Oyun Ön İncelemeleri

Call of Duty: Ghosts (İlk Bakış)

“10 yıl oldu. Hatırlaman gereken şeyleri unutmaya başlıyorsun ve unutman gereken şeyleri hatırlamadan duramıyorsun. Her zaman güç sendeydi. Artık değil. Sahip olduğumuz tek şey birbirimiz.”

Treyarch’ın Black Ops II’sinden sonra sıra yine Infinity Ward’da. Modern Warfare 3 ile MW serisini sonlandıran Infinity Ward bu sefer tamamen yeni bir seri olan Ghosts ile karşımızda. Serinin onuncu ve Infinity Ward’ın altıncı oyunu olan Ghosts’un hikaye, oyun motoru, kişiselleştirilebirlik, çoklu oyuncu gibi alanlarında yapılan  bir sürü değişiklik ve gelişme bulunuyor.

Oscar Ödüllü Stephen Gaghen’dan
Ghosts’un hikayesi, 2000 yılında vizyona girmiş olan Traffic filminin Oscar ödüllü yazarı Stephen Gaghen tarafından yazılıyor. Yeni hikaye yıkıcı olaylardan 10 yıl sonra, Amerika Birleşik Devletleri’nin artık süper güç olmadığı ve hem ekonomisinin hem de devletinin küller içinde olduğu bir dönemde geçiyor. ABD’nin Özel Operasyonlar kuvvetlerinden kalan parçalardan oluşan Ghosts ekibi, ortaya çıkan teknolojik olarak üstün bir küresel güce karşı savaşıyorlar.

Meksika, Brezilya, Kaliforniya ve Antarktika gibi bölgelerde geçecek olan Ghosts’ta, Modern Warfare’dekinin aksine üstün bir kuvvetin değil, kaynakları kısıtlı ve biraz güçten düşmüş bir ekibin parçası olacağız. Başrol karakterlerinden bir tanesi ise eğitimli köpeğimiz Riley olacak. Operasyonlarımız sırasında sadece kendi hayatımızı değil sadık dostumuz Riley’in hayatını da biraz riskte atacağız.

Modern Warfare hikayesinden bağımsız olacağı söylenen Ghosts hikayesinde bulunan birkaç referans, “Acaba o kadar da bağımsız değil mi?” sorusunu yine de akla getirtiyor. Modern Warfare serisindeki Scott Riley karakterinin lakabı “Ghost” idi ve şimdi de kameraların üzerinde olduğu ekibin adı “Ghosts”. Ghost’un maskesindeki kuru kafa ile CoD: Ghosts’taki Ghosts ekibinin sembolü birbirlerine pek de benzemese de ileride Scott “Ghost” Riley ile Ghosts ekibi arasında bir bağlantı çıkması mümkün olabilir. Ghosts’da bize yardımcı olacak eğitimli köpek dostumuzun adının Riley olması da ayrıca şüphe uyandırıyor.

Sadık Dostumuz Riley ve Ghost Ekibi
Call of Duty serisindeki ilk oynanabilir hayvan olan Riley bir Alman çoban köpeği. Ekibin eğitimli köpeği olan Riley, görevlerimizde patlayıcıları bularak ve düşmanları etkisiz hale getirerek bize yardımcı oluyor. Yanımızda Riley’nin üzerindeki kameradan görüntü alabildiğimiz ve Riley’i kontrol edebildiğimiz bir tablet mevcut. Riley’i, kulağına takılı olan kulaklık ile komutlar vererek ve üstüne takılı titreşim cihazları ile nereye gideceğini belirleyerek yönlendirebiliyoruz.

Riley’i canladıran köpek ise ABD donanmasında servis yapan Colin. Infinity Ward ekibi Ghost için hayatında ilk kez bir köpek üzerinde çalışıyor. K9 eğitim uzmanı olan Christopher Connell ile çalışan Infinity Ward ekibi insanlar üzerinde kullandıkları hareket yakalama teknolojisinin aynısını Colin’in hareketlerini yakalamak için kullanıyor.

Yapımcılar karakter tanıtımı konusunda Riley’e yoğunlaştığı için Ghost ekibinin diğer üyeleri hakkında çok fazla bilgimiz yok. Şu ana kadar Into the Deep bölümünden Booth ve Neptune, No Man’s Land bölümünden de Hesh ve Hesh’in kardeşini görebiliyoruz. Ayrıca No Man’s Land bölümünde Hesh ve kardeşinin Honey Badger adlı silahı kullandığını görebiliyoruz.

Teknoloji
Yapılan açıklamalara göre yeni oyunun motorunda büyük değişiklikler bulunuyor. Bütün platformlarda saniyede 60 kare garantisini veren Infinity Ward, motora ekledikleri gelişmiş ışıklandırma sistemleri ve görsel efektler ile daha gerçekçi karakterler, harika çevre görüntüleri ve gerçekçi animasyonlar sağlandığını belirtiyor. Eklenen HDR temelli ışıklandırma motoru, hacimsel ışıklandırma efektleri, kendini düşüren gölgeler ve desteklenmiş parçacık sayısı gibi teknolojiler Ghosts’un arka plan görsellerini şenlendiriyor. Ayrıca grafik motoru gerçekçilikten çok inandırıcılık amaçlanarak geliştiriliyor.

Ghosts’ta görebileceğimiz yeniliklerden bir diğeri ise dinamik çoklu oyuncu haritaları. Artık haritalar eskiden olduğu gibi olduğu yerde durmayacak, maç sıralarında depremler ve su baskınları ile değişebilecek. Oyuncular bu dinamiklerden bazılarını kontrol edebilecek ve rakiplerine tuzak kurabilecek.

Karakter özelleştirme de uzun süredir gelmesi beklenen yeniliklerden. Ghosts’ta sadece silahlarımız üzerinde değil, canlandırdığımız karakterlerin dış görünüşlerini de değiştirebileceğiz.
Call of Duty: Ghosts istikrarı sürdürerek yine Kasım ayında çıkacak. Tam tarih ise 5 Kasım 2013. Oyunun PC, PS3, PS4, Wii U, Xbox 360 ve Xbox One platformlarında çıkması bekleniyor. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu