Call of Duty: Black Ops III (Beta)
Call of Duty: Black Ops III beta süreci başladığı anda Merlin ekibi olarak PS4 üzerinde inceleme fırsatı bulduk. Lakin Sony sunucuları pek bu fırsatı bize pek de erkenden vermedi, yoğun ilgi karşısında 100 MBit internetimiz ile yaklaşık 25 saat sonucunda oyun elimize ulaşmış oldu.
PS4 için beta süreci herkese açılmış durumda ve 31 Ağustos’a kadar süreç devam edecek. PC için ise serinin önceki oyunlarından Black Ops 2, Ghosts ya da Advanced Warfare Steam hesabınızda bulunuyorsa, siz de artık ön sipariş vermeden beta sürecine katılabileceksiniz! Elinizi çabuk tutarsanız güzel bir deneyim sizleri bekliyor olacak, bizden söylemesi!
Peki ya bizim fıkırlerimiz neler?
Öncelikle ana fikirden girelim, oyun genel temasıyla, oynanış bakımından ilk Black Ops’a daha yakın bir havada geçiyor. Özellikle serinin sevilen haritaları (maalesef ki DLC ile) Black Ops III’e taşınırsa oyunun ömrü bir hayli uzun olacaktır. Zaten Black Ops serisi dışında Call of Duty’e başlayacakların genel çekincesi “uff zaten seneye yeni oyun çıkacak, şimdi ben bunda silah geliştirsem neye fayda?” gibi şeylerdir. Black Ops 3 bunu bir nebze silmeyi başaracak gibi gözüküyor. Özellikle kişiselleştirme konusunda bir hayli gelişmeler gördüm, az sonra onlara da değineceğim.
Kendi içerisinde Black Ops I’e daha yakın geçen oyun, elbette diğer oyunlardan da bir nebze etkilenmişe benziyor. Advanced Warfare’da exo zırhları bir hayli fark yaratıyordu ve Titanfall’dan etkilenip oyuna dahil edildiğini söylemememde sakınca görmüyorum. Black Ops III’te gördüğümüz kadarıyla “uçan, kaçan” o exo zırhları bir hayli “nerf” edilmiş. Yani artık tam dozunda kullanmazsanız size faydasından çok zararı olacak gibi görünüyor. Bu dereceyi ayarlamanız içinse bana kalırsa diğer oyunlardan daha güzel bir ölçek kullanılmış. Titanfall yerine Destiny’den esinlendiğini söylemekten de çekinmiyorum, lakin oyunun başka noktalarında da Destiny esintileri görmemiz mümkün oluyor.
Uçmak yerini “boost” şeklinde zıplamaya vermiş durumda ve bu “boost” için exo zırhının gücünün %50’sini kullanıyor ve bunu bariz şekilde görüp, hissedebiliyorsunuz. Advanced Warfare’da her türlü size faydası olacak bu özelliği “nerf”ledikleri için artık yerinde kullanmazsanız ya harita dışında uçuyor, ya da gereksiz bir yere düşüyorsunuz. Beta sürecindeki haritaların neredeyse hepsinde harita içlerinde boşluklar mevcut (derin çöplük vs.). Bu kısımlara düştüğünüzde ise azıcık esprili bir ölüm yazınız oluyor, henüz oynamayanlar için sürpriz olsun.. (Bir süre sonra sinir oluyorsunuz ve o yazıyı görmemek ve göstermemek için dikkatli oynamaya başlıyorsunuz, oyun size bunları kazandırıyor!!)
Ayrıca exo zırhını “nerf”ledikleri tek nokta bu değil, artık size hareket dışında bir avantajı olmuyor. Oyun bu avantajı specialist dediğimiz sınıflara taşımız ve her specialist sınıfının 2 tane özelliği bulunuyor. Bunlar killstreak gibi değil de süre bazlı ve aktiflik bazlı oyun içinde aktif oluyor. Yani 3 kişiyi arka arkaya öldürmeniz pek fayda sağlamıyor, onun yerine geçmesi gereken süreyi beklemeniz ve fazla kişi öldürmeniz bu özelliği aktif etmenize yardımcı oluyor. Specialist sınıflarından bahsetmek gerekirse, şöyle sunalım..
Prophet (Beta sürecince seçilebilir), Outrider (Beta sürecince seçilebilir), Ruin (Beta sürecince seçilebilir), Battery (Beta sürecince seçilebilir), Seraph (Seviye 22’de açılıyor), Nomad (Seviye 28’de açılıyor), Reaper (Seviye 34’de açılıyor), Spectre (Seviye 40’da açılıyor).
Her sınıfın 2 tane özelliği bulunuyor ve bu özellikler oyunlarda kazandığınız “token” yani biletler ile açılabiliyor. Bu sistemi daha önceki oyunlarda da görmüştük, aynı sistem silahlar için de kullanılıyor. Özellikle Destiny ile benzer özellikler bulunuyor, bunlardan bahsedecek olursak. 22. seviyede açılacak olan Seraph isimli sınıfın Destiny’de ki “Golden Gun” ile aynı özelliğe sahip bir özelliği var. Ayrıca 28. seviyede açılan Nomad’in Destiny’de Warlock sınıfının özelliği olan “Rejack” isimli yeniden dirilme özelliği var.
Ayrıca ufak bir Blizzard esintisi de görebiliyoruz. Yeni çıkacak Overwatch’da Tracer isimli karakterin zamanı geriye sarma özelliği mevcut halde açık olan Prophet’da “Glitch” ismiyle bulunuyor ve yaklaşık 3 saniye önce bulunduğunuz noktaya geri sarmanızı sağlıyor.
Killstreak ise her Call of Duty oyununda olduğu gibi yine 3 adet bulunuyor. Specialist özelliği ise bunlardan bağımsız olarak öldüğünüzde sıfırlanmıyor. Aynı Titanfall’da Titan çağırma süresi gibi işliyor. Killstreak ise adı üstünde arka arkaya öldürmediğiniz zaman sıfırlanıyor. Sistem zaten hali hazırda oyuncuların ustası olduğu sistem, yeni oyuncular ise ikinci maçta alışacaklardır. Ayrıca dengeleme sistemini de bir hayli güzel yapmışlar çünkü specialist özelliğini zorlarsanız ya 2 ya da 3 kere kullanabiliyorsunuz bir maç boyunca.. (Tabi Cüneyt Arkın falan değilseniz, o zaman belki 4 olur..)
Silah konusunda ise sevilecek güncellemeler mevcut, artık silahın her parçasını kişiselleştirebiliyorsunuz. Seride bu kadar ayrıntılı bir sistem ilk defa yer alıyor, sistemin adı ise “gunsmith”
Ayrıca oyunda bir şeyi geliştirmek istiyor ya da açmak istiyorsanız (aklınıza ne geliyorsa), silahtır, dürbündür vs. bunları “token” ile yapıyorsunuz ve ne kadar iyi oynadığınıza göre oyun sonunda kazandığınız “token” miktarı da değişebiliyor. Bu sistem bahsettiğim gibi Ghosts ve Advanced Warfare’da ki sisteme benzeyen bir sistem. Ghosts’da hatırladığım kadarıyla squad puanları vardı, aynısı burada “token” adını almış işte.
Her parçayı kişiselleştirmenin dışında boyama ve etiket sistemi de aynı önceki oyunlardaki gibi yer alıyor. Bilgisayar kullancıları daha kişisel etiketler kullanacaklardır ancak tarayıcı tabanlı bir sistem yer alırsa, konsolda da bir ihtimal daha kişisel etiketler görebiliriz. (hani Pedobear falan koyuyorlar ya o geyik)
Grafikler ufak ayrıntılarla geliştirilmiş durumda, zaten geriye doğru bir adım ya da yerinde sayma gibi bir durum şu piyasada çok kabul görecek bir şey değildi. Gariptir ki PS4 üzerinde oynarken ani FPS düşüşleri yaşadım ve oyun resmen 5-6 FPS’de çalışmaya başladı. Şansıma bu herhangi bir çatışmada olmadı, düz parkur yaparken denk geldi. Bunun sunuculardan kaynaklanabileceğini düşünüyorum, oyun çıktığında daha makul gecikme süreli sunucularda oynayabileceğiz umarım. Yeri gelmişken bahsedelim maç bulma sistemi aynı şekilde devam ediyor, bir kişi seçiliyor ve herkes ona bağlanıyor. PC için daha yüksek gecikme süreleri görebiliriz bu sebeple. (arka plan uygulamaları, kopmalar, kapanmalar vs.)
Oynanış düzeni ise elbette Call of Duty tarzını korumuş, bunu bazı kişiler iyi bazıları ise kötü olarak algılayabilir, çünkü zevkler tartışılmaz.
Ancak altımıza exo zırhı verip, 2 kat zıplama özelliği verdikten sonra haritada gördüğüm eski bir aracın üzerine atlayamayacaksam ne mantığı kalıyor değil mi? Yani bu tür ayrıntılar atlanmış, yani “oooo exo, alırım bir dal .d.d” diye gaza gelip sakın araçların üstüne atlamaya çalışmayın, görünmez bir güç kalkanına yakalanıyor, geri itiliyorsunuz.
Exo zırhını ise bazı noktalarda kullanmak zorunda kalıyorsunuz, lakin duvarda yürüme için bir miktar exo zırh gücü gerekiyor ve duvarda yürümeden bazı noktalara geçemiyorsunuz. Vakitlemeyi ya da güç ayarını tam yapamazsanız maalesef sonucu pek aydınlık olmuyor.
Oyuna ilk girdiğimde yani ilk maçımda Black Ops 1’in oynanış hızını hissetiğimi rahatlıkla söyleyebilirim, sanki Black Ops 1’de de exo zırhı varmış da onca zamandır farketmemişiz gibi, zırh oyunda bir fazlalık olmamış. Yani siber bir savaşta değil de, soğuk savaş öncesi savaşıyormuş gibi hissediyorsunuz yine. Zırh ise taktikselliği geliştirici bir unsur olarak başarılı bir görev üstleniyor.
Uzun lafın kısası Call of Duty Black Ops 3 seriyi yeniden alevlendirmeye yetecek potansiyele sahip bir oyun. Bize beta sürecinde sunulan sadece çoklu oyunculu kısım olmasına rağmen, oyun ömünüzdeki dönem için büyük umut vaat ediyor. Buna 1940 yılında geçen ve başlı başına bir oyun sayılabilecek Black Ops 3’ün zombi modunu eklersek, üstüne bir de cila olarak hikaye modunu eklersek oyunu çıktığında hayli sevilecektir. Geç kalmadan 2 maç bile olsa betaya katılmaya çalışın, kafanızda oyun hakkında daha fazla fikir oluşacaktır. Ancak kotanıza da dikkat edin, 15 GB’a yakın el yakan bir boyutu var.
Ayrıca sistemin doğruluğunu sorgulamadan ufak bir uyarıda bulunmak istiyorum, eğer oyunu beğenirseniz ve almayı düşünüyorsanız lütfen oyun ücretinin 2 katını elden çıkarmaya hazır olun. oyunu 200 TL’ye alacaksanız 400 TL’ye keyfini çıkarabileceksiniz, DLC hayatın gerçekleri..
Black Ops 3 başlı başına eğlenceli olacak gibi gözükse de DLC almayı şart koşacak durumlar da olacaktır.