Oyun Haberleri

Cyberpunk 2077 geliştiricileri oyunun hatalı olduğunu biliyormuş

Bildiğiniz gibi geçtiğimiz günlerde CD Projekt RED Kurucu Ortağı Marcin Iwisnki sosyal medya üzerinden Cyberpunk 2077 oyununun güncel durumu ile ilgili yeni açıklamalar yapmıştı. Aynı zamanda gelecek planlarından da bahsetmişti fakat orada kullandığı bazı kelimeler basında şüpheye yol açtı ve bunun sonucunda Bloomberg’den Jason Schreier ekip ile görüşmelere başladı. Cyberpunk 2077 için sorunların, yayınlanmadan önce tam olarak bilinmediğini söyleyen Iwinski’nin açıklamaları bazı eski ve mevcut stüdyo çalışanları tarafından reddedildi.

Cyberpunk 2077 geliştiricileri “sorunların bilinmediği” konusunu reddediyor

[reklam=496]

Marcin Iwisnki geçtiğimiz günlerde yayınlanan videoda oyunun özellikle konsol sürümünün, istedikleri kalite şartlarını karşılayamadığını belirtti. Bunun devamında ise Cyberpunk 2077 içinde bulunan sorunların, yayın tarihinden önce tam anlamıyla bilinmediğini eklemişti. Bunun üzerine Jason Screier (Bloomberg Aracılığıyla) 20’den fazla eski ve mevcut CD Projekt RED geliştiricisiyle röportajlar yaparak hepsinin görüşlerini paylaştı.

Schreier raporunda “COVID-19‘un iletişim ve üretimde zorluklara neden olduğunu” belirtti. Bu duruma örnek olarak ise pandemi sürecinde geliştiricilerin ofisteki konsol geliştirme kitleri üzerinde çalışamadığını söyledi. Yapılan harici testler küçük sorunları gösterse de Iwinski’nin de belirttiği gibi “Sorunların büyük çoğunluğunu” göstermemiş. Bunu da ancak oyunun çıkışından sonra yaşanan olaylar sırasında görebilmişler. Yani anladığımız o ki pandemi süreci Cyberpunk 2077 için oldukça zorlu ve imkansızlıklarla geçmiş. Fakat bu, oyunun lansman tarihindeki durumu üzerinde o kadar da etkili değil.

CD Projekt RED, Cyberpunk 2077

Schreier “Çıkış tarihi yaklaşırken, stüdyodaki herkes oyunun zor durumda olduğunu ve daha fazla zamana ihtiyaç duyduğunu biliyordu” şeklinde yazdı. Cyberpunk 2077 için çıkış tarihinin 19 Kasım’dan 10 Aralık tarihine ertelenmesine de atıfta bulundu. Bu üç haftalık gecikme sırasında “Yorgunluktan tükenmiş programcılar ellerinden geldiğince durumu düzeltmek için çabaladılar, ancak bu noktada sorunsuz bir çıkış imkansız olurdu” diyor. Aynı zamanda şirketin geliştirici ekibin çalışma saatleri ve aşırı mesailer konusunda tepki aldığını da unutmamak lazım.

Şirket testler sırasında hataların büyük bir kısmını görmese de oyunun sorunları olduğunu ve biraz daha zamana ihtiyacı olduğunu biliyormuş. Fakat son erteleme duyurusundan sonra hayran kitlesinin baskılarının da etkisiyle bu riski almak istemişler gibi görünüyor. Şimdi ise aldıkları bu risk onlara hayran kitlesinin kaybolan güveni ve aldatıldığını düşünen yatırımcıların toplu davaları olarak geri dönüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu