CyrEngine 3’te ışıklandırma
Grafik fuarı Siggraph’ta Crytek, yeni grafik motoru CryEngine 3’le alakalı detayları paylaştı. Yaptığı sunumda grafik geliştiricisi Anton Kaplanyan, ışıklandırma sahasındaki yeniliklerden bahsetti. Üreticinin geliştirdiği yeni modelin ismi “Light Propagation Volumes”. Bunun arkasında Cry Engine 3’ün konsollarla da uyumlu çalışması gerekliliği yatıyor. Bu sebepten yeni motorun grafik hafızası ve GPU’nun hesap kapasitesini tasarruflu kullanması öncelikli amaçtı.
Crytek, bunu başarmak için her ışık kaynağının ışıltısını önbelleğe alıyor. Böylelikle sadece tasarruf yapılmıyor, aynı zamanda iki teknik ilerleme de mümkün oluyor. Bunlardan biri “Massive Lighting”. Bu teknikle çok büyük sayıda ışık kaynağı kısıtlı bir yüzeye yerleştirilebiliyor. Diğer taraftan Crytek, motoruna farklı ışık düşüşlerinin etkilerini gerçek zamanlı hesaplayan bir ışıklandırma modeli entegre ediyor. Bunun tam olarak nasıl çalıştığını Crytek’in anasayfasında (https://www.crytek.com/technology/presentations/) okuyabilirsiniz.
Ayrıca Kaplanyan’ın tanıtım esnasında gösterdiği videoları da aşağıda seyredebilirsiniz:
Massive Lightning videosu
Global Illumination videosu