Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
“PC Gamer Kasım 2007 sayısından alıntıdır.”
PC Gamer’in, Command & Conquer 3’ün baş sorumlusu Mike Verdu ile yaptığı
röportajı yayınlıyoruz.
PCG: Kane ile ilgili söyleyebilecekleriniz nelerdir?
Mike Verdu: Kane’s Wrath, konu olarak yaklaşık 20 yıllık bir süreci konu
alıyor. Hikaye, ikinci Tiberium Savaşı’ndan hemen sonra Kane’in Brotherhood of
Nod’u bulmak için tekrar ortaya çıkmasıyla başlıyor. Sizin göreviniz; orduları
ve birlikleri tekrar bir araya getirmek ve eskisinden daha güçlü bir Nod birliği
yaratmak. Bunu başardıktan sonra rakibiniz olan GDI ve Scrin ırkına karşı bir
savaş başlatmalısınız. Son olarak da post-savaş döneminde keşfedilmemiş
bölgelere yerleşmelisiniz. Oyunda Nod ırkına ağırlık verilecek fakat GDI ve
Scrin ırkını da görmezden gelmeyeceğiz.
Kane’s Wrath oyununda hikayeyi, tıpkı Command & Conquer 3’deki gibi akıcı ve
hoşa gidecek bir şekilde işleyeceğiz. Bölümler arasında HD demolar olacak ve bu
oyuna büyük görsellik katacak. Önceki C&C oyunlarında Kane’i oynayan aktör Joe
Kucan, bu oyunda da Kane’i canlandıracak. Ayrıca hikayeye eklenen diğer
karakterler için yine ünlü oyuncularla anlaşmış durumdayız.
PCG: Oyunda atacağımız stratejik adımlar nasıl olacak? War of the Ring’deki
gibi klasik strateji mantığını taşıyacak mı?
Mike Verdu: Tabii ki oyunda bir çok yenilik olacak. Stratejik anlamda türün
eski oyunları gibi ordu kur-saldır mantığından fazlası olacak fakat herkesin
alıştığı command & Conquer havasını da koruyacağız. Kurduğunuz orduların dışında
binalarınızı da taktiksel anlamda kullanabileceksiniz. Oyun haritalarında bölge
sınırları diye bir şey olmayacak, onun yerine üslerin belirli bölgeleri olacak
ve bu bölgeler içerisinde bulunduğu duruma göre haritada parlayacak veya
büyüyecek. Ayrıca Tiberium elementi haritada parlayacak.
PCG: Kane’s Wrath oyunundaki yeni üniteler, eski oyunlardakine oranla daha
büyük ve güçlü olacak mı? Yoksa daha çok “nokta atış” yapan stratejik ünitelere
mi ağırlık vereceksiniz?
Mike Verdu: İlk sorunun cevabı olarak “evet olacak” diyebilirim.
Özellikle GDI ırkına eklediğimiz Shatterer ismindeki yeni ünite, sonic
cannon’lar ile donatılmış bir hover tank olacak ve bıraktığı hasar ile oyuna
damgasını vuracak diyebilirim. Yine GDI’ler için ayrıca Hammerhead Gunship
isminde bir yapı eklendi. Ağır zırhlı Aircraftları vurmak için GDI’ların en iyi
alternatifi bu yeni yapı olacak.
Scrin ırkında da elbette yeni üniteler olacak. Bunlardan biri Ravager isminde
ölümcül atışlar yapabilen hızlı bir asker birliği olacak. Ayrıca Ravager’lar,
Tiberium elementini tetikleyebilen tek ünite olacak. Bu özellikleriyle rakibin
binalarında büyük hasarlar bırakabilecekler. Şimdilik oyundaki diğer büyük
önemli gelişmeleri açıklamayı uygun bulmuyorum.
PCG: Oyunda Kane’in ölümsüzlüğü ile ilgili herhangi bir açıklama yapılacak
mı?
Mike Verdu: Geçmiş oyunlardan kalan soruların bazıları cevaplanacak,
diğer yandan yeni sorular da türeyecek. Burada karşı karşıya olduğumuz şey
aslında büyük bir mitoloji. Her bir oyun, zincirin bir halkası. Biz kendimiz
bile C&C dünyasını tam anlamıyla açığa çıkarmak, bu mitolojiyi tamamlayabilmek
için var gücümüzle çalışıyoruz. Zamanla bir çok şey bize daha mantıklı geliyor,
biz de hikayeyi o belirlediğimiz mantık çerçeveleri içerisinde belirliyoruz.
PCG: Kane’s Wrath oyununda eklenecek olan alt birlikler nelerdir? Hikayede ne
gibi bir rol üstlenecekler?
Mike Verdu: alt birliklere eklenen yeni karakterler hikayede oldukça
derin bir işleyişe sahip olacaklar. Ayrıca multiplayer oyunlarda da büyük rol
üstlenecekler. Daha önce de dediğim gibi, bu konuyla ilgili şimdilik pek açık
bir konuşma yapamıyorum. Bu yeni birliklerin hikayedeki derinliklerinin ne denli
olduğunu bilmeniz yeterli diye düşünüyorum. 9 yeni alt birlik de eşsiz bir
anlatıma ve hikayeye sahip olacak ve her birliğin farklı stratejileri, farklı
oynanış stilleri olacak.