Oyun Ön İncelemeleri

Dead Island

“Resident Evil serisi hala devam ediyorsa ve Dead Rising ilgiyle
karşılandıysa demek ki zombiler seviliyor. Yine demek ki Residen Evil 5 gelene
kadar biz zombi severleri oyalamak isteyen bir proje var: Dead Island”

Dead Island, Polonyalı geliştirici Techland’ın yeni FPS Survivor Horror projesi.
Yapımcı firma bu oyundan önce kendisini Call of Juarez ile kanıtlamıştı. Bu kez
ise ana tema zombiler. Yapımcıların söylediğine göre oyunun dört ana amacı var.
Yapım iki sevgilinin güzel bir tatil geçirmek üzere yaptıkları talihsiz uçak
kazasından sonra tropikal bir adadaki yaşam mücadelesini konu alıyor. Ana
amacımız tabii ki hayatta kalmak. İkinci amaç kayıp kız arkadaşımızı bulmak. Bir
sonraki amaç da adada ilerleyerek olayların kaynağını öğrenmek ve son olarak ise
adadan kaçarak ana karaya ulaşmak. Hikaye ve amaçlarımızı kısaca özetledikten
sonra artık sıra işin uygulanması kısmına geliyor. Bu konuda da yapımcıların
güzel düşünceleri bulunuyor. Tropik bir ada, çevrede barlar, oteller, diskolar
ve dahası var ama etrafta hiç bir yaşam belirtisi yok. Durum böyle olunca
olayların nedeninin öğrenmek ana amaçlarımızdan biri olmayı sonuna kadar hak
ediyor.

Ölümcül tatil planları

Techland, oyunun hikaye akışı için farklı alternatifler sunmayı planlıyor.
Yapımcıların öncelikle savundukları nokta, oyunun devasa bir alanda geçeceği ve
çizgisel olmayan bir oynanış sunacağı yönünde. İstediğimiz yönden ilerlemek
mümkün olabileceği gibi zombiler de her hangi bir yönden üzerimize gelebilecek.
Bu sürekli değişik olacak ve böylece oyuncular saldırının nereden gelebileceğini
kolay kolay kestiremeyecek. Düşmanlarımıza karşı savunma yöntemlerimiz ise
çeşitlilik gösterecek. Çevredeki hemen hemen her araç silah olarak
kullanılabilecek. Bunun yanında ateşli silahlar önem taşıyacak. Çünkü silah
mermisi önemli bir kavram ve oldukça tutumlu kullanmak gerekiyor. İşte bu durum
sebebiyle oyuncu, çevredeki araçlardan silah olarak yararlanmayı deneyecek ve
kendine has savunma ve saldırılar geliştirebilecek. Örnek vermek gerekirse:
merdivenlerden yukarıya doğru zombiler geliyor. O zaman hızlı davranarak
alınacak bir varili gelmekte olan zombilerin üzerine yollayarak güzel bir çözüm
üretilebilir olacak. Devasa bir alan düşünülünce uzun mesafeleri kısaltmak için
bazı vasıtalar kullanılabilir olacak. Bazı RPG unsurlarıyla süslenecek olan oyun
ayrıca oynanış içerisinde de bazı bulmacalara yer verecek.

Gelişmiş düşmanlar, çeşitli yöntemler

Tüm bunlara baktığımızda adamımız aslında doğru kararlar verirse oyun
içerisindeki akış oldukça kolaylaşacak. Fakat tüm iyi yönler bir kişiye özel
değil. Düşmanlar yani zombiler de birbirinden farklılar ve çeşitlilik
gösteriyorlar. Hızlı olanlar veya yavaş olanlar olarak kısaca belirtebiliriz.
Her birinin farklı özellikleri var ve bu özellikler kendisini yapay zeka olarak
belirleyecek. Yapacağımız her türlü hamlede zombiler gerçek zamanlı olarak
deforme olabilecek şekilde tasarlanıyor. Yani her vuruşta vücutlarında farklı
yaralar oluşturabileceğiz. Hasar verdikçe bu deforme olayı kemiklere kadar
ilerleyecek.

Oyunda birçok araç ile etkileşimli olabileceğimiz ve Zombilere değişik türde
hasarlar verebildiğimiz göz önüne alındığında; yapımcılar da buna uygun olarak
oyunun fiziklerini hazırlıyorlar. Görsel bakımdan tatmin edici görünen oyun için
daha önce Call of Juarez’de kullanılan grafik motoru kullanılıyor.

İlk olarak Xbox360 için duyurulan Dead Island, PC için de geliştiriliyor.
Hikayenin ön planda olacağı ve birden fazla farklı son bulunacak olan FPS
türündeki oyunumuzun çıkışı belirli olmasa da 2008 yılı içerisinde piyasalarda
olması bekleniyor. Bazı özellikleri bakımından FarCry’a oldukça benzeyen yapım,
Resident Evil 5 çıkmadan önce denemelik bir oyun olabilir veya gerçekten kendine
özgü bir yapım olarak karşımıza çıkabilir. Beklemede kalın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu