Coded Arms: Contagion
Diğer el konsollarına kıyasla PSP daha fazla FPS türündeki yapımları
ağırlamasına karşın, eleştiri oklarına tutulmaktan da kurtulamıyor. Dediğim gibi
bu durum muhtemelen PSP için daha fazla FPS oyunu çıkması, ancak çoğunun da günü
kurtaramamasından kaynaklanıyor. Belki de tek analog tuşu ile ondan
yapabileceklerinin üstünde performans bekliyoruz, kim bilir?
Konami firması tarafından PSP platformuna 2005 yılında çıkan Coded Arms,
beklenenin üzerinde bir eğlence sunarak dikkatleri üzerine toplamıştı. Her ne
kadar FPS türünde yeterli seviyede olmasa da firmaların biraz daha çabalayarak
daha iyi ürünler üretebileceklerini göstermişti bizlere. Aradan geçen bunca
zamana rağmen, yine Konami firması tarafından piyasaya sürülen yapımın devamı
Coded Arms: Contagion’ın bizleri hayal kırıklığına uğrattığını söylersek çok da
yanlış olmayacaktır. Önceki yapıma oranla haritalama ve senaryo daha güzel
olmasına karşın yapay zeka ve özellikle kontroller açısından yapım sınıfta
kalıyor.
Özellikle FPS oyunlarının olmazsa olmazlarından kabul edilen yapay zeka yerinde
yeller esiyor. Karnavalda ya da lunaparklarda şişelere nişan almaktan farksız
durumda olan düşmanlar etkiye karşı tepkisiz durumdalar. Bu durum zaman zaman
öyle bir hal alıyor ki uzaktan ateşlerde vurulmalarına rağmen size dönüp
bakmıyor ve kaderlerine razı şekilde ölmeyi tercih ediyorlar. İlk oyunda
kullanılan rastgele harita yaratma programlarının aksine Contagion’da önceden
planlanmış ve kurgulanmış bir harita tasarımı kullanılmış. Bu sayede önceki
yapımda düzensiz harita ve anlamsız mekanlar içinde kaybolan hikayenin
Contagion’da daha belirgin ve ön plana çıkması sağlanmış. Ancak kurgunun aksine
ne yazık ki kontroller açısından herhangi bir gelişme göze çarpmıyor. Diğer
FPS’lere oranla bir miktar daha kullanılabilir görülen kontroller tek analog kol
nedeni ile sekteye uğramakta. Kontroller açısından bakıldığında önceki yapıma
göre yapılan tek gelişim farklı tuş kombinasyon seçeneklerinin tercih edilebilir
oluşu. Yinede Default olarak gelen tuş kullanım şekli en ideali gibi gözükmekte.
Analog kol ile yürüyor, sağ omuzla ateş ediyor, sol omuzla zıplıyor, D pad ile
silah değişimi, Zoom, şarjör yenileme gibi işlevleri yerine getiriyoruz. Silah
seçenekleri ve ekipmanlar açısından zengin bir içeriğe sahip olan yapım,
geliştirme seçenekleri ile de çeşitliliğini arttırıyor.
Otomatik nişan alma özelliği ise olayı biraz abartmış gibi görünüyor. Burada
sıradan bir düşmana kilitlenmekten ziyade, bir F16’nın düşmana kilitlenme
benzetmesi daha doğru olur. Hedeflemek yerine hedeflenen birini izliyor izlenimi
veren özellik sıkıcı bir hal alabiliyor. 8 kişiye kadar desteleyen Multiplayer
modu yapay zekadan uzak düşmanlardan bir nebze daha iyi sayılabilir ancak burada
da karşımıza lag problemleri çıkabiliyor. Yapımın beklide en albenili kısmı ise
görsellik oluyor. Sanal gerçeklik temasını, içerdiği mekanlara yansıtabilen
yapım, grafikler ve kaliteli efektleri ile kötü yönlerini kapatmaya çalışıyor.
Sesler bakımından da yapım grafiklerin arkasında kalmıyor. Ses efektleri ve
seslendirmeler gayet başarılı yapılmış. Coded Arms’ı sevdiyseniz, Contagion’u da
muhtemelen seveceksiniz. Ancak eksi yönleri ağır bastığından, PSP’de FPS türüne
ait fazla sayıda yapım çıkmadığından tercih edilebilir.