Makale

Bunları biliyor muydunuz? #4

Son zamanlarda yaratıcılığı öldürdüğü, sürekli devam oyunları yaptığı gibi sebeplerle eleştirilen Electronic Arts kurulduğu yıllarda bambaşka bir çizgiye sahipti.

Apple’dan ayrılan Trip Hawkins’in 1982 yılında kurduğu firmanın ismi geliştiricilere gösterdiği saygı ve bu saygıyı şirket prensibi haline getirmesi sonucunda oluşmuştır. Hawkins’e göre oyun geliştiricleri birer yazılım sanatçısıydı. Bu nedenle şirketin ismi Elektronik Sanatlar anlamında Electronic Arts olmuştur.


Trip Hawkins

Electronic Arts dahilince çalışan oyun geliştiricilere ise şirket “sanatçı” olarak hitap etmekteydi. Geliştiricilerin ön plana çıkartılması bir şirket prensibiydi. Reklamlarda olsun, röportajlarda olsun, oyunlardan ziyade geliştiriciler ön plana çıkartılmakta, her fırsatta isimleri dile getirilmekte ve her fırsatta resimleri basına verilmekteydi.

Trip Hawkins’e göre oyun geliştiriciler birer rock stardı. Hawkins, Electronic Arts’ın başındayken geliştiricilere oldukça yüksek maaşlar ödenmiş ve satılan her oyundan pay almaları sağlanmıştır.

Dahası, o günden sonra benzeri görülmemiş bir uygulama ile Electronic Arts çalışanları istedikleri oyunu üretmekte özgür bırakılmıştı. Yarış oyunu yapan bir ekip Need for Speed yapmak istemese, yapmayabilirdi. Devam oyunları yapmak gibi bir baskı altında olmayan Electronic Arts, sanatçılarının yaratıcılığını ateşlemek için elinden geleni yapıyordu.

O dönemde Electronic Arts oyunlarının kapakları da benzersizdi. Endüstri’de ilk defa kare kapak kullanan şirketin kapak tasarımları albüm kapaklarını andırıyordu.

Trip Hawkins, 1991 yılında Electronic Arts’ı bırakıp 3DO’yu kurduktan sonra bu anlayış değişmiş ve Electronic Arts günümüzdeki haline dönüşmeye başlamıştır.

Fasih Sayın’ın yayınımız ile hiçbir ticari bağlantısı bulunmamaktadır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu