Amazon altında çalışan bir oyun stüdyosu olan Relentless Studios’un geliştirdiği birinci şahıs nişancı oyunu Crucible ilginç olaylara imza atıyor. Oyun çıktıktan sonra kapalı betaya geri dönerek daha fazla oyuncu geri bildirimi isteyecek gibi görünüyor.
Crucible önce çıktı, sonra kapalı betaya geçiyor
[reklam=496]
Amazon‘un sahip olduğu oyun stüdyosu Relentless, oynaması ücretsiz nişancı oyunu Crucible‘ı, hazır olmadan önce çıkarttığını itiraf ettikten sonra kapalı betaya geri döneceğini duyurdu. Salı günü yayınlanan bir blog yazısında, ekip lideri Colin Johanson, odağın şuanda “oyunu daha iyi hale getirmeye devam ederken oyuncularımız için mümkün olan en iyi deneyimi sunmak” olduğunu ve böylece oyunun bir yayın öncesi durumuna geri döneceğini söylüyor. Bunu stüdyoda değişiklikler yapmak ve daha sağlam bir çıkış planlamak için yaptıklarını belirtti.
Colin Johanson: “Daha önce ortaya koyduğumuz yol haritasını takip etmeye devam ediyoruz ve Hives of Heart deneyimini iyileştirmek için harita, savaş ve sistem değişiklikleri üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Ayrıca geri bildiriminize ve oyunun neye ihtiyaç duyduğunu düşündüğünüz bilgilerine göre iyileştirmeler uygulayacağız.”
Bu haraket, Crucible’ın Mayıs ayı sonlarında piyasaya sürülmesini çevreleyen oldukça çarpıcı bir başarısızlık. MOBA ile FPS türlerini birleştiren oyun, çok az oyuncu tarafından ilgi gördü. Bunda E-Sport alanında ününü konuşturan Riot Games’in taktiksel nişancı oyunu Valorant ile eş zamanlı olarak piyasaya sürülmesinin de büyük bir payı olduğunu düşünüyorum. Bildiğiniz gibi Crucible daha çıkışının üzerinden üç hafta geçmeden iki oyun modunu da oyundan kaldırmıştı. Ekibin bu başarısızlığın altından nasıl kalkacağı ise merak konusu, oyunu rakiplerine göre daha çekici hale getirmedikleri sürece fazla bir şansları olduğunu düşünmüyorum.
Aslında Crucible, gerçek bazı yeniliklerle gelmişti fakat oyunun genel özgünlüğünün eksikliği ve cansız karakterleri, dövüş ve sanat tarzı onu büyük ölçüde unutulmaya mahkum bıraktı. Aynı zamanda her şeyden biraz alarak, hepsini aynı anda uygulamaya çalışarak bir kimlik krizinin içine düştü. Birinci şahıs nişancı oyunu mu? MOBA mı? Battle Royale mi? Karar verelim derken oyunu unuttuk. Bunun ardından da Crucible MOBA yönünün ağır bastığı Hearth of the Hives modu dışındaki tüm modları oyundan kaldırdı.
Johanson, “Güncellemeleri yayınlamaya, turnuvalar düzenlemek için organizatörler ile birlikte çalışmaya, sizinle Discord ve diğer sosyal medya kanalları üzerinden konuşmaya ve yardımınızla Crucible’ı daha iyi hale getirmeye devam edeceğiz. Beta sürümünden çıktığımızda, oyun artık geri bildiriminizle şekillenmiş olacak” dedi.
Beta sürümüne katılmak isteyen oyuncular oyunun web sayfası üzerinden kayıt yaptırabilirler.