Dead Space
Dead Space’in oyun içi görüntüleri ilk yayınlandığında bir çok kişi aynı
konuda hem fikirdi; “Dead Space, EA’nın BioShock’u olacak”. Bu benzetme bir
bakıma doğru sayılabilir zira yayınlanan görüntülerde oyun, BioShock’un o
metalimsi havasına ve karanlık temasına yakın bir ortamda geçiyor gibiydi. Fakat
söylenenlerin aksine Dead Space, Bioshock’tan çok Doom 3’e benziyor.
Electronic Arts’ın oyun yapımcısı Glen Schofield bu konu hakkında şu açıklamayı
yaptı; “Bizim yapmak istediğimiz şey, şu ana kadar yapılmamış bir Korku oyunu
yapmak.”
Oyunun içerdiği elementler de Glen Schofield’in dediklerini destekler nitelikte.
Oyunda, bir maden gemisinin iletişim sistemini düzenlemek için gemiye yollanan
ve gemideki mürettabatın hızla yayılan bir parazit tarafından yaratıklara
dönüşmesinden sonra onlarla mücadele etmek zorunda olacak olan Isaac Clarke adlı
bir karakteri oynayacağız. Konusu biraz basit gelebilir fakat Electronic Arts bu
konuda çok iddialı; “ Size cehennemi göstereceğiz” diyor.Electronic Arts’ın
iddialı açıklamaları bizi normalden daha çok meraklandırıyor. İyiden iyice
korkmayı bekler hâle geldik ve Dead Space’i korkulacak oyunlar listemizin başına
koymak için sabırsızlanıyoruz. Şimdi gelelim oyunla ilgili birkaç bilgiyi
sizlerle paylaşmaya:
Sınırlı mermi: Karakteriniz, bir süper kahraman gibi gözükmesine rağmen
oyun boyunca bol sayıda mermi ile dolaşıp güç gösterisi yapamayacaksınız. Bir
çok zaman düşmanınızı mermi manyağı yapmak yerine stratejik atışlarla alt
etmelisiniz. Farz-ı misal, tek vuruşta öldürebileceğiniz birini 3 mermide
öldürmek pek akıl kârı olmayacak. Tabi yakın dövüşte kendinize güveniyorsanız
bir şey diyemeyiz.
Sağlık paketleri: Dead Space, son trend oyunların tasarımlarına sahip
olacak (geliştirilebilen silahlar, yeni sağlık sistemi vb.). oyunun
geliştiricileri, oyundaki sağlık sistemini kasten zor yapacaklar, yani
sağlığımız hiçbir şekilde kendini yenilemeyecek ve oyuncular sağlık paketi
bulmak için her deliğe bakmak zorunda kalacak.
Korkunç taktikler: Son yayınlanan demo’larda düşmanlar gizli odalardan
üstümüze fırlayıp köşelerde saklanıyorlardı. Yerde yüzükoyun yatıyorlardı, biz
de onları ölü zannedip biz onlara saldırmadan onlar bize saldırıyorlardı.
Schofield yaptığı açıklamada, oyuncuların tekdüzelikten sıkıldığının farkında
olduklarını ve kendilerinin bu hataya düşmeyeceklerini söyledi. Sanıyoruz ki
Dead Space’deki yaratık ve aksiyon çeşitliliği, Doom 3’den daha fazla olacak.Düşmanlarımız: Schofield, oyun içinde düşmanlarımızın oldukça zor
olacağını müjdeliyor. Açıklamasına göre oyunun atmosferini her türlü
sağlayabilmek için yapay zeka da üst seviyede olmak zorunda. Karşınızdaki
rakipler sizin hiç beklemediğiniz bir anda size saldırabilecek ve bu saldırıları
bodoslama yapmayacaklar.
Koşar iken ateş etmek olmayacak: Schofield bu konuda; “Eğer normal bir
insan hızla koşarken silah kullanabilseydi inanın bunu Dead Space’de de
görebilirdiniz” diyor. Yani koşarken ateş edemeyeceğiz.
Zayıf yakın dövüş: Oyunla ilgili videoları izlerken fark ettik, aniden
karşınıza çıkan ve bizim şimdilik adına mutant örümcek diyebileceğimiz
yaratıklar bize zor anlar yaşatacak. Hele ki bu yaratıklardan bir grup aynı anda
karşıdan geliyorsa hiç düşünmeyin ve tabanları yağlayın. Çünkü o yaratıklar
oldukça güçlü tasarlanmış. Bu örümcekler sizi yakaladığında ise ekranınız
sallanmaya ve titremeye başlıyor işte o zaman korkuyu damarlarımızda
hissedebiliyoruz.
Checkpoint sistemi: Bu olay bizi biraz endişelendiriyor çünkü Dead Space,
oyuncuyu daha da etkilemek için bol bol save edebildiğimiz bir oyun yerine
checkpoint’li bir oyun hazırlıyor.
İnsanı geren bir korku oyunu yapmakla sinirleri geren ve çileden çıkartan bir
oyun yapmak arasında ince bir çizgi vardır. Dead Space’in bu çizgide hangi yöne
doğru kayacağını şimdiden tahmin etmek zor fakat izlediğimiz videolara göre oyun
oldukça etkileyici olacak. Oyun 2008’in sonuna doğru çıkacak ve Schofield’e göre
“20 saatlik oyunlardan” olacak (bu 20 saatin içerisine oyundaki bulmacalar,
boss’lar ve alternatif yollar da dahil).
Dead Space ile ilgili belki de en etkileyici olay, elinde kazma kürek olan
beceriksiz bir madenciyi oynayacak olmamız. Bu düşünce bizi oldukça
heyecanlandırıyor.