Oyun Ön İncelemeleri

Company of Heroes

2. Dünya Savaşı ile ilgili bir çok oyun geldi geçti. Bir çok oyuncu, savaş
hakkında ki tarihi bu oyunlardan öğrenmiştir. Kuşatmalar, savaşlar, u-botlar vs…
derken 2. Dünya Savaşı konusunda iyi bir tarihçi veya uzman olup çıkacağız.
Yapımcılar sağ olsun savaşta geçmiş her türlü olayı, çatışmayı direk oyun yapıp
karşımıza çıkarıyorlar. Company of Heroes adında yeni bir 2. Dünya Savaşı
zamanlı strateji oyunumuz mevcut. Yalnız oyunun görünen kısmı sıkıcı, bıktık
yeni konu bulsunlar gibi gözükse de normalde değil. Zaten yazıyı ne diye
yazıyorum, ilgi çeken ve iyi bir potansiyeli olan oyunlar için. 2. Dünya savaşı
oyunları arasından sıyrılan bu yapımın ayrıntılarına geçelim.

İşin üstadı el atmış

Impossible Creatures ismi sizlere bir şey çağrıştırır mı? Hayır diyorsanız,
Homeworld 1 ve 2 dersem hatırlamadınız mı? Son olarak Warhammer 40.000 K: Dawn
Of War diyorum. Kafanızda ışık yanmıştır. Yukarıdaki oyunların yapımcısı Relic
Entertainment. Firma Homeworld ile kalbimizi vurmuş ve uzay stratejilerinde
devrim yaratmıştı. Zamanına göre mükemmel grafikler ile klasik olarak adını
yazdırdı. Firma boş durmadı ve tecrübesini Impossible Creatures adındaki yeni
oyuna aktardı. Beklediğim gibi çıkmasa da, çeşitli hayvanları genetik olarak
birleştirip, yeni üniteler yapmak güzel fikirdi. 2003 senesinde Homeworld 2’yi
piyasaya çıkardılar, ilk oyunun yaptığı devrimi gerçekleştiremesede harika bir
devam oyunuydu. En son Warhammer Dünyasını bizlere gösteren Warhammer 40.000 K:
Dawn of War ile kalbimde taht kurdular. Firma yine harika bir iş çıkarmıştı. Şu
ana kadar hep strateji oyunları yapan ve geçmişi sağlam bir firmadan Company Of
Heroes duyurulunca durakladım. 2. Dünya savaşı konulu oyunlar beni artık
sıksada, Relic’in yeni projesine kayıtsız kalamadım.

Company Of Heroes kısaca Coh diyoruz, aman Cod 2 ile karıştırmayın. Firma
Essence isimli yeni bir grafik motorunu oyunda kullanıyor. Ekran görüntülerine
bakacak olursak motor iyi iş çıkarmış. Strateji oyunlarında geniş alanlar
önemlidir, grafik motoru bunları hiç zorlanmadan çiziyor. Essence savaşın
atmosferini hissetmemiz için, grafikleri tavana kadar vurdurmayı amaçlıyor.
Kısaca bazı strateji oyunlarında gördüğümüz FPS tipi grafikler Coh’da yer
alıyor. Motorun diğer özelliği bir çok ayrıntıyı başarılı olarak göstermesi.
Çünkü birimlerin diplerine kadar Zoom yapabiliyoruz. Çarpışan askerleri,
makinelinin uğursuz ateşini, her türlü ayrıntı ekranımıza yansıyacak. Atmosferi
solumamız için bu, gerçekten iyi olacak.Atmosfer için sadece detaylı harika grafikler değil, fizik motoru da devreye
giriyor. Son zamanlarda bir çok strateji oyununda fizik modellemesini görmeye
başladık. Relic oyunda Havok fizik motorunu kullanıyor. Bu motorun gücünü ve
yapabileceklerini biliyorsunuz. Patlayan bomba ile savrulan askerler veya bir
tankın duvarı parçalaması gibi bir çok etkeni sağlıyor. Atmosferdeki diğer
sağlamlığı Havok’un yolundan geçiyor. Çünkü bir el bombası ile duvar yıkılacak,
hava bombardımanı ile binalar alt üst olacak, bizleri bunun gibi bir çok sahne
bekliyor. Fizik motoru sayesinde gerçekçilik daha çok artıyor. Grafiklerden
sonra Havok ile fizik modellemesi kulağa süper geliyor.



Teknik diğer bir taraf ise sesler. Oyunlardaki atmosferi tamamlayıcı üçüncü
etken hiç pas geçilir mi? Her şeyden önce mükemmel efektler ve arka plan sesleri
üzerinde çalışılıyor. Silahların efektleri tenekeden çıkan ses gibi olamayacak.
Hepsinin ayrıntısını, farklılığını duyabileceğiz. Firma bunların üzerinde
dikkatlice çalışıyor. Bunların yanına atmosfere uygun, özlü parçalar eklerseniz,
değmeyin keyfinize. Seslendirmeler de son derece dikkat çeken ayrıntılardan biri
olacak. Profesyonel oyuncular ile bu konularda çalışmalar yapılıyor.

Biraz daha sabır

Seslendirmeler konusundan hemen diğer bir ayrıntıya bağlama çekeyim. Coh bizlere
film gibi bir anlatım sunacak, bunu sinematik öğelerle göstererek, savaşın
zorluğunu, acımasızlığını, dramını bizlere aktaracak.

Bir çok strateji oyununda aynı tür birimler yer alır, arada pek bir farklılık
olmaz. Bazı zamanlar bu durum insanı sinir edebilir. Ancak Company Of Heroes’da
birimler arasında farklılık olacak. Aynı timden olan iki ünite arasında bile
farklılıklar gözlenecek. Ayrıca birimlerimiz canlarını korumak için gerçek insan
gibi savaşacaklar. Bizleri “Merhaba ben Robot” misali bir şekilde üniteler
beklemiyor. Aklıma gelmişken Isaac Asimov’un Ben Robot adlı kitabı vardır, hatta
Vakıf ve Dünya isimli bir seri vardır sizlere tavsiye ederim. Bu aklıma nerde
esti derseniz “Merhaba Ben Robot” örneğini yazdığım zaman geldi…

Kaynak toplama sistemi ise gizli dosya. Odun toplayıp tank basacak halimiz yok,
Relic bu konuda herhangi bir ayrıntı vermiyor. Ancak klasik kaynak toplamadan
daha farklı bir yol olacağınını da belirtiyorlar. Company Of Heroes şöyle
baktığımız zaman, harika olacak gibi gözüküyor. Önceden kendini kanıtlanmış usta
bir firmanın elinden çıkacak, bu yüzden Company Of Heroes’un kolpa bir yapım
olacağını zannetmiyorum. 1 Şubatta görüşmek üzere…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu