Oyun Ön İncelemeleri

Call of Duty: World at War

Çok değil, daha geçtiğimiz sene şu zamanlar E3 fuarında Call of Duty 4’e ait ilk oynanış demosu gösterilmiş ve Infinity Ward’tan Jason West, oyun hakkında bilgiler vermişti. Tam da oyun yeni bir konu bütünlüğüne bürünmüşken Treyarch’tan gelen 2. Dünya Savaşı (WW2) yönündeki bazı belirtiler, Call of Duty’nin aslında bu sayfayı kapatmadığını belgeler nitelikteydi ve nitekim öyle de oldu…

Sürekli kullanılmış bir konu olan “İkinci Dünya Savaşı” teması, belki de oyuncuların canını sıkabilecek tek unsur şuan için. Oyun dinamiğinde birçok yenileme ve geliştirmeye giden yapımcılar, oyuncuları memnun etmek için Pasifik’in sığ bitki örtüsünden, Berlin’in soğuk taş duvarlarına kadar uzanan bir coğrafyada yaşıyorlar. Call of Duty: World at War, Treyarch tarafından hazırlanmakta olan yeni “Göreve Çağrı” üyesi. Aslında oyunun Treyarch tarafından hazırlanıyor olması, korkuyla karşılanmıyor değil. Artı olarak Call of Duty 3 ile PC cephesi es
geçildiği için PC kullanıcıları tarafından pek sevilen bir firma değil. Bunlara karşın Treyarch sorumluları, World at War için iyi bir WW2 oyunu benzetmesinden kaçınıyorlar. Mark Lamir, “Bu oyun, Call of Duty serisinin en karanlık yönünü yansıtacak olmasının yanı sıra ayrıca tüm zamanların en iyi WW2 Shooter’ı olacak” diyor. Bunu yapacak bilgi ve deneyime sahip olduklarını belirten Treyarch yetkilileri, bunu başarmak için önlerinde hiç bir engel bulunmadığını da ekliyor. Buna en büyük etken olabilecek unsur ise, World at War’ın daha uzun süredir geliştiriliyor olması gerçeği. Call of Duty 3, 8 ay gibi bir sürede hazırlanarak piyasaya sürülmüştü. World at War ise, daha uzun süredir geliştiriliyor.

Deniz ötesi

Görevin adı “Maken Raid”. Bir Amerikan askeri, Japonlar elinde esir düşmüş ve yoğun işkence gördükten sonra bir katana darbesi ile infaz edilecektir. Ardından sıra, bu olayları görmekte olan diğer askere gelecektir ki, tam zamanında yardım gelecek ve esir bir diğer asker kurtarılabilecektir.

Bu kez ana tema Pasifik. 11 Oscar adayı Thin Red Line’dan hatırlayacağımız “Tepe Baskını” veya Clind Eastwood eseri Flags of our Fathers’da muhteşem görsel efektlerle süslenmiş “Iwo Jima Çıkarması”, Pasifik cephesinde meydana gelen en önemli ve oyunda muhtemelen göreceğimiz heyecan dolu operasyonlardan bir kaçı. Yıllar önce hazırlanan Medal of Honor: Pasific Assault, Pearl Harbor baskınını temel alan ve Pasifik cephesini anlatan bir diğer oyundu, ama Call of Duty’nin bu noktadaki en büyük farkı; Pasifik cephesini öncelik seviyesinde tutmasına rağmen, Ruslar tarafından Almanlara karşı gerçekleştirilecek operasyonların olması ve bu seride de çok ulusluluk özelliğini koruyor olması olacak.

İlk olarak yeni coğrafyayı ve düşmanlarımızı tanımakta fayda var. Sıcak ve sığ bir bitki örtüsüne sahip Pasifik cephesinde tehlike bizi her yerde takip edecek. İmparatorluk askerleri, çevreyi çok iyi bildiklerinden saldırı stratejilerini de ona göre belirleyecekler. Genellikle grup halinde hareket edecek Japon askerleri, ayrıca bitkilerin arkasında hatta ağaçlarda kamufle bir şekilde saklanarak saldırı için uygun anı bekleyecekler. Tüfeklerinin yanı sıra “Katana” denen ölüm aletiyle de korku salan askerler, mecbur kaldıklarında kendileriyle beraber sizi de öldürmek için hamle yapacaklar. Buna karşın müttefik kuvvetlerin, bitki örtüsüne tamamen uygun bir silahı bulunuyor; tasarımının Return to Castle: Wolfenstein’dan temel alındığı belirtilen ve oyunda yer alacak yeni silahlardan bir tanesi “Flamethrower” yani lav silahı sayesinde, çevrede bulunan nesneleri ve bitkileri yakılabilecek, böylece düşmanlara tuzaklar kurabilme imkanına sahip olabileceğiz. Ekstra not olarak, resmi COD sitesinde yapılacak bir seçim sonrası gerçek oyuncuların isimleri, oyundaki yapay zeka kontrolündeki NPC’lere verilebilecek. Detaylar için www.callofduty.com sitesine bakabilirsiniz.

İntikam, soğuk yenen bir yemektir!

Savaştaki sıcak ve soğuk olarak ayırabileceğimiz karşıt iki cephenin ikincisi olan Berlin sokaklarında da, Ruslar ile Almanlar arasında mücadeleler yaşanacak. Kızıl Ordu tarafından Almanya’nın işgal edilmesi, oyunun önemli bir bölümünü oluşturuyor. Call of Duty 1 ve 2’de Naziler tarafından işgale uğrayan Sovyetler, bu kez intikam için Berlin’e saldıracaklar. Treyarch sorumluları, “Biz, intikamın o derin hissinin ve nefretinin, onları nasıl harekete geçirdiğini göstermek istiyoruz” diyor.

Grafiksel güç olarak arkasına Call of Duty 4’ün ödüllü grafik motorunu alan yapımcılar, COD 4’e nazaran oyunda görülebilecek en büyük farkların, tasarlanan çevrenin yanı sıra ayrıca çevrenin etkileşimi ve deforme olabilirliğini gösteriyor. Buna örnek olarak kurşunların bambudan evleri delip geçmesi ve üstte de belirttiğim gibi nesnelerin yanabilir ve parçalanabilir olması gibi unsurlar, bunlardan bir kaçı.

Oyunculara açılan kapıyı genişletmek…

Mark Lamir, Call of Duty 4’ün birçok oyuncuya yeni kapılar açtığını ve bu sayede çoğu insanın Call of Duty serisiyle tanıştığını belirtiyor. Şüphesiz bunda en önemli faktörün Multiplayer sisteminin olduğu su götürmez bir gerçek. Yapımcılar da, World at War için daha gelişmiş bir Multiplayer sistemi hazırlamak için uğraş veriyorlar. Modern Warfare’da yer alan UAV Jammer, Helikopter çağırma gibi önemli özellikler yeni oyunda olmayacak ne yazık ki, ama takım oyununa daha fazla önem verilerek ve tekrardan oyuna entegre edilecek araç kullanma faktörü gibi özelliklerle yine iyi bir iş çıkartılacaktır. Bir kaç yıla kadar çoğu oyunda “Multiplayer” özelliğinin bir “Ekstra” olarak lanse edilmesinden sonra, Call of Duty’nin bu alandaki inanılmaz başarısının sürekli devam etmesi en doğru hamle olacaktır doğrusu. World at War’da bir diğer güzellik, Co-op oynanış. Oldukça heyecan verici bir özellik olan Co-op sayesinde 2 kişi aynı ekranı ikiye bölerek veya toplamda 4 kişi internet üzerinden birlikte senaryo modunu oynayabilecekler. Böylece gerçek askerlerden oluşan gerçek bir takım oyunu sağlanacak.Treyarch, Call of Duty: World at War için kendi içerisinde bölümlere ayrılmış durumda. Bu sayede her platform için özel olarak daha detaylı ilgilenilebilecek. Ana geliştirme platformu olarak X360’ı belirten yapımcılar, ayrıca Wii için “Wii Zapper” özelliğine destek vereceklerini ve görsel yönden en gelişmiş COD oyununu hazırlayacaklarını ekliyorlar. Üstelik yapımcılar, daha iyi bir oyun hazırlamak için E3’e katılmayacaklarını dahi açıklamıştı. Önceki Treyarch oyununa nazaran World at War; yeni nesil konsolların yanında PC, PS2 ve NDS platformlarında da boy gösterecek. Kesin bir tarih henüz belirtilmese de, diğer COD oyunları gibi yıl sonuna doğru yapımın raflarda olması bekleniyor.

Call of Duty: World at War üstüne söyleşi

Söyleşi için www.videogamer.com sitesinden yararlanılmıştır.

Infinity Ward eseri Call of Duty 4: Modern Warfare, Halo 3’ten daha fazla sattı. O, zarar görmez bir kralı tahtından ettiği gibi, X360 konsolunun da en fazla oynanan oyunu oldu. Modern Warfare, bir çok çizgiyi kaldırdı ve o zamandan beri çoğu FPS oyunu başarısız oldu. Bu kez biz (Treyarch), 2. Dünya Savaşı’na (WW2) dönüyor olmamıza rağmen, 4 kişilik Co-op oynanış özelliğimiz mevcut, Multiplayer için kullanılabilir araçlar var ve dahası da geliyor. Yeni oyun World at War hakkında yapım sorumluları Noah Heller ve Rich Farrelly ile yapılan bir söyleşi.

Soru: Serinin tekrar WW2’ye dönmesi hakkında birçok spekülasyon vardı. Bunu ne zamandan beri düşünüyordunuz?

Noah Heller: Uzun süredir düşünüyorduk. Yeni olan bir şeyi yapmadık (Konu olarak). Bizim oyunumuz, en iyi WW2 oyunu olacak. Bu büyük bir yorumdur ayrıca.

Rich Farrelly: Örneğin, Call of Duty 4: Modern Warfare çıktığında etrafta oldukça fazla modern temalı savaş oyunu vardı, ama Call of Duty 4’ün neler yaptığı ortada. Şimdi WW2 türünde de sayısız örnek mevcut. Bu oyundaki bazı yerleri daha önce görmüş olabilir oyuncular, ama daha önce kesinlikle oynanan bir oyun gibi değil World at War.

Soru: Call of Duty 3 hakkında ne düşünüyorsunuz?

Noah Heller: COD 3, 8 ayda tamamladığımız bir oyundu. Not ortalaması 83-84 civarında ve kesinlikle bu takımın (Treyarch) yapabileceği en iyi oyun değildi. Çünkü çok kısa bir sürede geliştirildi. Şimdi ise World at War’ı daha iyi hazırlayabiliyoruz. Çünkü daha uzun bir zamanımız var bu kez. Yine de Call of Duty 3, çok iyi bir oyundu. Oldukça fazla sattı. Demek ki onu beğenen çok fazla insan oldu.

Soru: Call of Duty 3’te yumruk yumruğa mücadele vardı? Peki yeni oyunda?

Rich Farrelly: Bir şeyi önce denersin, beğenilirse daha fazla geliştirir ve tekrar bir sonraki versiyonda da devam ettirirsin. Bu özellik Call of duty 3 için düşünülmüştü. Belki yeni oyunda da olabilir.

Soru: Call of Duty 3’ü aceleye getirdiğinizi düşünüyor musunuz?

Rich Farrelly: Kesinlikle hayır. Bize verilen süre içerisinde yapabildiğimiz en iyi oyunu yaptık.

Soru: World at War’da bulunan Amerikan ve Rus görevlerinin birbirine oranları nedir?

Rich Farrelly: Tam bir oran veremem, ama hemen hemen dengeli olduğu söylenebilir.

Soru: Japon cephesinde geçen bir diğer oyun Medal of Honor: Rising Sun’dı. Ondan ne öğrendiniz?

Rich Farrelly: Kötü bir FPS oyunu yapmamayı öğrendik. İçeriğin kalitesi ve uygulanması önemlidir.

Noah Heller: World at War, farklı bir oyun. Eğer Call of Duty 4’teki yapay zekayı, World at War’a ekleseydik sadece harita değişmiş, ama oynanan oyun yine aynı olmuş olacaktı. World at War’da farklı bir düşman faktörüne karşı savaşıldığını anlamak için o düşmanın davranış şekline göre yapay zekayı düzenlemek gerekir. Oyunculara göstermek istediğimiz bir diğer özellik de Co-op modu ve kaliteli bir şekilde hazırlayabilmek için yeteri kadar zamanımız var.

Soru: Siz, Call of Duty 4’ten çok şey aldınız. Peki World at War için Infinity Ward’tan destek alıyor musunuz?

Noah Heller: Tabii ki. Beraber bilgi alışverişimiz var.

Soru: Yardım ediyorlar mı?

Noah Heller: Evet. Bu oyunu biz hazırlıyoruz, ama Modern Warfare’ın motorunu da uzun zamandır kullanıyoruz. Sürekli olarak iki ekibin arasında güzel bir iletişim var.

Soru: Birçok Call of Duty 4 hayranının, World at War ile ilgileneceğini düşünüyor musunuz?

Noah Heller: Çoğu oyuncu, Modern Warfare’den önce Call of Duty oynamamıştı. Call of Duty 4, zaten büyük bir oyun olarak hazırlanıyor ve bekleniyordu. Şimdi aynı şeyi biz yapmak istiyoruz.

Rich Farrelly: Ayrıca hepimiz forumları okuyoruz. Bir WW2 oyunundan neler bekleniyor ve oyun hakkında her şeyi takip etmeye çalışıyoruz.

Soru: Oyunun muhtemel çıkış tarihi belirlendi mi?

Noah Heller: Çıkış tarihini tam olarak belirlemedik, ama sonbahar olarak düşünüyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu