Röportaj

CoH2 yönetmeni Quinn Duffy ile konuştuk (Röportaj)

Murat Oktay: Merhaba. Öncelikle kendinizi bize tanıtır mısınız?

Quinn Duffy:
Benim adım Quinn Duffy, Company of Heroes 2’nin oyun direktörüyüm, Relic’te  15 yıldır çalışıyorum. Orijinal CoH serisinde çalıştım, ikincisinde çalışacağım için çok mutluyum.

MO: İlk oyunda Esence 1.0 motorunu kullanmıştınız, bu sefer Essence 3.0 kullanıyorsunuz. Peki bu motor sayesinde ne gibi yenilikler göreceğiz?
Q.D: Arka planda pek çok yeni teknoloji ile çalışıyoruz, bunu oyunda da göreceksiniz. Oynanışı yapım süresince ile desteklenip yeni teknolojiyi göstermek istiyoruz, motorun bizim istediğimiz şeyleri desteklediğine emin olmalıyız, bunu yapmak gerçekten çok kolay değil, daha fazla sisteme ulaşıp, daha fazla insanın oynamasını istiyoruz. DX11 ile çalışıyor bu sayede bize pek çok render imkanı sağlıyor, karlarda izler, atmosfer, hava değişişimi gibi bir sürü efekt mevcut, Essence Engine 3’ün en iyi yanı seslerin ve grafiğin bir sonraki aşamaya taşınıyor olması. Teknoloji açısından oldukça efektif ve oldukça hızlı, çoğu sistemde çalışan hızlı ve akıcı bir motor.

M.O: Pekala, oyunun hangi sistemlerde çalışacağını söyleyebilir misiniz, ilk oyunda oldukça yüksek sistem gereksinimleri vardı.
Q.D: Sistem gereksinimlerimiz belli değil fakat iyi bir makinede çalışacak. Dawn of War 2 çalıştıran makineler bunu çalıştırabilir, çıkalı 2 sene falan oldu. En düşük sistem gereksinimleri oynanışı desteklemeli, bu sebeple biraz çalışmalıyız, bu tarz şeyler üzerine ince iş gerekiyor fakat iyi bir makineye ihtiyacınız olacağını söyleyebilirim, buna rağmen bütün sistemlerde çalışmasını istiyoruz, oyun yüksek sistemlerde harika görünüyor.

M.O: Fakat ortalama sistemler çalıştırabilecek mi?
Q.D: Evet çalıştırabilecekler, insanlardan bu konuda çok fazla geri bildirim alıyoruz, özellikle Steam’de, insanların ne kullandığını biliyoruz, kimlerin Windows 7 kullanıp kimin DX9 ve DX10 kullandığını görüyoruz. Bu sayede oyunlarımızı geliştirirken sıkıntı yaşamıyoruz. DX11 makinelerde daha iyi çalışacağının garantisini verebiliriz.

M.O: Şimdiye kadar sadece PC için duyurdunuz oyunu fakat konsollar için düşünüyor musunuz?
Q.D: Şu anda öyle bir şey yok fakat bu konsollar çalıştıramaz diye değil kontroller yüzünden. CoH oldukça taktiksel bir oyun, çeşitli kombinasyonlarla taktik yapabiliyorsunuz, bu gerçekten gerekli fakat gelecek için oldukça umutluyum, dokunmatik cihazlar oyunculuğun geleceği, bence bu sayede oyunla oyuncu arasında oldukça iyi bir interaksiyon oluşturuyor, bu yüzden tabletlerde geleceği görebiliyorum.

M.O: Pek çok oyun İkinci Dünya Savaşı ile ilgili fakat onlar genelde FPS, ilk CoH oyunu normal RTS’lerden farklıydı, ilk oyundan daha farklı mekanikler görebilir miyiz yoksa gene aynı mı olacak?

Q.D: Yapmak istediğimiz ilk şeylerden birisi ana hayran grubumuzu tatmin etmek, CoH 1 oynayan herkes 2. oyuna oldukça aşina olacak. Tecrübeyi bilecekler ve bu sayede oyuna daha iyi alışacaklar, anladıkları mekanikler aynı kalacak, onlar için yeni şeyler değil daha fazla şey yapmak istiyoruz, daha çok taktik, daha çok kalite, daha çok görsellik ve ses, oyunun içine girmelerini istiyoruz, oyunun içinde komutanlarınızı değiştirip çoğu şeyi modifiye edebileceksiniz, bu oyun tecrübesi için oldukça farklı

M.O: Tecrübe derken, Windows 8 ile ilgili ne düşünüyorsunuz, oyuncular açısından yani?
Q.D:
Ben Windows 8 kullanıyorum oyun hiçbir sıkıntı çıkartmıyor üstelik
Windows 8‘in dokunmatik sistemlerini de kullanıyoruz fakat tam anlamıyla
dokunmatikliği kullanmak oldukça zor. Eski oyunun mekaniklerini
koruyarak dokunmatik sistemleri de entegre etmek istiyoruz. Windows 8
gayet düzgün çalışıyor diyebilirim, ben Windows 8 kullanıyorum.

M.O: Çoğu CoH oyunları 2.dünya savaşı ile ilgili, gelecekte modern savaş veya soğuk savaş ilgili şeyler görecek miyiz?
Q.D:
Evet asla bilemezsiniz yapmaya çalıştığımız şeylerden birisi oyuna
başladığımızda orijinal oyunla ilgili sevdiğimiz şeyleri ayırmaktı ve bu
vizyonda geliştirme yaptık. Bizim vizyonumuz kurulumun oyuncuya ne
ifade ettiği. CoH oyuncuya ne ifade ediyor? Savaşları buna göre
tasarladık ve vahşeti, savaşı, gerçekliği tüm yalınlığı tasvir ettik.
Bütün bunlardan sonra oyunu istedğimiz zaman diliminde kullanabiliriz.
CoH bir 2.dünya savaşı oyunu değil taktiksel bir savaş oyunu, bunu
Marsta, Irakta veya başka bir yerde yapabilirdik. Tecrübe
değişmeyecektir.

M.O: Hangi dilleri destekleyeceksiniz? Türk oyuncuları Türkçe oynayabilecek mi?
Q.D:
Bunu bilemiyorum fakat pek çok lokalizasyon yapıyoruz, Polonya, Çek,
Rusya derken Almanca, Fransızca gibi pek çok dillerde var fakat
Türkçe’yi bilmiyorum, olmayabilir.


M.O: Peki filmle ilgili düşünceleriniz?.

Q.D:
Filmi izlemedim, bence bizim oyunumuzun filmini yapmaları gerçekten hoş
bir şey. Bir hikaye, bir tarz var, gerçekten oldukça iyi bir şekilde
yakalamaya çalışmışlar. Fakat ben fragmanları izledim, geri kalan her
şeye baktım.

M.O: Peki hangi karakter favoriniz oldu?

Q.D: Benim Tom Sizemore’a Er Ryan’ı Kurtarmaktan dolayı sempatim var, bu tarz bir karakteri oynuyor, gerçekten harika bir karakter.

M.O: Sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Q.D:
Oyunu gösterdiğimiz için çok heyecanlıyız, insanlar oynuyor ve
fikirlerini veriyor, pek çok betamız olacak, insanlar oynayıp
fikirlerini paylaşabilecekler, oyunun evrimini görebilecekler, insanlar
CoH 2 ile ilgili bir sürü yenilik bekleyebilirler. Siteyi takip edin.

M.O: Açık Beta yapacak mısınız?
Q.D: Evet, Alfa testleri ile başlayıp açık beta yapacağız bence topluluktan fikir almak için bu oldukça iyi bir yöntem.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu