Collapse
Bir süredir Rus yapımcılardan ses seda fazla çıkmıyordu. Eskiden bir oyun
yaptıklarında, biraz reklam yaparlardı. Fakat bir anda bu aksiyonlarını
piyasadan çektiler. Geçen zaman ardından, boy göstermeye yavaş yavaş
hazırlanıyorlar ki; perde arkasındaki olay aslında farklı. 2007 yılında birçok
Rus yapımcı projelerini piyasaya sürecek. İlk zamanlar çıkardıkları oyunlar
kötüydü, hatta birçoğunda hayal kırıklığı yaşamıştım. Gene de sonlara doğru bir
iki tane elle tutulur yapımlar gelmişti. 2007 yılında gözüme kestirdiğim
Collapse adında bir proje geliyor ki, oldukça iddialı bir biçimde hem de.
Avrupa toprakları
Dünya harap olmuş, bir hale düşmüş. Yıl 2096 insanlar yaşam mücadelesi veriyor,
farklı bir boyuttan gelen yaratıklar Avrupa topraklarında pırtlamış. Yollarına
ne çıktıysa yok etmişler. Bu olaylar bir yüzyıl önce meydana geliyor. Dünya’nın
şimdiki hali salt kaos ve yıkımla dolu. Konu olarak sürekli işgal eden
yaratıklar klişesini birçok oyunda görmüşüzdür. Alternatif olarak düşmanlar
uzaydan gelebilir, doğaüstü olabilir vs… ama gene olan bize olur.
Senaryoyu es geçersek, Third Person Shooter kamera açısını kullanan Collapse’nin
ilgi çekeceği alan katıksız aksiyonu olacak. Genelde yapmamız gereken,
yaratıkları bir güzel harcamak ve etrafı kırıp dökmek. Bunları yaparken kolay
kontrollerle, çeşitli combo’lara danışacağız. Combo’larımızı yaparken ister
silah, ister yumruk ve tekme yani her şekilde karşımızdakini bir güzel haşat
edeceğiz. Silah çeşitliliği ve ne kadar sayıca olduğu hakkında bir bilgi
verilmese de, yapımcılar oyunculara gerektiği kadarının olacağını söylüyor.
Çeşitlilik
Sadece aksiyon değil, çeşitli bulmacalar da oyunda yer alacak. Bunları çözmek
içinse Collapse’nin fizik modellemesinden yararlanacağız. Fizik sistemi sadece
bulmacaları çözmek için değil, ayrıca çevredeki nesnelerle etkileşime girmek
içinde kullanılıyor. Kısaca etrafı parçalayıp, yıkacağız. Böylece düşmanlarımız
için alternatif ölümler de, fiziklendirme sayesinde gerçekleşecek.Fizik modellemesi ve aksiyon yanına birde akrobasi katarsanız ne olur? İşte
yapım içinde akrobasi yapacağımız bolca alanlar olacak. Yüksek duvarlara
tırmanma, bir çatından diğerine uçmak, hoplamak zıplamak vs… gibi klasik ama
atmosfere hareketlilik katacak yerler bulunacak.
Akrobasinin iyi gözükmesi ve hareketlerin gerçekçiliği gerekmektedir. İşte bu sorunda “Motion Capture” yani
insan hareketlerinin dijital ortama aktarılması tekniğiyle aşılıyor. Böylece
karakterimiz gerçekçi hareketlere sahip olacak. Kısaca yöneteceğimiz bir odun ve
onun kare kare slayt hareketleri değil.
Karışık
Collapse’nin en büyük avantajlarından biri büyük bir oyun alanına sahip olacak
olması. Birçok bölgeden oluşan geniş bir Dünya önümüze serilecek. Başta Id
Software ve bazı diğer yapımcıların oyunlarından aklımıza gelen “Secret” yani;
gizli yerler, silahlar, cephane vs… gibi kısımlarda proje içinde mevcut olacak.
Düşmanlarımız bizi tatmin edecek şekilde yapılıyor. Hatta onlarda kendi
aralarında rekabet içindeler. Sürekli olarak birbirlerine üstünlük taslamak gibi
bazı davranışları var. Kendi içlerinde çatışmaya girdiklerinde, bizde bu
durumdan yararlanacağız. Grafiklerin bize hoş ve güzel görüneceklerini
belirtirim. Gelen ekran görüntüleri de bunu kanıtlar gibi duruyor. Ancak grafik
açısından son derece iç karartıcı olacak. Yıkılmış bir Dünya ve etrafa hakim
koyuluk yer alacak. Renkli bir yapım beklemeyin. Sesler de atmosfere uygun
biçimde hazırlanıyor.
Yapımcılar Tomb Raider’ın macera öğelerini, Devil May Cry’ın aksiyonunu ve
Prince of Persia’nın akrobasisini bir araya getirip, Collapse’de harmanlayacağız
diye üçü bir arada gibi ilginç bir iddiada bulunuyorlar. Hoş eğer bu dediklerini yaparlarsa,
ortaya güzel bir şey çıkabilir. Elimizde ne var; Rus yapımcı, büyük bir iddia ve potansiyel
bir oyun. Ruslarda son zamanlarda elle tutulur yapımlar olması ve oyun
piyasasına ciddi anlamda önem vermeleri, Collapse için biraz umut ışığı yakıyor.