Oyun Ön İncelemeleri

Condemned 2: Bloodshot

Issız bir bina, çözülmeyi bekleyen sırlar ve önümde duran bir ceset. Saat
gecenin geç saatleri. Odayı loş bir ışıkla aydınlatan lamba bir sağa bir sola
sallanıyor derken bir anda söndü. Neyse ki yanımda fenerim var ama o da ne? Biri
kapıları kitledi ve bodrum katından havlama sesleri geliyor. Şu kilitli kapının
altından akan sıvı yoksa kan mı?

Orijinal oyundan 2 yıl sonra Sega ve Monolith tarafından serinin ikinci üyesi
olan Condemned 2: Bloodshot, eş zamanlı olarak PS3 ve Xbox 360 için
geliştiriyor. Yapım ilkinden bir yıl sonrasında gelişen olayları konu alıyor.
Önceki oyunda yönettiğimiz FBI ajanı Ethan Thomas, tekrar kontrol edeceğimiz ana
karakterimiz olarak karşımıza çıkıyor. Fakat artık eskisi gibi değil, bu kez
psikolojik sorunları var. Kayıp ortağının olayını çözmek için ipuçlarına
ihtiyacı olacak ve daha fazlası için içinden çıkılması güç birçok karanlık
görevde yer alacak. Hatırlarsak ilk oyun oldukça karanlık ve boğucu mekanlarda
geçiyordu. Atmosferi oldukça iyi yedirmeyi başaran yapımcılar Condemned’ı
muhteşem sonuyla da hem oyuncuları şaşkınlık içerisinde bırakmış hem de
cevaplanmasını bekleyen yeni sorular hazırlamıştı. Şimdi ön görülen vakit gelmiş
olacak ki, yenisinden oldukça umutluyuz. Özellikle ilk oyunla beraber gelen
eğlenceli oynanış stilinin daha da gelişmiş olarak yenisinde de olacak olması
çok büyük bir ihtimal. Yapımcılar oyunun birçok yönünde geliştirmelere gidiyor.
Bu gelişmeler hem oynanışa etki edeceği gibi hem de göze hitap edecek. Bunlardan
biraz bahsedecek olursak.

Bulduğun her şey silahındır

Monolith, oyunun savaş sistemi ve yakın dövüş için bazı geliştirmelerde
bulunuyor. Örneğin; Tekme ve yumruk faktörü önemli olacağı gibi bununla beraber
boru, balyoz, tuğla gibi çevresel her türlü araç silahımız konumuna gelecek yine
ama bu kez çevrede bulacağımız daha fazla faktör silahımız olacak. Bir boru, bir
levyeden ibaret gibi değil yani. Bu alet ve eşyaları yakın dövüş için değil
ayrıca bize yaklaşmakta olan düşmana önceden müdahale etmek için
fırlatabileceğiz de. Böylece yaralanan düşmanı öldürmek daha da kolaylaşacak.
Splinter Cell’deki gibi düşmanlarımızı gizlice arkadan yakalayabilme özelliği de
bulunacak. Böylece yakaladığımız şahsiyeti o an önümüzde ne varsa (Duvar, masa)
ona doğru hamle yaparak özellikle kafasını vurarak, büyük hasarlar
verebileceğiz. Diğer bir şekilde oyun esnasında herhangi bir yerden bulduğumuz
herhangi bir alkol şişesini önce düşmana fırlatarak üzerinde kırılmasını
sağlayabilir, daha sonra bir kibritle onu ateşe verebiliriz. Tabii ki bu
özellikler düşmanlar için de geçerli. Bir koridorda sakin sakin yürüyüp köşeyi
döndüğümüz sırada kafamıza doğru hızla uçan bir tuğla gelebilir. Bu da demektir
ki oldukça dikkatli bir ilerleyiş sağlamamız gerekiyor. İlk oyunda kilitli bir
kapıyı açmak için bazı araçlara sahip olmamız gerekiyordu. Mesela Crowbar. Yeni
oyunda ise bulduğumuz sert tepki verebilecek her araç işimize yarayacak.Öldürme çeşitliliği ve zevkini farklı yönlerle buluşturmayı amaçlayan Condemned 2
gerçekten de oldukça detaylı ve inanılmaz bir oynanış sunacak diye tahmin
ediyorum.

Görev öldürmekten ibaret değil

Kanlı bir küvet içerisinde bir ceset bulduk, ama kim olduğunu bilmiyoruz ve
bilmemiz için araştırmamız gerekiyor. Artık ilk oyunda yaptığımız “Olay yeri
inceleme” bölümü daha da geliştirilmiş olacak. Bulduğumuz ceset örneğin ne
giyiyor? Polis üniforması varsa bu onun polis olduğunu gösterebilir ama bir
yanıltmaca da olabilir. O zaman rozetini bulmak gerekli. Onu da bulduk diyelim
ama ne malum ona ait olduğu. Şimdi rozet numarasını kontrol ettirmek gerekiyor.
Eğer doğruysa artık o adamın polis olduğundan eminiz, Bundan sonra fotoğraflar
çekmek gerekiyor. peki onu kim öldürdü? Bu sefer UV ışığıyla olay yerini
incelemek gerekiyor. Yeni görevimiz bu. Olay akışları böyle devam edecek. Tabii
bazı seçenekler de olacak. Bunları yapıp yapmamak oyuncuya kalmış ama yapıldığı
taktirde ekstra geliştirmeler olacak. Örn: Bir ceset yanına gelince bazı sorular
belirecek. Bunlara cevap verildiği taktirde “Forensic Point” kazanabileceğiz.
Hatırlarsak ilk oyunda da ekstra özellikler açılması için her bölümde “Ölü
kuşlar” topluyorduk.

Makyajlanmış silahlar, yeni yöntemler

Önceki oyunda kullanılan grafik motoru bu kez daha da geliştirilmiş olarak
hazırlanıyor. Böylece tüyler ürpertici atmosferin Condemned 2’de daha da yüksek
tutulması sağlanacak. Ayrıca HDR ve Bloom gibi gelişmiş görsel özellikler
kullanılarak detaylı bir görsellik sunumu amaçlanıyor. Yapımcıların üzerinde
çalıştığı bir yenilik daha var: “Hobo Fight Club mod” ismi verilen bu seçenekte
online olarak çok şiddetli kavgalara katılabilme olanağı sağlanacak. Dövüş
Kulübü’nü hatırlayın. Galip geldikçe yükselme olacak ve tabi ki tecrübe
kazandıkça ve ilerledikçe yeni rakiplerle karşı karşıya geleceğiz. Oldukça merak
uyandırıcı.

Yazının başında da belirttiğim gibi Condemned 2: Bloodshot, PS3 ve Xbox 360 için
geliştiriliyor. Çıkış tarihi kesin olmayan oyunumuzun tahmini çıkışı olarak şu
an 2008’in ilk çeyreği gösteriliyor. Yeniden ürpertici görevlere ve karanlık
atmosferine dalmak için sabırsızlananlar olabilir. Nitekim benim gibi. An
itibariyle oyunun PC’ye gelmesi söz konusu değil ama ilk oyunun Xbox360’da
oldukça yüksek satış rakamlarına ulaşması ve beğenilmiş olmasını düşünürsek bu
oyunun konsolda seviliyor olduğu da bir gerçek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu