Oyun Ön İncelemeleri

Deadlands

İnternette dolanıyordum. Aklımda olan ama aynı zamanda kafamın uzak bir
köşesine attığım bir oyunun görüntülerini gördüm. Bu oyun fantastik bir vahşi
batıda geçen Deadlands’ten başkası değildi. Bende başladım yazmaya, fonda çalan
Epica’nın The Phantom Agony albümü eşlik ediyordu bana.

Çöl sıcakları ve ölüler diyarı

Deadlands Headfirst firması tarafından yapılıyor. Firma aynı zamanda merakla
beklenen diğer oyun olan Call Of Cthulhu’nun da yapımcısı. Deadlands aynı Coc
gibi ilklere imza atıyor. Çünkü oyunun geçtiği dünya herkes tarafından
bilinmeyen ve popüler olmayan fantastik bir dünya. Katledilen kabilesinin öcünü
almak için kara büyü yapan bir Kızılderili savaşçısı büyük bir depreme sebep
olur. Bu deprem Batı Amerika’nın Pasifik kıyılarını suların içine gömer.
Depremle beraber ortaya Ghost Rock adı verilen yeni bir maden ortaya çıkar.
İnsanlar depremin yaralarını sarmak için uğraşırken, bu maddenin gücünü
keşfederler. Ghost Rock ile artık her şey daha güçlü ve daha dayanıklı hale
gelir. Bu yeni ve çılgın bir teknolojinin gelişmesine de olanak tanır. Fakat
Kızılderili savaşçı deprem ve Ghost Rock’ın dışında başka bir şeye daha neden
olmuştur. Başka bir alemden akıp gelen şeytani güçlerde artık vahşi batının
topraklarındadır.

Deadlands aksiyon oyunu olmasına rağmen aynı zamanda bir rpg oyunu. Zaten son
zamanlarda aksiyon – rpg kırması oyunlar bir hayli moda olmaya başladı.
Oyunumuzda diğer rpg’ler gibi fakat kurallarını kendine özgü oyun dünyası
koyuyor. Arada unutmadan geçmeyelim Deadlands’ın geçtiği dünyanın adı The
Reckoning. Yapımın kendine özgü Indian Brave, Shaman, Gunslinger gibi sınıfları
bulunuyor. Gerçi bu sınıflar temelde bildiğimiz büyücü, savaşçı vs… gibi
sınıfların benzerleri, ama içerikleri ve işlevleri onlara göre daha değişik.

Teknoloji! Tılsımlar ve dahası…

Oyunumuzda tabi ki inventory sistemimiz de yer alacak. Inventory’mizin belli bir
sınırı da bulunacak. Tabi ki taşıyacağımız silahlarımız ve eşyalarımız olacak.
Silahlarımız Ghost Rock ile çalışan ilginç teknolojilerden, lanet yapmamızı
sağlayacak tılsımlara kadar çeşitli olacak. Oyunda seviye atlama sistemimizde
mevcut. Fakat bu seviye atlama gene oyunun kendi dünyasına özgü şekilde
yapılmış. Seviye yerine Legend kazanacağız. Legend yani ünümüz artacak. Bakmayın
ünlü dediğime bu sayede karakterimiz gelişip güçlenecek. The Reckonning
Dünyasında Legend kazandığınız sürece ününüzün artmasına ve zamanla efsane
haline gelmenize yol açıyor.

Oyunda bineklerimizde yer alacak. Bineklerde çok çeşitli olacak. Katırdan
mekanik atlara kadar bir çok binek oyunda yer alacak. İlk başladığımızda son
model bir atımız olmasa dahi ileriki zamanlarda çok daha hızlı ve dayanıklılara
sahip olacağız. Bineğe her zaman sahip olmamız gerekecek. Çünkü oyunda büyük
araziler ve çöller egemen olacak. Ne de olsa burası vahşi batı. At koşturacak
hatta yarış yaptırıp, üstüne bahis dahi oynayabileceğiniz geniş alanlar oyunda
bizleri bekliyor olacak. Bunların dışında hayalet kasabalar, Ghost Rock
madenleri, çöller, tren istasyonları gibi vahşi batıda yer alan bir çok yer
oyunda olacak.Oyun bir hayli karanlık bir atmosfere sahip olacak. Düşmanlarımızda bu konuda
nasibini almışlar. Savaşacağımız düşmanlarımız çeşitli yaratıklardan oluşacak.
Oyunda korkuda bir hayli ön planda tutuluyor. Yaratıklar ne kadar zayıf
olurlarsa olsunlar çok fazla sayıda oldukları zaman etrafa saldıkları korkuda
bir hayli güçlü olacak. Bu da saldıranların işini güçleştirecek. Sadece sayıca
fazla olması değil. Ayrıca oyunda çok kuvvetli yaratıklarda bulunacak. Bu
yaratıklar tek başına dahi olsa etrafa saldıkları korkuyu birde siz düşünün.

Oyun ciddi anlamda aksiyon içeriyor. Genel olarak çatışmada olacaksınız.
Çatışmada farklı dövüş kombolarınızı ve silahlarınızı iyi kullanmanız gerekecek.
Bunları kullanmanız seviyenize bağlı olarak dengede olacak. Yinede biraz el
çabukluğu da isteyecek. Kombo demişken düşmanlarımızın hepsi aynı komboyu
yemeyecek. Bu yüzden her düşmana ayrı ve değişik kombolar yapmanız gerekecek.

Oyunun ayrıca multiplayer desteği de bulunacak. Yani arkadaşlarınızla bir olup,
oyunu baştan aşağı oynayabileceksiniz. Bence oyunun en büyük getirisi bu olacak
gibi gözüküyor. Multiplayer’da arkadaşlarınızla oyun oynamak ve bitirmek
gerçekten çok zevkli oluyor. Multiplayer sadece bununla sınırlı olmayacak.
Değişken bir harita düzenine sahip olacak. Bunu bir editörü sayesinde
gerçekleştireceğiz. Buna karşın editörü oyunun kendisi kullanacak, böylece
eldeki parçaları kullanarak değişik alanlar oluşturacak. Bu sayede oyuncular
yeni alanlar ve haritalar görecekler. Eğer firma bunu gerçekten başarırsa güzel
ve ilgi çekici bir özellik olacak.

Oyun Call Of Cthulhu ile aynı motoru kullanıyor. Aslında bu motor firmanın daha
önceden çıkarmış olduğu Simon Soccer adlı oyuna aitti. O oyunu ne siz sorun ne
de ben söylemek isterim. Onun grafik motoru bir hayli geliştirildi ve firmanın
şu anda üzerinde çalıştığı bu iki yapıma adapte edildi. Deadlands için motor
biraz daha modifiye ediliyor. Çünkü Deadlands doğası gereği açık alanlara sahip
olacağından motorun açık alanları düzgün çizmesi gerekiyor. Deadlands’i ister
dışardan ister kendi gözümüzden oynayacağız. İzometrik kamera açısı olduğunu
düşünmeyin.

Deadlands’e az kaldı

Oyunun ne zaman çıkacağı meçhul. Çünkü uzun zamandır geliştiriliyordu, ama bu
senenin ortalarında piyasada olabilir. Artık çıksa da multiplayer’da Erdemle
oynarken, onu kaza kurşunuyla haklasam.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu