Death Stranding PC sürümü ve DLSS 2.0 üzerine
Geniş monitör desteği, yeni zorluk seviyesi ve daha da önemlisi NVidia’nın DLSS 2.0 desteği gibi teknik tarafta da oldukça önemli gelişmelere sahip olan Death Stranding PC sürümü geçtiğimiz günlerde çıktı. Sitemizde hali hazırda oldukça geniş bir Death Stranding incelemesi mevcut. Bu yazımızda ise kısaca PC versiyonu ile daha da güzelleşen Death Stranding dünyasına değinecek ve NVidia teknolojilerinin oyuna olan katkısından bahsedeceğiz.
Death Stranding PC sürümü ve DLSS 2.0 teknolojisi üzerine
Ünlü oyun yapımcısı Hideo Kojima’nın imzası bulunan yapımda Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lea Seydoux, Troy Baker, Margaret Qualley, Tommie Earl Jenkins, Lindsay Wagner ve Guillermo del Toro gibi oldukça önemli isimler bulunuyor. Yakın bir gelecekte geçen Death Stranding, kıyamet sonrası dediğimiz bir senaryo ile karşımıza çıkıyor. Büyük patlama ya da dinozorların sonunu getiren göktaşı ile kıyaslanacak derecede büyük bir olay sonrasında dünyanın iyiden iyiye yitip gittiğini görüyoruz.
Doğa üstü olayları ve daha da önemlisi ölüm kıyısını meydana getiren bu patlama sonrasında hayatta kalmaya çalışan insanların hikayesine tanıklık ediyoruz da denebilir. Oyunda kontrol ettiğimiz karakter ise Sam Bridges. Kendisi kısaca özetlemek gerekirse bir kargocu. İstasyonları birbirine bağlamanın oldukça mühim olduğu bu dünyada aslında her oyuncuya bu bağlamı gerçekleştireceği bir kontrol verilmiş. Oyuncuları farklı bir şekilde bir araya getiren Death Stranding, Hideo Kojima’nın hayal gücü ile birlikte ortaya seyrine doyum olmayan bir dünya da çıkarmış diyebiliriz.
Açıkçası konsol sürümünü oynadığımda da Death Stranding dünyasının ne kadar büyüleyici olduğundan bahsetmiştim. Fakat PC versiyonu ve yüksek çözünürlük ile birlikte DLSS 2.0 desteği ile birlikte oyunun dünyası daha da güzelleşmiş diyebilirim. Baştan şunu söylemem gerekiyor ki yüksek performans ile birlikte FPS değeri de yüksek olunca oyunun bu eşsiz dünyasından daha da keyif alıyorsunuz.
Zaten uçsuz bucaksız manzaralara sahip olan Death Stranding, Decima grafik motorunun gücünü de sonuna kadar kullanmış. PC versiyonunda bu durumu daha net bir şekilde algılıyorsunuz. Hayli yüksek bir çizim mesafesi sunan Death Stranding, volümetrik sis, duman efektleri ve başarılı ışıklandırması ile harika bir dünyanın ortaya çıkmasına sebep olmuş. Şimdi gelin Gigabyte GeForce RTX 2070 Super 8GB modeli ile oynadığımız oyunun biraz daha teknik tarafına değinelim ve DLSS 2.0 teknolojisinin oyunda ne işe yaradığına bakalım.
Death Stranding oynarken yukarıda da dediğim gibi Gigabyte GeForce RTX 2070 Super 8GB ekran kartı modelini kullandım. Yeri gelmişken sürücü olarak 451.67 sürücüsünü kullandığımı da söylemem gerekiyor. Çünkü bu sürücü ile birlikte NVidia Death Stranding özelinde bir güncelleme de ekran kartları için çıkartmış oldu. yani daha iyi performans alabilmeniz için bu sürücüyü yüklemeniz şart.
Death Stranding PC sürümünde grafik ayarlarına baktığımızda Kojima Productions’ın birçok ayarı değiştirmemize izin verdiğini görüyoruz. Çözünürlük, Vsync, azami kare hızı ve grafik kalitesi gibi ayarlamalar dışında daha detaylı bir şekilde ele alacağımız ayarlara da yer verilmiş. Bu ayarlar içerisinde gölge çözünürlüğü, yansımalar, alan derinliği ve hareket bulanıklığı gibi kısımlara müdahale etmemize de izin verilmiş. Tabi tüm bu ayarlar ile birlikte NVidia DLSS ayarı da bulunuyor.
DLSS Nedir?
Deep Learning Super Sampling (Derinlemesine Öğrenme ve Süper Örnekleme) ifadesinin kısaltması olan DLSS teknolojisini kısaca özetleyecek olursak, yapay zeka kullanımı ile birlikte ekran kartına güç binmesini engellediğini söyleyebiliriz. Daha önce Anti Allising gibi teknolojiler ile bildiğiniz gibi köşe yumuşatma gibi özelliklere kavuşuyorduk. Bu gibi özellikleri açtığımızda ise ekran kartına binen gücün yükseldiğini, doğal olarak FPS değerinin de düştüğünü görüyorduk. işte Nvidia’nın DLSS teknolojisi köşe yumuşatma işlemini ve netliği dinamik bir şekilde gerçekleştiriyor. Bu sayede ekran kartına binen güç azaldığı için hem bu özelliklere daha iyi bir şekilde kavuşuyor hem de daha yüksek FPS değerlerine ulaşabiliyoruz.
NVidi’nın geçtiğimiz aylarda duyurduğu ve oyunlarda karşımıza çıkmaya başlayan DLSS 2.0 teknolojisi ise bu durumu bir adım daha ileri götürüyor diyebiliriz. Bu teknolojiyi destekleyen oyunlarda ve tabi ki Death Stranding PC sürümünde daha detaylı bir görünüm bizi beklediği gibi hem FPS oranlarında artış, hem de uzak objelerin daha net bir şekilde gözükmesi sağlanıyor.
Death Stranding’e dönecek olursak oyundaki DLSS ayarı üç farklı kademede kapalı, kalite ve performans olarak sunulmuş. Kalite modunda adından da anlaşılabileceği gibi oyundan maksimum görsel kalite alıyorsunuz. Yüksek çözünürlük ve Kalite seçeneği ile birlikte gerçekten muazzam görüntüler ile karşılaşıyorsunuz. kalite modu özellikle uzak objelerde daha net bir görüntüye ulaşmanızı sağlıyor diyebilirim. Oyunu hem hem 2K hem de 4K çözünürlüğünde denedik. Tüm bu ayarları ultra yaptığımızda DLSS açıkken çok daha iyi bir performans sunduğunu söyleyebiliriz. Örneğin ultra ayarlarda DLSS kapalı iken 4K çözünürlükte ortalama 60 FPS değerinde seyreden oyun DLSS açtığımızda ise 75 – 80 FPS değerlerine kadar çıktı. Yani 4K ultra ayarlarda bile GeForce RTX 2070 Super ile 60 FPS sınırını rahatlıkla geçtiğimizi söyleyebilirim. Bu şekilde de son derece akıcı bir oynanış elde edebiliyorsunuz.
Tabi 2K ve 1080P ile daha yüksek FPS değerlerine çıkmak da mümkün. Örneğin 2K çözünürlükte açıkçası beklediğimden daha iyi bir performans aldığımı söyleyebilirim. hatta bazı ufak ayarlamalar ile birlikte DLSS açık iken 144 FPS sınırına ulaşılabilir. Yine Ultra ayarlarda ve 2K çözünürlükte iken oyunun 100 – 105 FPS değerinde seyrettiğini gördük. DLSS açtığımızda ise oyunun FPS değeri 2K çözünürlükte 125 – 130’a kadar çıkıyor. Yine DLSS 2.0 açıkken 1080P çözünürlükte ise 170 FPS’lere kadar ulaşmak mümkün.
DLSS teknolojisinin oyuna katkısı tabi ki bununla sınırlı değil. Performansı yükselttiği gibi aynı zamanda objelerin ve özellikle yazıların daha keskin bir şekilde gözükmesini de sağlıyor. Örneğin DLSS açtığınızda sırtınızdaki kargoların üzerinde yer alan işaretleri, yazıları daha iyi okuyabildiğiniz gibi uzak objelerde de daha net bir görünüme kavuşuyorsunuz. DLSS kapalı iken özellikle Sam’in sırtında yer alan kargoların tırtıklanması biraz göze batabiliyor. Açtığınızda ise daha gerçekçi, yumuşak bir görüntü ile karşılaşıyorsunuz.
Sonuç olarak Death Stranding PC sürümü zaten güzel gözüken oyunun dünyasını çok daha ileri bir seviyeye taşımış. Optimizasyon anlamında başarılı bulduğumuz oyun, yüksek sistemlerde ise özellikle RTX destekli kartlarda DLSS gibi avantajları da beraberinde getiriyor. Başta da dediğim gibi Decima grafik motorunun tüm güzelliklerini oyunda görme şansına erişiyoruz. Yine bu motor ile yapılan Horizon: Zero Dawn oyunu da önümüzdeki ay PC platformuna teşrif edecek. Bu oyun çıktığında da farklı bir içerik ile karşınızda olacağız.