Champions Online’ın bilinmeyenleri
Diablo, Warcraft ve Starcraft’ın yapımında yer alan, oyun dünyasının usta
isimlerinden Bill Roper ile Champions Online hakkında konuştuk. 2009’un üçüncü
çeyreğinde raflarda yer alacak olan MMORPG’de, kendi kahramanlarımızı
yaratacağız.
Merlin: Neden sadece PC ve X360 platformları? Oyuncular
birlikte bu iki platform üzerinden tek bir server’da oynayabilecekler mi?
Yakında Champions Online PS3 için de piyasaya sürülebilir mi?
Bill Roper: Yapım içerisinde kontrollere çok önem verdik. Oyunun en iyi
kontrollerle oynanabilmesi için en verimli platformun PC olmasını
kararlaştırdık. Konsollara çıkarmamız ise X360 üzerinden oldu. Bu ekipce
kararlaştırdığımız bir şey. Aynı server üzerinden iki platformun oyuncularının
oynamasına gelince, bu şimdilik mümkün olmayan bir gelişme. Ancak güzel bir
fikir, gerçekleşmesi imkansız değil. Yapımın PS3 için de çıkarılması konusunda
hâlâ bazı çalışmalarımız sürüyor. Bizim amacımız, farklı kitlelerde farklı
oyunculara erişebilmek.
Merlin: Karakterlerimizin silah kullanabileceğini ve
istenirse bu silahların başka oyunculara gösterilmeyeceğini duyduk? Bu özellik
sunulacak mı? Ayrıca silahlarda ne gibi özellikler olacak, savaşlara katkısı
nasıl olacak?
Bill Roper: Silahlar yapımdaki en iddialı olduğumuz noktalardan bir
tanesi. Söz konusu silahlar, sınıflar ile çeşitlilik gösterecek. Klasik MMO
türlerinde olduğu gibi oyuncular silahlarını geliştirebilecek. Her sınıfın
kendine has silahları olmayacak. Her sınıf tüm silahları eline alabilecek. Ancak
dile getirebileceğimiz bir unsur var ki, bu da yapımda oldukça önemli bir kısım.
Silahlar sınıfların özelliklerine göre kullanım kabiliyeti gösterebilecek.
Oyuncuların elindeki silahlar doğrudan savaşı etkileyebilecek. Oyuncuların
dikkatle seçmeleri gereken silahlar bazen çok önemli bir konu olabiliyor. Zira
karakterin türüne uymayan silahlar kullanıcılara zorluk çıkaracak.
Merlin: Karakter yaratımında ne gibi özellikler
sunulacak, karakterlerimiz birbirinden ne kadar farklı olabilecek?
Bill Roper: Öncelikle sınıflardan bahsetmek gerekirse, City of Heroes ve
Villians olarak ikiye ayrılmış türden bahsedebiliriz. Oyuncu kostümleri ve surat
modellemeleri farklılık gösterecek. Kostümler konusunda çok iddialıyız.
Birbirinden farklı, renkli, karakterlere uygun kostümler hemen gözünüze
çarpacak. Özellikle kostümler ve surat ifadeleri hakkında söylemek istediğimiz
bir şey var. Bunlar karakterlerin kişiliklerini oldukça yansıtacak.
Karakter oluşturma ekranında seçilen sınıftan sonra temel özellikler
dağıtılacak. Oyun boyunca yapacağınız eylem sonucu, kazandığınız yetenek
puanları ile gizli bazı özellikler açılacak. Oyuncular bu özellikleri açtıkça
diğerlerinden daha farklı bir karakter ortaya koymuş olacak. Mesela bunlardan
bir tanesi “süper atlama”. Bu özellik karakterinize çok daha yükseğe atlaması
için bir takım özellikler kazandıracak. Biz, yapımda direkt karakter gelişimine
değil, daha çok bu gizli özellikleri açmaya yönelik bir oyun geliştirdik.
Oyuncular bunlara erişmek isteyecek ama bu zor olacak.Merlin: Yapımda karakterlere özel güçler ekleyebilecek
miyiz?
Bill Roper: Dediğimiz gibi yapımda oyuncular gizli güçleri açmak için
birbirleriyle yarışacak. Oyuncu karakterini süper kahraman yapmak için mücadele
edecek. Karakterlere özel güçler eklenebilecek ama tekrar dediğimiz gibi bu o
kadar da kolay olmayacak. Özel güçleri dört temel başlık altında toplayabiliriz.
Bunlar, “Karanlık, Yıldırım, Sihir ve Telapati” gibi isimler altında toplanıyor.
Karakterler bu temellerden yola çıkarak karakterini süper kahraman yapacak. Yeni
özel güçler kattıkça karakteri güçlenecek.
Merlin: Karakter gelişimi nasıl olacak? PvP ile mi
level atlayacağız yoksa PvE veya başka bir metot bulunacak mı?
