Teknoloji Haberleri

Burası fazla mı kalabalık oldu sanki ne?

Strateji oyunlarında ne kadar güçlü ve geniş bir ordumuz olursa olsun bir yerden sonra birim üst sınırına takılmak kaçınılmaz. StarCraft oynarken az 200/200 olmuşluğumuz yok hani. Yeni nesil için geliştirilen Nitrous Engine bu sınırı tamamen kaldırmasa da, ulaşması oldukça zor bir noktaya çekmeyi amaçlıyor: Her biri ayrı ayrı kontrol edilebilen, kendi fizikleri ve yapay zekalarına sahip 5,000 ünite. Tabii bu kadar fazla birimi ekranda aktif olarak görmek performansımız açısından pek de iç açıcı sonuçlara yol açmayacaktır diye düşünebilirsiniz. Ancak AMD’nin DirectX’in yerini almak için geliştirdiği yeni Mantle teknolojisini destekleyen motor oldukça mütevazı sonuçlar verebiliyor. Motion Blur gibi bazı sistem canavarı özellikleri kapattığınız sürece tabii…

Şu anda Nitrous Engine ile geliştirilen üç adet RTS oyunu bulunmakta. Nitrous’u geliştiren Oxide firması bu üç oyunun da RTS türü için büyük sıçrayışlar yapacak oyunlar olacağını iddia ediyor. Son yıllarda zaten artık can çekişmekte olan RTS türüne ihtiyacı olan dirilişi sağlayabilir mi orasından emin değiliz doğrusu. Ancak emin olduğumuz tek şey, Nitrous Engine’in Mantle’ın yapabileceklerini gayet güzel ortaya koyduğu. Ama siz bizim ve yapımcıların söylediklerini boşverin, iyisi mi Starswarm demosunu 1080p olarak izleyip kendi kararınızı verin:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu