Röportaj

C&C Renegade Yapymcysy Dan Cermak

Kaynak: https://www.loadedinc.com

Röportaj: James Diaz

Command&Conquer’ın RTS dünyasını, bir FPS oyununa taşırken karşılaştığınız en büyük zorluk ne oldu ?

En önemli nokta RTS oyunundaki hareket serbestliğini bir FPS oyununa taşımak. C&C büyük haritalarda saldırılar düzenlerken aynı zamanda ekonomiyi de aynı anda yönetmeyi kapsıyor. Büyük savaşlarda bir karakterin hissini korumak için çok çalıştık. Oyuncunun kendini savaşın ortasında bir karaktermiş gibi hissetmesini sağlamaya özen gösterdik. Bunun bir kısmını orjinal oyundan kurallar getirerek yaptık. Eğer bir Hand of Nod alırsanız bu sizin piyade birliklerlerinizi etkiliyor. Bir rafineri alırsanız bütün birlikleriniz bundan yararlanıyor. Ve eğer gelebilirse biçerdöver de arkanızdan geliyor.

Sizce daha başka içiçe geçmiş oyun türlerinden örnekler görecek miyiz ? Heretic/Hexen serisiyle FPS nin third person’a yöneldiğini gördük. Ama benim sormak istediğim aslında RTS ile FPS gibi farklı oyun türlerinin birleşimi.

Aslına bakarsanız olay doğru yaklaşımı yakalamak. Warcraft kendini diğer türlere genişletmeye çalıştı ama yapamadı. Eğer bir firma oyunu üretmek için yaratıcı bir merkez bulabilirse bunu yapmayı becerebilirler. Bizim durumumuzda biz üzerinde çalışmak için büyük ve çeşitli bir evrene ve güçlü karakterlere sahipiz (Kane & Commando). Bu işimizi oldukça kolaylaştırıyor. Bu bağlamda Renegade C&C’nin sürümünden beri düşünülmekteydi

Bu oyun ilk planlanırken hedef kitleniz olarak kimleri düşünüyordunuz ? C&C fanatikleri mi , FPS fanatikleri mi , ya da her ikisi mi?

FPS fanatikleriyle başladık çünkü oyun daha çok karakter merkezli bir oyun. Zamanla C&C fanatiklerine kaydık çünkü C&C yer üstünde canlandırabilmeniz için GDI’la Nod arasında süregiden savaşı yaratmamız gerekti. Bu oyunun odağını direk olarak bir savaş oyununa kaydırdı.

Sizce bu oyun FPS leri pek de sevmeyen bir C&C fanatiğinin gözünde nerede olacak ?

Bence kendilerini savaş alanında hissedecekler. Kendinizi ısmarladığınız araçlarını kullanırken ya da Hand of Nod’a patlayıcı yerleştirmek üzere girerken bir düşünün.

Oyunda kontrollere belli bir alışma süresi ve öğrenme süreci var ama oyunla birlikte bir yardım dosyası ve oyuna başlangıç kılavuzu da sağlıyoruz. Yeni başlayan amatör FPS oyuncuları için de taktikler veriyoruz.

Başka bir açıdan bakarsak, Quake ve Unreal fanatiklerini nasıl hitap ediyorsunuz?

Tek kişilik oyun size yüksek hareket olanağı sağlar (Quake ve Unreal oyuncularının bu oyundaki eğilimi once ateş edip sonra karakterleri ve amaçları farketmek olacaktır ama yine de işe yarayabilir.) Oyunda hareket alanı geniş ve araştırılması gereken çok yer var. Değişik silahlar, değişik düşman tipleri ve ekranda baş edilmesi gereken bir sürü düşman. Oyunun multiplayer bölümünde deneyimi başka bir seviyeye taşıyan C&C Modu mevcut. Oyuna basit bir stratejik tabaka ekleyerek advanced karakterler, araçlar ve ekonomi geliştirilmesini sağladık. Oyun kısaca basitleştirlimiş C&C kuralları ve bizim üstüne kattığımız oldukça içerikli taktik özelliklerinden oluşuyor.

Oyunun her grup oyuncu tarafından alınacağını da düşünerek oyunun dizaynının birini çekmesini sağlarken diğerini itmeyeceğini nasıl garantilediniz?

Bir oyuncu Renegade oynayabilmek için C&C bilmek zorunda değil ama kuralları bilmesinin ona bazı avantajları olabilir. Bir C&C oyuncusu bir biçerdöver yada Hand Of Nod alacaktır çünkü onun ona faydası olacağını bilir. C&C bilmeyen biri bunu görevlerinden biri o olduğu için alacaktır.

C&C bazı taktiksel özellikleri var. Bu oyuna da bu taktiksel özellikleri taşımaya çalıştınız mı ? Eğer öyleyse bize birkaç örnek verebilir misiniz ?

Oyunda belli birincil be ikincil amaçlar koyfuk. Birincil amaçları tamamlamak oyunun diğer levelına geçmek için gerekli. İkincilleri tamamlamak ise size bazı taktiksel avantajlar sağlıyor ya da GDI’a yardım ediyor. Örnek olarak. Level 3’te Naval Gun’I koruyan Sam Sites’ları alırsanız, büyük silahınıza bir Orca saldırısı sağlamış olursunuz, buna ek olarak büyük silahın imha olması Gunboat’un Nod Base’e saldırı düzenlemesini de sağlar. Böylece üsse girerken helikopterden inen GDI birlikleri size yardım eder.Shooter yönünden baktığımızda oyunda gizlice bir olaya yaklaşmak, silahla ortalığı dağıtarak girmek gibi alternatif seçenekler mümkün olacak mı?

Evet birçok durumda gizlice hareket edebilirsiniz. Havoc susturuculu ve size sessiz yürüme özelliği sağlayan bir silah. Yine de birçok insan ortalığı dağıtan silahları tercih ediyor.

Oyunda multiplayer özelliklerinden bahsedebilir misiniz?

Biz daha çok C&C moduna odaklandık – iki üs birbiriyle başbaşa amacı diğerinin üssünü yoketmek olarak çarpışıyor. C&C kuralları işliyor. – Karakterler gelişmiş karakterler ve silahlar alabiliyor. Gelirler hasattan, düşmanların yokedilip öldürülmesinden, araçlardan ve binalardan geliyor. Buradaki taktikler oldukça şaşırtıcı. Bir Nod Üssünün 2 Mammoth tank tarafından saldırıya uğradığını gördüm. O sırada arkada 5 mühendis aldıkları hasarları tamir ediyordu. Nod buna Flame tankları ateş toplarıyla karşılık veriyordu. Oldukçe çekişmeli bir dövüştü.

Vediğiniz bir demeçte oyunun son levelı üzerinde çalıştığınızı belirtmişsiniz. Bu da bittikten sonra, oyunun bitmesi için son kalan nokta ne olacak?

Aslında şu an oyunun levellarını son bir kez cilalıyoruz ve mümkün olduğu kadar çok MP harita eklemeye çalışıyoruz.

Oyun ne zaman çıkıyor ?

Şubat.

Renegade’in Westwood’tan gelecek bir FPS oyun serisinin başı olmasını bekleyebilir miyiz?

Şimdilik bu konuda bir şey söyleyemem. Oyunu bitirmeye odaklanmış durumdayız.

LoadedInc Dan Carmak’a bize ayırdığı zamandan ve sorularımızı cevaplamasından dolayı teşekkür ederiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu