konseptiyle FPS severlerin ilgisini çekmişti. Hatırlarsanız, Painkiller’da bulmaca çözme ya da çıkış yolu bulma olaylarına çok fazla takılmıyorduk. Haritaların belli başlı noktalarında, üzerimize direkt olarak saldıran düşmanları yok etmek için uğraşıyorduk ve mücadelemiz, cehennemin derinliklerine inene kadar devam ediyordu.
Kimi FPS’ciler, aksiyonun yanında bulmaca öğelerini tercih ederken, kimisi de sorgusuz sualsiz direkt aksiyona dalmaktan hoşlanıyor. İşte bu açıdan bakıldığı zaman Painkiller, gerçekten de bir ağrı kesici niteliğindeydi. People Can Fly, şu sıralarda da hummalı bir çalışma içerisinde ve yakın zamanda Bulletstorm ile ortalığı sallamayı düşünüyor.
Nereden nereye
Öncelikli olarak şunu belirtilelim, yapımın dağıtımını Electronic Arts üstlenecek. Bu bilgi duyulduğu zaman yapım daha dazla merak uyandırır hale geliyor. Bilim kurgu öğeleriyle donanmış olan Bulletstorm, Stygia isimli bir gezegende geçecek. Bu gezegen, daha önceleri cennet gibiyken, maruz kaldığı bazı sıra dışı reaksiyonlardan sonra vahşi yaşamın odağı haline geliyor. Tüm gezegen, vahşi yaratık ve bitkilerle doluyor ve cehennemden farksız bir hale geliyor.
Ana karakterimiz Grayson Hunt. Kendisi, daha evvel Federation isimli askeri grupta yer alan bir asker. Zamanla yanlış tarafta olduğunu anlayarak gruba ters düşen hareketlerde bulunmaya başlıyor. Neticede kendisi gruptan ihraç edilerek, ortağıyla birlikte uzayın derinliklerine sürülüyor.
Hunt, bu duruma daha da sinirleniyor ve kendi kurduğu koalisyon ile birlikte Federation uzay gemisine saldırıyor. İki gemi de ağır hasarlar alarak, Stygia isimli gezegene düşüyor. Şans eseri Grayson Hunt ve ortağı hayatta kalıyor, fakat şimdi onları daha zor şartlar ve insan etine hayır demeyecek bir vahşi hayat beklemektedir.
Bulletstorm’un videolarından edindiğimiz izlenime göre, FPS mantığı yine Painkiller’daki gibi olacağa benziyor. Karşımıza bol bol bitkiler ve yaratıklar çıkacak ve amacımız bu saldırıdan sağ olarak çıkmak. Silahımızı kaptığımız gibi mermileri düşmanların üzerine boşaltmak gerekli, ancak yapımcılar Bulletstorm’da bunu biraz daha renklendirmeye çalışmış. Her düşman öldürdüğümüzde puanlar kazanacak ve hem kendimizin, hem de silahlarımızın yeteneklerini bu puanlar ile geliştirebileceğiz. Kilit nokta ise şu, düşmanları sadece üzerlerine mermi sıkıp öldürmektense, farklı yollarla öldürüp daha fazla puan kazanmaya çalışacağız. Daha güçlü silahlara ulaşabilmenin yolu da buradan geçiyor.
Düşmanları kritik noktalardan vurmak, kafalarından vurmak, bomba ile toplu katliam yaratmak gibi öldürme şekilleri, bize fazladan puanlar kazandıracak. Bunların dışında kullanabileceğimiz bir kancamız ve tekmelerimiz bulunuyor. Silahlarımızla birlikte bu yeteneklerimizi kullanıp, kombinasyonlu öldürme şekilleri uygulayabilir ve daha fazla puan kazanabiliriz.
Bir düşmanı kancayla kendimize çekip, bir tekme atıp, ardından kafasına kurşunu sıktığımızda gerçekten yüklü miktarda puan kazanabiliriz. Çevresel etmenler de puan kazanmamızda son derece önemli. Gezegen üzerinde dikenleri olan kaktüse benzer bitkilerle karşılaşacağız. Düşmanları bir tekme ile bu dikenlere saplamak bizi hem mermi israfından kurtaracak, hem de ekstra puanlar kazandıracaktır.
Yapımcılar, boss savaşlarına önem verileceğini belirtiyor. Bol bol boss’lar ile çarpışacağız ve onları yok etmek için stratejik düşünmemiz gerekecek. Zayıf noktalarını yakalamaya çalışacağız ve bunlardan yararlanabilmek için daha farklı kombinasyonlar geliştireceğiz. Ekran görüntülerine baktığımız kadarıyla bu boss’lardan birisi de, dev bir bitki ve özellikle kollarından kurtulmak için epey efor sarf etmemiz gerekiyor gibi.
Su verme, mermi sık
Patlama efektlerinin ve ekrandaki düşman sayısının çok fazla olabileceğini varsayarak, yapımcıların grafik motoru üzerinde de fazlaca çalışmaları gerekiyor. Yine de People Can Fly, bu konuda Painkiller’dan tecrübeli olduğu için sağlam grafiklerle birlikte iyi bir optimizasyon sağlayabilecektir. Bulletstorm, 2011’in ilk çeyreğinde, PC, PS3 ve X360 için de piyasalarda olacak.