Rehber

Counter Strike – Konsol Komutları

Aşağıdaki komutlar Cs’de size yardımcı olacaklardır. Bunalr hile değil sadece kişiye özel kullanımı kolaylaştırmak amaçlı komutlardır. Bu komutları oyundayken “é” tuşu ile konsolu açıp
yazabilirsiniz.

Oyuncu Komutları

ah 1: Auto-help i açar. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

cl_observercrosshair 1: İzleyibi modunda crosshair ı açamanızı sağlar. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

dm_1: Her harita değiştiğinde haritayla ilgili bilgi verir. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

cl_hidefrags 0: Sizin haricinizdeki tüm kişilerin fraglarini göstermez. 1değeri açar, 2 değeri kapatır.

drawradar: Radarı açar.

fastsprites 0: Smoke grenade’in çıakrdığı dumanları ayarlar. Değer 0-2 arasında değişir. 0 değeri en güzel görüntüyü verir.

hideradar: Radarı kapatır.

hud_centerid 0: Crosshair’ınızı bir oyunucya tuttuğunuzda o kişinin ismini ekranın ortasında gösteriri. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

lefthand 0: Silahınız sol elle tutmanızı sağlar. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

listmaps: Serverdaki haritaları sıralar.

nightvision: Herhangi bir tuşu bu komuta atayarak gece görüşünüzü açabilirsiniz.

rate 2500: Serverdan aldığınız veiryi ayarlar. 56k da 3500, ISDN’de 5000, daha yüksek bağlantılarda ise 9999’a kadar değer verilebilir.

setınfo vgui_menus 1: VGUI menuyu aktif hale getirir. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

timeleft: Haritada kalan süreyi öğrenmenizi sağlar.

votemap: Sonuna yazacağınız haritayı oylamanızı sağlar.

Server Komutları

mp_autokick 1: Otomatikman kendi takım arkadaşlarını öldürenleri kickler. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

mp_autoteambalance 1: Takımları otomatikman eşitler.

mp_c4timer 45: C4 un patlama süresini ayarlar. 15-55 arası değer verilebilir.

mp_footsteps 1: Oyuncuların ayak seslerini duymalarını sağlar. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

mp_forcechasecam 0: Oyunucların chase kamerasıyla sadece takım arkadaşlarını izlemelerini sağlar. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

mp_freezetime 6: Her round’un başında silah ve cephane almak için kullanılan dondurulan süre uygular.

mp_friendlyfire 0: oyuncualrın takım arkadaşlarına ateş etmelereini sağlar. 1 değeri açar, 0 değeri kapatır.

mp_hostagepenalty 2: Oyuncuların en fazla öldürebilecekleri rehine sayısını belirtir.

mp_limitteams 2: Takımalrın birbirlerinden en fazla kaç kişiye sahip olabileceklerini ayarlar.

mp_mapvoteratio 0.6: Oyuncualrın oylama sonucu yeni haritayı açtırmak için oyların yüzdesini ayarlar. Bu değer %60 anlamına gelir.

mp_roundtime 5: Oyuncualrın her round’da oynuyabilecekleri süreyi belirler. 3-15 arasındaki değerler verilebilir.

mp_timelimit 30: Haritanın ne kadar zaman sonra değişeceğini ayarlar.

mp_tkpunish 1: Oyuncu kendi tamın arkadaşını öldürürse gelecek round oynamamsını sağlar. ! değeri açar, ‘ değeri kapatır.

sv_restartround 0: Restart atmadan önce geçecek süreyi ayarlar. Restart sonucunda büütn fraglar, silahlar ve paralar baştaki haline döner.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu