Los Angeles’da gerçekleşen Siggraph 2017 bünyesinde sunum yapan, Gerilla Games’in teknoloji programcısı Giliam de Carpentier ve Kojima Productions’dan Kohei Ishiyama, Decima Engine ile geliştirilen Death Stranding’in sis efektini tanıttı. Sunumu buradan inceleyebilirsiniz.
Esnek atmosferik bir saçılma sistemine sahip, bulutlar ve dışarıdan gelen ışıklar ile pekiştirilen Decima Engine, yine de Kojima Productions’a yeterli gelmemiş. Foto-realistik bir işleme planına optimize edilmiş sisteme ihtiyaç duyan Kojima Production, bunu bağımsız olarak geliştirmiş.
Normalde önceden hesaplanan atmosferik saçılma, foto-realistik bir sistem için en iyi seçenek.Oyun içerisinde yoğun bir sis ya da dış etkenler yüzünden renk değiştirmiş sis için oyun geliştiricilerinin tercihi bu yöndedir.
Kojima Productions sis hakkında tatmin edici bir çözün bulamadığı için, bağımsız olarak geliştirmiş. Gün ışığında ve güneşin durumuna göre yoğunluk ve renk değiştiren bir atmosfer yaratmak için kendi modellerini kullanmışlar. Güneş ışığı sis esnasında yerden yansıyarak sisin rengini ve yoğunluğunu değiştrebiliyor.
Aşağıdan Decima Engine için yayınlanan sis sistemini inceleyebilirsiniz. Sonrasında ise sunumda gösterilen Death Sranding’in değişkenlik gösteren sis sistemini görebilirsiniz.