Oyun Ön İncelemeleri

Call of Juarez: Gunslinger

Polonyalı oyun yapımcısı Techland’ı bir çoğunuz duymuşsunuzdur. Duymuş olmanızın en büyük nedenlerinden biri eminim Call of Juarez serisidir. 2005 yılında hayatımıza giren seri, 2009 yılında Bound in Blood ile yükselişe geçti. Ancak yapılan ufak bir hesap hatası ile, 2011 yılında çıkarılan The Cartel, hayal kırıklığı ile birlikte geldi. Oynanabilirlik, grafikler, konu, neredeyse her şey eleştirildi, yerden yere vuruldu.

Techland’in uluslar arası marka yöneticisi Blazej Krakowiak bu konuyu şu şekilde açıkladı:

“Vahşi Batı’ya geri dönüşümüz için pek çok neden var ancak temeldeki sebep hayranlardan duyduklarımız ve serinin tamamen bu döneme ait olduğunu fark etmemizdir. Bound in Blood’ı çıkarttığımızdan beri Western oyunlarında kullanmak için birçok fikrimiz oluştu ve Gunslinger da yeni formatı ve yeni bir karakteri kullanmak için bir şans.”

Evet, yeni oyunla karşımıza yeni bir başkahraman çıkıyor. Gunlinger ile tekrardan vahşi batıya geri dönüyoruz. Bu sefer ana karakterimiz bir kelle avcısı. Jesse James, Pat Garrett, Billy the Kid gibi ünlü suçluları alaşağı etmeye çalışacağımız söyleniyor. Geçtiğimiz günlerde Techland cephesinden haber aldık ve ufak bir video yayınlandı ve firma resmi olarak yeni Call of Juarez’i, Gunslinger adı ile duyurdu. Yanında da ufak bir trailer yayınlandı. Peki elimizde neler var, hadi gelin daha yakından inceleyelim.

At, Avrat, Silah
Öncelikle bildiğimiz ilk şey, yeni oyunun yapımcı koltuğunda yine Techland oturuyor ve dağıtımcılığını Ubisoft üstlenmiş durumda. 2013 içinde Xbox, PlayStation ve PC platformları için, bir aksilik olmaz ise raflardaki yerini alacak.

Yeni kahramanımız söylenen göre Vahşi Batı dünyasında epey tecrübeli, çoğunlukla sarhoş, iyi dövüşen, cesur ve yıpratıcı bir karaktermiş.Karakterimizin bu eğlenceli yapısı da kasaba tavernalarındaki sarhoşlara hikayelerini anlatması için yeterli oluyor, ki bu hikayeler de oyunun bölümlerinin temelini oluşturacakmış.

Demin de söylediğimiz gibi yeni oyunda meşhur kanun kaçaklarını kovalayacağız. Her bölümde ünlü bir Vahşi Batı haydutlarının peşine düşerken bir yandan da kahramanımızın ağzından olayların gelişimini dinleyeceğiz.

Krakowiak hikaye anlatımını şu şekilde açıklıyor:

“Oyuncuların ölmesine veya belli aksiyonları yapmasına karşılık olarak düzgün şekilde karşılık veren bir oyun yapmak için çok çaba harcıyoruz. Yapay zeka sizin her yaptığınıza yorum getiren bir şekilde hazırlanmayacak. Biz bu formülle biraz oynayıp daha zevkli oynanışa sahip daha kullanışlı bir hale getirmeye çalışıyoruz.”

Yeni oyunda karakterimizi geliştirme imkanımız da bulunuyor. Her bölümde yaptığımız aksiyonlar, hareketli hedefleri vurmak, headshot’lar gibi şeylerden topladığımız puanları kahramanımızın yeteneklerini geliştirmek için kullanıyoruz. Bunların içinde çift el silah, tüfek veya konsantrasyon gibi yan öğeler mevcut.

Henüz oyunun multiplayer’ı hakkında bir bilgi yok ancak oyunun genel yapısına baktığımızda bu modun olacağı şüphe götürmez bir gerçek.Bound in Blood ile hayatımıza giren ve birçok hedefi aynı anda indirmemizi sağlayan sistem, Gunslinger’da da aynen emrimize amade olacağa benziyor.

Bununla birlikte seriye ilk kez yetenek ağcı ekleniyor. Reload sürelerimizi kısaltmak, daha kolay Headshot atmak ya da bullet-time özelliğimizin süresini uzatmak gibi özelliklerimizi geliştirebileceğiz.

Şimdilik elimizdeki bilgiler bunlardan ibaret. Yeni bilgi kırıntıları elimize ulaştıkça, siz Merlin okurları ile paylaşmaya devam edeceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu