Dead Space 2’nin hikayesi komplike mi?
Visceral’ın yaratıcı yönetmeni Wright Bagwell, oyun endüstrisinin şu an ki en büyük probleminin etkili hikâye anlatım eksikliği olduğunu belirtti.
Bagwell, tasarımcıların hikâye anlatımını kusursuz seviyede resmetmesi gerektiğini ve bunun için Hollywood’dan ilham alınmaması gerektiğini söyledi.
Konu hakkında MTV’ye konuşan Bagwell “Oyun tasarımcılarının daha etkili hikâye anlatıcıları olması gerektiği su götürmez bir gerçek ancak bu hiçbir şekilde oyunlarımızda daha fazla ara sinematik olmalı demek değil. Yıllardır tasarımcılar Hollywood’a bakıp film yapımcılarının hikâye anlatımında kullandıkları formülleri taklit ediyorlar. Belki bu bir dereceye kadar işe yarar ancak tasarımcıların bir yerden sonra oyuncu aktif durumdayken oyunların içerisindeki hikâye anlatma becerisini kusursuzlaştırma gereksinimleri kaçınılmaz.
İyi bir oyun tasarımcısı hem oynanıştaki hem de hikâye yazma konusundaki derinlik ve karmaşa faktörlerini birbirinden ayırt etmelidir. Amacınız insanlar sizin oyununuzu oynamaya başladığı andan itibaren zevk almaya başlamasıdır. O yüzden oyuncuları karma karışık hazırlık bölümleri veya aynı şekilde alakasız bir geçmiş hikâyesi ile uğraştırmamak çok önemli” dedi.