Command and Conquer: Generals
Arap generallerin skill’leri ile açıklamaya başlayalım. Zira bütün oyunlarınızda bunları çok kullanacaksınız.
1 Yıldızlı General Yetkileri:
Technical Training: Bütün Technical savaş araçlarınız fabrikalardan veteran (Tek Kazık) rütbesi ile üretilir.
Marauder Tank: Fabrikalarınızdan Scorpion Tank’ın bir üst seviyesinde güçlü ancak her rütbesinde saldırı özellikleri değişen Marauder Tanklardan üretme yetkisi alırsınız. Bu tanklar oyundaki en güçlü tanklardan (Elite Rübesine geldikleri zaman).
Repair: Single Game’de tek basamaklı olsa da multi oyunlardan 3 basamaklı tamir yeteneğine sahip olmuyorsunuz. Çünkü GLA’lerin kendilerine has “Junk Repair” otomatik tamir upgradeleri var. Bu yüzden bu yetki GLA Generallerinde sadece 1. seviye.
3 Yıldızlı General Yetkileri:
Scud Launcher: 1200$’lık kimyasal başlık taşıma kapasitesine de sahip uzun menzil mobil balistik füze rampası üretme yetkisi. Bu yetki sizi çok zorlayacak düşmanın gücünün sizi çok kasacağına inandığınız ve uzaktan vur kaçlar yapabileceğiniz veya toplu halde Scud Storm benzeri bir saldırı yapacağınız zamanlar kullanmanızı öneririm.
Hijacker: 400$’lık C&C Tiberiun Sun’dan hatırlayacağınız düşman ünitelerini çalan piyade birimi. Fiyatına göre çok iş yaptığı da malum. Alırsanız kolay yoldan büyük bir ordu kurarsınız.
Cash Bounty: %5, %10, %20’lik karşı tarafın ünitelerini yok ettiğiniz zaman belirtilen miktardan üretim maliyeti kadar $ size geçer. GLA’in asıl para kaynaklarından birisi bu yetki. Bir nevi yağmacılık kazancı denilebilir.
Rebel Ambush: 4, 8, 16’lık Rebel guruplarını haritanın istediğiniz (Keşfedilmiş olma şartı ile) yere koyabileceğiniz bir yetenek. USA’in paratroopların iyi olan tarafı bir anda ortaya çıkmaları ve yere inmek için zaman harcamamaları. Ayrıca 1 piyade fazlası var. Kritik teknik binaları uçurmak veya Jarmen Kell desekli önemli araçları çalmakta birebir.
5 Yıldızlı General Yetkisi:
Anthrax Bomb: B 24 benzeri bir ağır bombardıman uçağından atılan anthrax gazı saldırısı. Açıkcası ben bu özelliğihiç beğenmedim. Saldırı zamanı çok gecikmeli, ayrıca uçağın düşürülme riski var. Bu yüzden daha alt seviyedeki yetkilerden daha kullanışlı birilerini seçmenizi tavsiye ederim. Üstelik yeniden saldırı zamanı da çok geç…
Binalar ve Ürettikleri Üniteler:
Binalar hakkında bilmeniz gereken tek şey, hiçbirinin enerji istememesi ve bu yüzden GLA’lerde power plant ve benzeri bir binanın bulunmamasıdır.
Command Center, 2000$ Ordunuzun komuta merkezi. Ürettiği birim ise her ırkta olduğu gibi binalarınızı yapan birim. Ancak bunun farkı workerların aynı zaman Supply Stash’ten de üretilebiliyor olması
Worker, 200$ her tür binayı yapan ve supply sandıklarını toplayan ezik ameleniz. Birkaç kez tıklayınca acınacak bir ses ile “Ben açım!…” “Tamam, tamam… Çalışıyorum…” “Lütfen beni dövme!…”nin ingilicesini söylüyor. İnsan ister istemez olayın havasına girip “Çalış köpek!” demekten kendini alamıyor. Ben alamadım oradan
biliyorum..
Barracks, 500$ Her türlü piyade biriminin üretim merkezi, her ırkta olduğu gibi bunda da “Capture Building, 1000$” upgrade’i buradan yapılıyor. Bu sayede en düşük piyade üniteniz olan Rebeller binaları çalabiliyor.
Rebel, 150$ Makinalı tüfekli, kamuflaj ve mermi upgradeleri yapılabilen en düşük piyade üniteniz. Ancak binaların yanısıra sürücüleri Jarmen Kell tarafından vurulan araçlarıda çalabildiğinden çok ihtiyaç duyacağız bir ünite.
RPG Trooper, 300$ Bazuka taşıyan piyade üniteniz. Diğer ırklardan farkı AP Rocket upgrade’i yaıldığında oyundaki diğer tüm bazuka ünitelerinden daha fazla hasar verdiği.
Terorist, 200$ ilk bakışta bir işe yaramazmış gibi gözüksede sivil araçlara bindirildiğinde çok etkili olan bir ünite. Hepini demolardaki siyah arabaların nasıl yapıldığını merak ediyordur. İşte bu araçları haritalarda gördüğünüz sivil araçlara terorist bindirerek yapıyorsunuz. Ancak demolardaki kadar fazla hasar vermediğinide belirtmek isterim.
Angry Mob, 800$ Oyundaki en sevdiğim piyade ünitesi, kadın, çocuk, yaşlı,genç provoke edilmiş arap halkından oluşan bu birim. Upgradesiz haldeyken AK-47, el bombası, molotof kokteyli, taş, sopa ve küfür ederek saldırıyor. Küfür de piskolojik hasar veriyor. Bir angry mob ünitesi 3 battle master tankı yokedebiliyor. Upgrade’i yapıldığında (Arm The Mob 1000$) bütün kalabalık AK-47 ile saldırıyor. Ancak anti piyade ünitelerine zehir ve alevli saldırılara karşı etkisiz bir ünite. Bu grupların içindeki halk önde gidenlere yetişemediği zaman kendi kendilerine ölüyorlar. Ancak aynı şekilde beklediklerinde el kol sallayarak kendinlerine yandaş yoplayıp yeniden kalabalıklaşıyorlar.
Jarmen Kell, 1500$ Arapların özel sniper ünitesi, ancak diğer bir özelliği araçların sürücülerini vurarak çalınabilir hale getirmesi.
Hijacker, 400$ General rütbelerinde de anlattığım gibi araçları Jarmen Kell ve bir piyade kullanmadan direk çalan bir ünite. Kullanması çok eğlenceli. Ayrıca düşmanın sinirini bozmada bire bir…
Arms Dealer, 2500$ Her türlü mekanize ünitenin üretildiği fabrika sayılabilecek Arap binası.
Scorpion Tank, 600$ (Scorpion Rocket 1000$) upgrade’i yapıldığında rokette atabilen en küçük ve ucuz tank üniteniz.
Technical, 500$ 5 adet piyade taşıma kapasiteli hızlı, keşif ve anti piyade avcı aracınız.
Radar Van, 500$ Mobil radar istasyonu. Black Market’ten (Radar Scan 500$) upgrade’ini yaptığınızda haritadaki gizli üniteleride bulabilme özelliğine sahip. Yok edilme ihtimallerine karşı birden fazla yapmanızda yarar var. Ayrıca çok geniş bir görüş alanına sahip olduğundan uun menzilli ünitelere görüş alanı veya keşif amaçlı da kullanılabilir.
Quad Cannon, 700$ Anti hava ve piyade üniteniz. Çok uzun hava saldırı menzili bulunmakta.
Toxin Tractor, 600$ Anti piyade ve ele geçirilmiş sivil binaları düşman birimlerden temizlemede kullanabileceğiniz özel zehir saldırılı traktörünüz.
Bomb Truck, 1200$ Kamikaze saldırı kamyonu. Kendinden “%100 Bomb Damage, 500$” ve “Toxin Damage, 500$” upgradelerine sahip. Bir tanesi bir enerji santralini veya önemli birkaç binayı aynı anda yok edebilme özelliğine sahip. Çok kullanışlı ve etkili bir ünite. Ayrıca hedefe varmadan patladığında veya sizin base’inizde bir düşman saldırıya kurban gittiğinde de aynı hasarı verme özelliğine sahip. Birden fazlasını aynı anda aynı yerden kullanmamanızı öneririm. Çünkü biri patladığında diğeri de yok olmakta.
Rocket Buggy, 900$ çok uzun menzilli (860×640 pixell’de tam ekran!) hızlı karadan karaya ve karadan havaya saldırı üniteniz. Başarılı vur kaçlar için 5-6 tanesini doğru kullandığınızda yokedemeyeceğiniz ünite yok. Black Market’ten yapılan “Buggy Ammo, 1200$” upgrade’i Buggy’lerin attığı roket sayısını %25 arttırmakta. Buda daha fazla hasar vermeleri anlamına gelir.
Scud Launcher, 1200$ Her türlü zehir upgrade’inde attığı kimyasal füzelerin hasarı da artmakta. 1.5 ekran boyu menzile sahip mobil balistik füze rampası. Ancak general yetkisi olmadan kullanamadığınız bir ünite.
Marauder Tank, 800$ yine general rütbesi isteyen her yetki alışında saldırı, savunma ve hızı değişmekte.
Palace, 2500$
Camouflage, 2000$ rebellerin kamfle olup düşman tarafından görülmemesini sağlayan upgrade.
Toxin Shells, 1000$ Bu upgrade’in ikonunu taşıyan tüm ünitelerin saldırılarına zehirli hasar ekler.
Anthrax Beta, 2500$ Anthrax Bomb’un ve bütün toxinli saldırıların hasarını %25 arttıran upgrade.
Arm The Mob, 1000$ bütün Mob’lara Kalaşnikof verir.
Black Market, 2500$ (Her dakika 20$ ek gelir getirir) Ek gelirin yanısıra bazı ünitelerin yapılabilmesi için yine bu bina gerekir. Buradan yapılan upgradeler aşağıdadır.
AP Bullets, 2000$ %25 Rebel, Techincal, Quad Cannon ve Jarmen Kell’in hasar puanını arttırır.
AP Rockets, 2000$ Rocket kullanan bütün ünitelerin hasarını arttırır.
Radar Scan, 500$ Radar Van’lara Radar Scan özelliği ekler ve bu ünitelerin görünmez üniteleri görebilmelerini sağlar.
Junk Repair, 2000$ otomatik olarak bütün mekanize ünitelerinizin tamir edilebilmesini sağlar.
Buggy Ammo, 1200$ Rocket Buggy’lerin attığı roket sayısını %25 arttırır.
Supply Stash, 1500$ Para kazandıran binanız. Buradan da worker üretebilmektesiniz. Her worker 75$ getirir.
Demo Trap, 400$ görünmez patalayıcı bidon tuzağı. Workerlar tarafından yaptırılır ve tuzağa yakalanan her üniteyi yok eder.
Scud Storm, 5000$ her 5 dakikada bir hedef seçilen alana zehirli Salvo Scud saldırısı yapar.
Tunnel Network, 800$ 8 piyadeyi içinde saklayabilir ve beraberinde 2 RPG Trooper çıkarır. Sadece karadan karaya saldırır.
Stinger Site, 900$ içinde 3 RPG Trooper olan tenteli, kum torbalı barikat kullanan menzil yaratır. Karadan karaya ve karadan havaya etkili saldırı yapar. Çok uzun hava saldırı menziline sahiptir.
GLA Solo Game:
Bütün ünite ve binalarını yukarıda açıkladığım için bölümlerin açıklamalarında bunlara yer vermeyeceğim. Görevleri mümkün olduğunca kısa ve sizleri sıkmadan açıklamaya çalışıp haritalardaki kilit noktaları ve UN yardım sandıklarının yerleri tarif etmeye gayret edeceğim.
GLA 1 Operation Black Rain
İlk yok ettiğiniz Çin üssünün devamında 2 Red Guard korunmasında bir para binası ve bunun hemen ardında UN yardım sandıkları bulunmakta. Size verilen base’e çeki düzen verdikten sonra hemen bunları ele geçirin. Oyunun başında size verilen Demo Truck’ları mümkün olduğunca oyunun sonuna saklayın. Yani kullanmayın! Çünkü ileride bunlara ihtiyacınız olacak ancak üretemeyeceksiniz.
Sağ alt tarafta bir adet rafinery var. İlk çaldığınızda 1000$ daha sonra dakikada 200$ kazandırır. Bu yüzden önemli ve ilk çalınması gereken yerlerden biri.
Köprü altında ve sağ üst tarafta da UN sandıkları mevcut. Barajı uçurduğunuz zaman görev biter. İlk anlattığım 2 Red Guard korumalı para istasyonun hemen sağındaki patika sizi kolay yoldan baraja ulaştırır. Buradaki korumaları üniteleriniz ile öldürüp Demo Trucklar ile barajı uçurursanız bölümü en kısa zamanda bitirirsiniz. Zaten olayın bu kısmına strateji
deniyor.
