David Hayter’dan Snake rolüyle ilgili açıklama!
Metal Gear Solid V: Phantom Pain geçtiğimiz hafta resmi olarak duyurulduğunda “OEAH!” tepkisinden sonra ilk sorumuz, “hala “David Hayter’dan neden ses yok” oldu (espri kasten yapılmıştır). Daha sonra David Hayter, Twitter’ı üzerinden MGS5 konusunda kendisiyle iletişime geçilmediğini söyledi.
15 yıldır Snake’e ses veren David Hayter’ın MGS5’te yerini bir başkasına bırakacağı ise yönetmen Hideo Kojima’nın GTTV’ye verdiği röportajda kesinlik kazandı ve MGS5 ile serinin büyük bir değişime uğrayacağını söyledi. Ancak hepimiz bunun, önceden planlanmış bir 1 Nisan şakası olduğunu umut ettik…
Ta ki az önce yine Twitter üzerinden gelen bir açıklamaya kadar. David Hayter, konuyla ilgili yaşanan gelişmeleri anlattı ve MGS5’te Snake’i kendisinin seslendirmeyeceğini, kimin seslendireceğini bile bilmediğini ancak bu duruma çok üzüldüğünü dile getirdi. Dilerseniz David Hayter’ın açıklamasını sizler için çevirelim:
“Son sekiz aydır Toronto’dayım ve ilk filmimi yönetiyorum [Wolves adında bir film kendisi ve bu sene gösterime girecek]. Aralık’taki tatil zamanında Los Angeles’a evime döndüm ve tatilimi burada geçirdim. İşte o zaman duydum ki, MG:V’nin kayıt süreci başlamış bile.
Ama bana ihtiyaçları olup olmadığı konusunda hiçbir şey duymadım.
Ben de prodüksiyonda yer alan birisiyle iletişime geçtim. Öğle yemeğine çıktık ve yemekte “bana bu oyunda ihtiyaçları olmayacağını” söyledi. Sebep söylemedi veya başka bir şey açıklamadı.
Bu kadardı.
Daha sonra Laurel Canyon’a evime doğru arabamı sürdüm, aklımda hep Snake vardı.
Açık konuşmak gerekirse, Metal Gear evreninin bir parçası olmayı seviyorum. Teknolojik yeniliklerine, oynanışına ve en çok da politik mesajlarına hayranım. Ama hepsinden öte, [Metal Gear] oyunlarının hayranlarını seviyorum. Geçen sene Vancouver Fan Expo’da iki tane yetişkin adam benimle tanışırken göz yaşlarına boğulmuştu.
İşte bu… [Snake] Ender görülen ve muhteşem bir rol. Bir iz bıraktığınızı biliyorsunuz.
Ve bunu yapmayı seviyorum.
1998 yılında, Snake’in olduğu gibi görmüş geçirmiş, yıpranmış, genetik mühendisliğiyle üretilmiş bir klon-asker’i başarıyla seslendirmeye çalıştım. Zamanla, oyunlar daha etkileyici ve görsel olarak daha sofistike hale geldikçe, ilk baştaki sesi Snake’in kendini bulduğu gerçek ortamlara göre geliştirmeyi denedim. Başarım, sizlerin takdiri kadar, ama kusurlar çok çalışmadığımız için değildi. Oldukça büyük miktarda vaktimi ve emeğimi inanılmaz derecede zor bir karaktere verdim, onun sayısız derecede duygusal, fiziksel ve psikolojik zorluklarına ayak uydurdum.
Her neyse… On beş yıl, dokuz oyun ve yüklenmesi zor bir etki oldu artık.
Eğer seçim benim olsaydı, bu rolü sonsuza kadar seslendirirdim. Ama Snake’in o örselenmiş boğazından bir başkasının sesini duyacak olmak, dürüst olmak gerekirse beni biraz hasta ediyor.
Ama gerçek şu ki — bu benim seçimim değil. Her bir ses sanatçısı seçimi tamamen Hideo Kojima ve Konami tarafından karara bağlanıyor. Ve bu da adil bir durum.
Ve ben de ayak uyduracağım. Hiçbir aşamada iş bulmak gibi bir sıkıntım yok.
Ama kimsenin, benim kasten onları bıraktığımı düşünmesini istemedim.
Ve bu işi, bu karakteri özleyeceğimi biliyorum, hem de çok…
En içten dileklerimle,
David Hayter
1 Nisan 2013″
Umuyoruz ki yol yakınken Kojima, Hayter’sız bir Metal Gear Solid yaşatmaktan vazgeçsin bizlere. Üşüyoruz David reyiz…
Ve hala bunun 1 Nisan şakası olmasını diliyoruz…