Mod/Map İnceleme

Day of Defeat 1.0

2. Dünya Savaşı’nı konu alan, gerçekçiliği en yüksek seviyede tutan ve bu özelliği ile kendisini diğer HL modifikasyonlarından ayıran Day of Defeat, ansızın çıkardığı bu yeni versiyon ile hepimizi şaşırttı. Genellikle ayda yılda bir güncellenen modifikasyon, doğru düzgün duyurulmadan oldukça kısa bir sürede piyasaya sürüldü. Üstelik bu seferki versiyon beta değil, mod.’un ilk tam sürümü. Bildiğiniz gibi DoD bu yıl yapılan Gamespy modifikasyon yarışmasında en iyi mod. seçildi. Bu başarıyla beraber DoD, Valve’den destek aldı ve çok daha iyi bir hale gelme fırsatı buldu. Durum dışardan böyle gözükse de, bu birleşme aslında hiçte iyi olmadı. Bunun nedenini yazının geri kalanında okuyabilirsiniz.

Day of Defeat, diğer mod.ların aksine çok daha farklı bir yol izlediği için kimi kitleler tarafından tutmadı. Düşmanı görmemin zor oluşu, hedefi tutturmanın daha çok beceri gerektirmesi, kolay ölünmesi, mermi sıyrıklarında kanamanın oluşu, mermi bitince reload’un otomatik olmaması vs. gibi bir çok neden multiplayer FPS’cilerin (özellikle de koyu CS’cilerin) oyundan soğumasına sebep olmuştu. Ancak aynı zamanda bu özellikleri ile kimi oyuncunun da büyük ilgisini çekmişti. DoD kitlesi sayıca az da olsa CS’cilere kıyasla çok daha entellektüel ve olgun insanlardan oluşuyor. En azından bu durum şimdiki versiyona kadar geçerli idi. Burada anlattıklarım şimdilik anlamsız geliyor olabilir, zaten şu an hiçbir anlam içermiyorlar. Yalnız dod’da ki yenilikleri duyunca eminim siz de bana hak vereceksiniz.

Oyundaki yeniliklerin tamamını saymaya kalkmayacağım. Çünkü neredeyse oyundaki her şey tamamen değişmiş durumda. Yeni oyuncu, silah ve obje modelleri, yeni kaplamalar, yeni haritalar, yeni bir arayüz ve yepyeni bir oynanış tarzı ile çıktı karşımıza DoD. Oyundaki tüm silah modelleri yenilenmiş ve çok daha güzel bir hal almış (eski versiyonlarında da çok güzellerdi, şimdi ise muhteşem!). Oyuncuların yüzleri yenilenmiş ve yeni animasyonlar eklenmiş. Bu animasyonlar o kadar güzel olmuş ki, gören adamların gerçekten ateş ettiğini sanacak. Ayrıca yepyeni haritalar eklenmiş ve eski haritalarda elden geçirilmiş. Şu an içimden tüm bunlara çok güzel demek geliyor ama aynı şeyi yinelemek anlatımı bozacağı için söyleyemiyorum 😛 Kısaca şöyle diyeyim, görsel öğeler HL motoru ile yapılmış olmasına rağmen Medal of Honor’dan güzel (buna eminim inanmıyorsunuzdur ama oynayınca sizin de fikriniz değişecek). Seslere gelince, seslerde grafikler kadar çk değişiklik yapılmamış. Yalnızca yeni bir giriş müziği (bilmeyenlere, dod’de harita açıldığında jenerik müziği çalar), asker sesleri ve silah sesleri eklenmiş. Tüm bunlardan başka oyunda yepyeni bir ana menü var. Beta 3.1’deki kadar güzel değil ancak sesler daha iyi olmuş.

Oyundaki en büyük yenilik ise oyuna İngiliz ordusunun da eklenmiş olması. Artık kimi haritalarda Almanlara karşı İngilizler ve kendilerine özel silahları ile savaşacağız. Bu silahlar Enfield MK1, Sten Sub-machine gun ve Bren Gun gibi silahlar…

Gelelim benim stem ettiğim yeniliklere. Bunları daha iyi anlatabilmek için madde madde yazacağım:

  • Oyundaki gez-göz-arpacık benzeri olan cross-hair’ın yerine CS’da ki gibi basit bir artı işareti getirilmiş. Hareket edince genişleyen bu artı CS’ciler için iyi olsa da, ben ve benim gibi bir çok dod’cunun sinirlenmesine sebep olmuştur.
  • Yere yatmak için kullandığımız Q tuşu, tıpkı CS’de ki gibi önceki silahı seçmeye yarıyor. Prone (yere yatma) tuşu ise Battlefield1942’de ki gibi z olmuş. Bu tuşlar daha sonradan ayarlanabiliyor da olsa hiçte iyi olmamış.
  • Silahların mermisi bitince otomatik olarak reload işlemi başlıyor. Bu da CS’de olan bir özellik
  • Ölen adamın silahı yerde kalıyor, daha sonra başka bir asker kendi silahını atıp yerdeki silahı kullanabiliyor.
  • Kanama diye bir şey artık yok.
  • Oyuna flashlight (fener) eklenmiş.
  • Ölümünüzü 3rd Person görüyorsunuz. Bu da CS’de ki gibi yani…
  • Kendi takımınızda olanların kafalarının üzerinde bayrağınızın sembolü çıkıyor. Böylece dost-düşman ayırım işi kolaylaşıyor.
  • Artık haritada faydalanabileceğiniz bir mini-map mevcut.
  • Sniper’ın zoomu açık haldeyken yürüyebiliyorsunuz.
  • Etrafta size tehlike olabilecek bir düşman olduğunda farkında olabilmeniz için, ekranın sağ tarafında bir ünlem işareti beliriyor.

Gördüğünüz gibi oyunun bütün gerçekçiliğinin içine edilmiş, oyunu kolaylaştıracak her şey eklenmiş ve güzelim DoD CS’nin 2. Dünya savaşı varyasyonu haline gelmiş!!! Bunun nedenini önceleri daha çok kişinin oynamasını sağlamak için yapılmasına bağlamıştım. Ancak daha sonra anladım ki DoD’un bu versiyonunu Counter-Strike’ın yapımcıları yapmış! DoD’u diğer modifikasyonlardan ayıran özellikleri bir bir silinmiş. Bu CS’ciler ve DoD’u zor bulanlar için iyi bir gelişme, ancak DoD’u bu zorlukları için sevenler için tam bir kabus. Yinede oyun hala oynanabilir bir halde, eskisi kadar tat almamama rağmen 1.0’ı oynarken oldukça eğlendim.

İncelemeyi özetlemek gerekirse DoD, bu yeni versiyonunda bir çok güzellik ile beraber bir çok kötülükte getirmiş. Ama bu kötülükler kişiden kişiye değiştiğinden elimizde şahane bir modifikasyon kalıyor. Bu yeni versiyon ile DoD’un hayran sayısı çok büyük bir ölçüde artacak. Eğer Counter-Strike’ı 2. Dünya Savaşı temasıyla oynamak istiyorsanız, bu 170mb’lık modifikasyonu kaçırmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu