Crysis Remastered ile Crysis Warhead’de Remastered olabilir

Hızlıca bilgileri vereyim. Söz konusu haber muhtemelen iki ayrı oyun değil. Serinin ilk oyunundan yaklaşık bir yıl sonra çıkışını yapmış ve ilk oyun ile aynı yerde geçen Crysis Warhead’in Crysis Remastered ile beraber tek oyun şeklinde yeni grafikler ile yapılabilme ihtimali. Bilmeyenler ya da hatırlayamayanlar varsa Warhead, ilk oyuna ihtiyaç duymadan oynanabilen bir genişleme.

World War Z’nin geliştiricisi Sabre Interactive‘in Yaratıcı Şefi Tim Willits tarafından Twitter üzerinden yapılan açıklamada “s” takısı kullandığı için birden fazla oyunun remastered yapılacağı anlamı çıkarıldı. Açıklamada Tim, “Crysis oyunlarını her zaman sevdim ve bu oyunları yeni kitlelerle buluşturmak için Crytek ile çalışmak heyecan verici” dedi.

[reklam=496]

Çok az kişi Crysis serisinin efsane statüsüne sahip olmadığını iddia edebilir. 2007 yılında çıkış yapan oyun yıllarca donanımların test yapılmasında öncü oldu. Ekran kartının performanslarının ölçülmesi için bir kriter haline gelen oyun döneminin grafiklerinin çok üstünde grafikler sunuyordu. Türkçe seslendirmesi ile bizlerin gönüllerini çalmıştı.

Crysis Remastered oynayabilecek miyiz?

Crytek‘in neden efsaneyi Remastered yaptığı konusunda kesin bir bilgi yok. Fakat benim fikrimi öğrenmek isterseniz konu tamamen CryEngine 5 oyun motoru. Crytek yeni oyun motorunu oyunculara ve geliştiricilere göstermek için neden yeni bir oyun yapmaktan kaçındı sorunun cevabı ise bana göre serinin ilk oyunun garanti olarak belli bir kitle tarafından oynanacak olması. Yeni oyunun beğenilmeme ihtimaline karşı bu riske girmek istememiş olduklarını düşünüyorum.

Peki korkmalı mıyız? CryEngine 5 ile yapılacak Remastered bir Crysis‘ı kimler 60 FPS olarak akıcı bir şekilde oynayabilecek? Benim istediğim kesinlikle ilk oyunda olduğu gibi bilgisayar donanımları için kriter olarak yıllarca gösterilecek bir oyunun yapılması. Muhtemelen böyle bir oyunla karşılaşacağız. Crytek, CryEngine 5’in tüm özelliklerini ve yeteneklerini sonuna kadar kullanacaktır. Tek isteğim ise optimizasyon konusundaki özelliklerinde sonuna kadar kullanılması o kadar.

Yazılımsal Ray Tracing, yeni yansımalar, yeni dokular ve çok daha fazlası. Umalım da Crytek, oyunun yapay zekası içinde bazı geliştirmeler yapsın. Crysis, 2007 yılında Electronic Arts tarafından yayınlanmıştı. Crytek CEO’su Avni Yerli yaptığı açıklama ile “Crysis serisinin hayranlarına yeni bir afet getirecek olmaktan çok mutluyuz” dedi.

Exit mobile version