Bill Roper: Yapımda karakterlerin gelişmesi PvE şeklinde olacak çünkü
yapımın karakter geliştirme tabanını bu şekilde tasarladık. Biz oyuncuların
hikayeyi ve mekanlarını tanımalarını istiyoruz. Böylelikle interaktif bir
senaryo üzerinden oynanan online bir yapım olmayı hedefliyoruz. O zaman şunu
rahatlıkla söyleyebiliriz. Karakter geliştirmek için sürekli hikaye üzerinden
işlenen görevleri yapmalıyız. Bunun dengesini tutturabildiğimize inanıyorum.
Oyuncuları sıkmadan ve hikayeden kopmadan ilerleyen bir online oyun oluşturduk.
PvP sisteminde de oyuncular bazı sürprizler kazanacak. Bunlar, müsabakayı yenen
tarafa verilen hediyelerden oluşacak. Bu bazen bir eşya olabilir, bazen de
ekstra bir güç özelliği olarak söylenebilir.
Merlin: Yapımda PvP modu bulunacak mı? Bizi savaş
sistemi hakkında bilgilendirir misiniz?
Bill Roper: Elbette oyunda bir PvP modu var. Biz oyuncuların karakterleri
arasında kıyasıya bir mücadele olması için ağızlara layık bir mücadele ortamı
hazırladık. Burada oyuncular birbirlerini test edecek ve birbirlerini geçmeye
çalışacak. Yapımda PvP modunu üç farklı alanda değerlendirdik.
Tournament of Champions: Takım sistemi ile tasarlanan bir mod. Bu modda
Heroes ve Villians’lar birbirleriyle kapışacak. Her takımın başında bir lider
olacak ve liderler diğer karakterlerden daha fazla güçlü olacak. Yenen tarafın
lideri başta olmak üzere takım arkadaşlarına hediyeler sunulacak. Bu mod, PvP
sistemimizin yapı taşı.
Apocalypse: Bu mod ise bir cezaevinde geçiyor. Senaryo olarak işlenen bu
modda, hapse düşen kahramanlar buradan kaçmaya çalışacak. Diğer tarafta ise
gardiyanlar onları durdurmaya çalışacak.İlk etapta bir isyanla başlayacak olan
hapishaneden kaçma senaryosu daha sonra kahramanların gardiyanları etkisiz hale
getirerek buradan çıkmalarına kadar uzanacak. Belli bir süre içerisinde
gardiyanlar mahkumları oldukları yerde tutacak ya da kahramanlar buradan
kaçacak. Kazanan taraf sistemin belirlediği ödüller kazanacak.
B.A.S.H.: Yine senaryo şeklinde ilerleyen bir PvP modu. Şehirlerde
bulunan Vallians sınıfına karşı Heroes’lar mücadele edecek. Bu senaryoda
Villians’lar şehri ele geçirmeye çalışırken, Heroes sınıfı da onları durdurmaya
çalışacak. Belli bir süre içerisinde kazanan taraf yine sistem tarafından
belirlenen ödüllere sahip olacak.
Merlin: Savaş haricinde oyun bize neler sunacak?
Lockpicking’den başka ne gibi zararsız (Non-combat) skill’ler bulunuyor?
Bill Roper: Oyuncuların karakterlerine bu tip özellikler
kazandırabileceği üç farklı alan var. Bunlar Mystic, silah ve bilim alanları.
Karakterler bu özellikleri kazandıkça kendi zırhlarını oluşturabilecek ve
kostümlerinde değişikliklere gidebilecek. Yapımda orijinal olarak hazırlanmış
bir diğer özellik olarak bundan bahsedebiliriz.
Merlin: İyi ve kötü diye iki taraf var. Oyuncular bu
gruplara ne zaman girecek? Bunlar hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bill Roper: Evet, yapımda iki farklı sınıf var. Bunları sadece yüzeysel
söyleyebiliriz. Kötüler ve iyiler gibi ayırabiliriz. Kahramanların, kötüleri
yakaladığı bir dünyadan bahsediyoruz. Ancak bu dünyada hep iyiler kazanmayacak.
İyi oynayan kötüler de mücadelede olumlu sonuçlar alabilecek. Şimdilik bu kadar
bilgi verebiliriz.
Merlin: Champions Online’dan beklentileriniz neler?
Bill Roper: Oyunculara kahraman olma hayalleri için çok güzel bir dünya
yarattığımıza ve onlara oynanabilir harika bir dünya tasarladığımıza inanıyoruz.
Yapımın çekici olduğunu iddia ediyoruz. Çizgi roman süper kahramanlarının ve
onların karşısındaki kötülerin bulunduğu bir MMO yapımından bahsediyoruz.
Oyuncuların bu hayallerini gerçekleştirebilecek güzel bir interaktif ortam
yarattık. Her geçen gün biraz daha fazla bir oyuncu kitlesine ulaşmak istiyoruz.
Bundan eminiz ve başaracağız.