Days Gone E3 2017 Röportajı ve beklediklerimiz

Konsol dünyasının içerisinde bulunduğumuz nesil için galibi diyebileceğimiz Sony’nin PlayStation 4’ü, exclusive oyunları ile konsol satın almak isteyen ancak ikilemde kalan oyuncuları kendi tarafına çekmeye devam ediyor. God of War’ı, Horizon: Zero Dawn’ı, Detroit: Become Human’ı, Gran Turismo’su, Uncharted’ı, Last of Us 2’si derken, geçtiğimiz yıl E3 fuarında sürpriz bir şekilde duyurusu yapılan Days Gone, zombi temalı hayatta kalma oyunlarına açık çeken oyuncular için adeta bomba etkisi yaratmıştı.

Unreal Engine 4 grafik motoru kullanılarak görsel anlamda da hayli iddialı olan Days Gone, sunacağını iddia ettiği oldukça derin hikayesi, açık dünyası, altımıza verdiği chopper’ı ve yüzlerce zombiden oluşan zombi sürüleri ile ilgi çekici bir deneyim yaşatmayı başaracak gibi gözüküyor. Bizlerin de E3 2017 fuarında görüp deneyimleme şansına eriştiği Days Gone, gerçek anlamda 2018 yılının en iddialı oyunlarından biri. Bir zombi salgını sonrası eşini kaybeden bir adamın hikayesini bizlere sunacak olan yapım, Bend Studio’nun iddiasına göre bizleri hem duygulandırıp, hem de güldürecek anlara sahip olacak.

Bizler de geride bıraktığımız E3 fuarında, Bend Studios’u bir köşeye çektik ve oyunun yapımcılarından Darren Chisum (Lead AI Programmer) ile kısa bir röportaj yaptık. Oyun ile ilgili bizim merak ettiklerimizi ve Chisun’un cevaplarını aşağıdan okuyabilirsiniz.

İşte Days Gone ekibi ile röportajımız:

MK: Oyundaki sağlık sistemi nasıl işleyecek? Bir sağlık barımız olacak mı?

Chisum: Bu konuda şuan için çok fazla detay veremeyiz ancak oyunda aksiyon halinde sağlığınızı doldurmak için acil yardım çantaları vb. şeyler bulunacak. Bunları ambulanslar, hastaneler ve benzeri yerlerden toplayabileceksiniz.

MK: Motorumuzun benzini bitecek mi?

Chisum:  Motorunuz çok fazla yakıta ihtiyaç duymayacak ancak tabii ki yakıtı aklınızda tutmanızda fayda var. Oyun içerisinde güvenli bir şekilde yakıt bulabileceğiniz oldukça sınırlı sayıda bölge olacak.

MK: Yakıt ile birlikte açık dünyada toplayacağımız farklı şeyler de olacak mı?

Chisum:  Yakıt ile birlikte açık dünyada bulabileceğiniz birçok şey olacak, mesela hurdalar bunlardan biri. Hurdalar ile silah, tamir vb. şeyler yapabileceksiniz.

MK: Tamir dediniz, neleri tamir edebileceğiz?

Chisum: Eğer motorunuzu hor kullanırsanız tamir etmek zorunda kalabilirsiniz, örneğin yoldan gitm,k yerine dağ bayır demeden hızla hedefinize ulaşmaya çalışırsanız, motorunuz hasar alabilir. Motorunuz hasar aldığında ise tamir etmek için hurdalara ihtiyacınız olacak.

MK: Oyundaki belirli bölgelerin farklı amaçları olacak mı?

Chisum: Tabii ki olacak. Bazı bölgelerde ekipman yapabilecek ve oyunda hayatta kalmak için gerekli hazırlıklarınızı tamamlayabileceksiniz.

MK: Oyunda herhangi bir şekilde çoklu oyuncu veya co-op olacak mı?

Chisum: Hayır, yapımı mümkün olduğu kadar derin ve anlamlı bir hikaye üzerinde kurduk. Oyuncuyu mümkün olduğunca açık dünyada serbest bırakmak ana amacımız olacak
MK: Anladığımız kadarıyla oyun içerisinde birçok farklı silah ve ekipman taşıyabiliyoruz. Burada herhangi bir şekilde bir sınırlama olacak mı?

Chisum: Evet yanınızda taşıyabileceğiniz silahların belli bir sınırı mevcut. Ancak motosikletiniz bir nevi mobil çanta görevi görebiliyor. Bu sayede farklı tip silahları da motosikletinizde taşıyabiliyor inmeden dilediğinizi yanınıza alabiliyorsunuz.

MK: Silahlarımızı, motorumuzu vs. yükseltip güçlendirme imkanımız var mı?
Chisum: Evet, silahlarınızı, motosikletinizi ve yeteneklerinizi güçlendirebiliyorsunuz.

MK: Zombilerin yapay zekası nasıl işleyecek?

Chisum: Geçtiğimiz yıl duyuru videosunda yüzlerce zombinin koşuşturduğunu göstermiştik. Zombiler toplu haldeyken birer birey olarak değil de bir topluluk olarak hareket edecek. Birbirlerini izleyecekler.

MK: Oyunda farklı tipte çevreler olacak mı?

Chisum: Tabii ki olacak. Videoda her ne kadar oyunun dağ yollarını, göstermiş olsak da, küçük kasabalar ve benzeri bölgeler de oyunda yer bulacak. Oyuncu sürekli olarak yeni şeyler görecek bu sayede oyun deneyimi de taze tutulmuş ve korunmuş olacak. Oyunda bazı bölgeler çöl iklimine sahip olacakken, diğer bölgeler videolarda da görmüş olduğunuz üzere yeşillikler ile kaplı olabilecek.

MK: Oyundaki görevlere farklı şekillerde yaklaşabilecek miyiz? Yoksa görevler bizi belli bir rotayı takip etmeye mi zorlayacak?

Chisum: Oyunun açık dünya olduğunu tekrar belirtelim, ancak bazı hikaye görevleri sizi yan görevlerden biraz daha belli bir rota üzerinde tutmaya çalışabilir, ancak genel olarak her göreve farklı şekillerde, farklı rotalardan yaklaşma imkanınız olacak. Bu konuda oyuncuyu mümkün olduğu kadar özgür bırakmak istiyoruz.

Exit mobile version