Command & Conquer Remastered için kaynak kodu desteği açıklandı

25 yıl önce Command & Conquer ve müzikleri gönlümüze taht kurmuş Red Alert, tür olarak gerçek zamanlı strateji oyunlarının öncülüğünü üstlenen yapımlar arasındaydı. 2003 yılında Brett Sperry ve Louis Castle’ın ortaklaşa kurduğu Westwood Studios’un Electronic Arts tarafından tasfiye edilmesinin ardından Petroglyph Games’i kuran eski üyeler, başyapıtı 4K formatıyla yeniden tasarlıyor. 

Command & Conquer Remastered için kaynak kodu desteği açıklandı

[reklam=496]

Command & Conquer Remastered Collection; Tiberian Dawn, Command & Conquer: Red Alert ve üç genişletme paketinden (Covert Ops, Counterstrike ve The Aftermath) oluşuyor. Koleksiyonda yeniden tasarlanan çok oyunculu sistemi, modernize edilmiş kullanıcı arayüzü, harita düzenleyicisi, 4 saati aşan ek galeri (alternatif kayıtlar, geliştirme aşaması fotoğrafları ve yayınlanmamış müzikler) ve Frank Klepacki tarafından yeniden düzenlenmiş 7 saati aşan müzikler var.

Electronic Arts içerisindeki eski ekip üyelerinin aracılığı ile alınan GPL lisansının gücünü kullanacağını belirten Petroglyph, açık kaynaklı DLL dosyaları ile mod geliştiricilerin harita tasarlama, özel birimler oluşturma, oyun mantığı değiştirme ve genel verileri düzenleme konusunda önünü açacak. Mod geliştiricileri çalışmalarını ücretsiz olarak sunduğu sürece mod tasarlamak için herhangi bir ücret ödemeyecek.  

Önceden tasarlanmış modların Remastered Collection ile çalışabilmesi için mod geliştiricisi tarafından yeniden düzenlemesi gerekecek. Bazı modların ise tamamen yeniden oluşturulması gerekebilir. GPL’in mümkün kıldığı sınırlar içerisinde yepyeni RTS projeleri de görebiliriz. 

Steam kullanıcıları hem haritaları hem de modları paylaşmak için Steam Atölyesi’ni kullanabilecekken, Origin kullanıcılarının modları oyun dışındaki ilgili klasörlere manuel olarak yüklemek zorunda.  

Command & Conquer Remastered Collection’ı Origin ile oynayacaksanız, modlarınızı oyunun “Mod” klasörüne kaydedeceksiniz. 

Command & Conquer Remastered Collection’ı Steam ile oynayacaksanız, oyunun Topluluk Merkezi içerisinde yer alan Atölye sistemini kullanacaksınız.

Platform fark etmeksizin tüm modları aktif hale getirmek için oyun içerisinden “Options > Mods” adımlarını takip etmeniz yeterli olacak. 

Aynı zamanda Electronic Arts; herhangi bir modu ön tarama ve onaylama gibi birtakım ön süreçlere tabi tutmayacak. Bu yüzden modları dikkatli kullanmaya/oluşturmaya ve GPL çerçevesinde bir risk faktörünün her zaman var olduğuna dikkat etmelisiniz.

Şimdilik bilinenler bu kadar. Mod klasörleri hakkında detaylı bilginin çıkıştan önce paylaşılması hedefleniyor. Topluluğun mod sistemi ile alakalı sorduğu soruların cevaplandığı bağlantıya buradan ulaşabilirsiniz.

Exit mobile version