GLA 2 Operation Aid Supplies Drop Zone
Burada UN konvoylarına, USA uçaklarına ve USA üssüne saldırı yapacaksınız. Konvoydan 20.000$, Uçaklardan 30.000$ ve USA üssünden 40.000$ kazandığınızda bölüm bitecek. İlk görevdeki konvoyların geliş sırası aşağıdaki gibi:
Alt orta, üst orta, sağ alt, sağ üst, sol üst… şeklinde devam ediyor. Bu sırayı bilerek Tunnel Network, sivil binlara iki adet RPG Trooper ve bir adet Marauder yada Scorpion tank ile yolları tuttuğunuzda 2 Humvee ve bir tırlık konvoyların hepsini çok kolay yok edersiniz. Zaten bu görevden sonra yeterince paranız olacak ve size gelen Quad Cannonlardan sonra sizden yeterince Quad Cannon üretip hem nakliye hemde onları koruyan Raptor avcı uçaklarını çok rahat yok edeceksiniz.
GLA 3 Operation Occupied Capitol
Sivil binların ve Çin’e ait olan bütün binları yokettiğinizde görev biter. Marauder Tank ve Angry Mob üreterek görevi çok rahat bitirirsiniz.
GLA 4 Operation İncirlik Base
Sağ alt taraftaki rafinery’i alın ve buradaki Çin binasını uçurun. Binanın olduğu noktadan Rocket Buggy veya Scud Launcherlar ile base saldırın. Aşağıdan ise Agnry Mob ve scorpion tanklar ile tepenin girişini tutun.
Orta üst tarafta da bir rafinery mevcut, burayı çaldıktan sonra korumanıza gerek yok. Hiçbir saldırı gelmiyor.
Haritanın ortasındaki supplyleri de ele geçirip yanlarına koruma olarak iki adet stinger site kurup düşman base’ine saldırın ve görevi bitirin.
GLA 5 Operation Toxic Waste Containment
Sol alt taraftan dalıp 5-6 Bunker’ı çaldıktan sonra bütün USA ünitelerini ve binalarını yok edin. Sizin base’inize ise sürekli üst taraftan saldırı gelecek. Bunları 2’şerli tunnel network ve birkaç scorpion tank ile durdurabilirsiniz. Jarmen Kell desteğinde piyadeleride oraya yığar ve sürekli araç çalarsanız para ve ünite yönünden de hiç sıkıntı çekmezsiniz.
GLA 6 Operation Splinter Cell-Controlled Region
Bütün birlikler ile düşman GLA base’ine saldırın. Öndeki iki tunnel network’ü uçurun.
Sağ ortadaki hasarlı binaları çalıp tamir edin. Üç nükleer kamyonu base’in ortasında kısa aralıklar ile uçurun. Yani birini uçurduktan hemen sonra diğerinide sokup havaya uçurun. 3’ü birden ard arda patlayınca base kalmayacaktır.
Teroristleri bulduğunuz bütün sivil araçlara bindirip sürekli düşmana saldırın.
GLA 7 Operation Soviet Era Rocket Launch Facility
Sağ alt taraf ve sol ortada rafinery mevcut. Bunları çalın. Teroristleri bulduğunuz bütün sivil araçlara bindirip sürekli düşmana saldırın.
Haritanın ortasında teknik bina var. Bunu çalmadan önce korumaya alın! (Sıkı korumaya!!!) Çünkü bu binaya Paladin Tanklar saldıracak ve bu bina sizin bütün ünitelerini %10 daha ucuza üretmenizi sağlıyor.
Sol üstte ise çinin nuke cannon’u var bunu Jarmen Kell ile etkisiz hale getirip bir piyade ile çalın ve siz kullanın. Sağ alttan ilerleyip USA base’indeki hedef kontrol binasını çalın. USA’in Command Center’ı ve diğer binalarını da çalmayı ihmal etmeyin. Çünkü Raptor ve Comanche desteğinde Çin üssüne girmek çok daha kolay.
Roket rampasını migler sürekli devriye uçuşu ile koruyor. Rayların yakınına Quad Cannon’lar ile savunma yapın. Raptorları da burada “Air Guard” devriyesine sokup Miglerden kurtulun. Çin’in base
çıkışındaki binlara Rebel ve RPG Trooper doldurup burada gelen saldırıları kesin. O yolun devamındaki rafinery’ide korumuş olursunuz.
Füze rampasını da çaldıktan sonra sağ üstten helikopter ve raptor desteği ile girip düşmanı yok edin. Görev bu kadar basit.