Call of Duty: Ghosts
Treyarch’ın Black Ops II’sinden sonra sıra yine Infinity Ward’da. Modern Warfare 3 ile MW serisini sonlandıran Infinity Ward bu sefer tamamen yeni bir seri olan Ghosts ile karşımızda. Serinin onuncu ve Infinity Ward’ın altıncı oyunu olan Ghosts’un hikaye, oyun motoru, kişiselleştirilebirlik, çoklu oyuncu gibi alanlarında yapılan bir sürü değişiklik ve gelişme bulunuyor.
Ghosts’un hikayesi, 2000 yılında vizyona girmiş olan Traffic filminin Oscar ödüllü yazarı Stephen Gaghen tarafından yazılıyor. Yeni hikaye yıkıcı olaylardan 10 yıl sonra, Amerika Birleşik Devletleri’nin artık süper güç olmadığı ve hem ekonomisinin hem de devletinin küller içinde olduğu bir dönemde geçiyor. ABD’nin Özel Operasyonlar kuvvetlerinden kalan parçalardan oluşan Ghosts ekibi, ortaya çıkan teknolojik olarak üstün bir küresel güce karşı savaşıyorlar.
Meksika, Brezilya, Kaliforniya ve Antarktika gibi bölgelerde geçecek olan Ghosts’ta, Modern Warfare’dekinin aksine üstün bir kuvvetin değil, kaynakları kısıtlı ve biraz güçten düşmüş bir ekibin parçası olacağız. Başrol karakterlerinden bir tanesi ise eğitimli köpeğimiz Riley olacak.
Yapılan açıklamalara göre yeni oyunun motorunda büyük değişiklikler bulunuyor. Bütün platformlarda saniyede 60 kare garantisini veren Infinity Ward, motora ekledikleri gelişmiş ışıklandırma sistemleri ve görsel efektler ile daha gerçekçi karakterler, harika çevre görüntüleri ve gerçekçi animasyonlar sağlandığını belirtiyor.
Ghosts’ta görebileceğimiz yeniliklerden bir diğeri ise dinamik çoklu oyuncu haritaları. Artık haritalar eskiden olduğu gibi olduğu yerde durmayacak, maç sıralarında depremler ve su baskınları ile değişebilecek. Oyuncular bu dinamiklerden bazılarını kontrol edebilecek ve rakiplerine tuzak kurabilecek.
Karakter özelleştirme de uzun süredir gelmesi beklenen yeniliklerden. Ghosts’ta sadece silahlarımız üzerinde değil, canlandırdığımız karakterlerin dış görünüşlerini de değiştirebileceğiz.