Oyun İncelemeleri

Def Jam: Icon

Hip-Hop ve oyunlar

Müzik türleri bakımından son dönemde en iyi çıkış yapmış olanı hiç kuşkusuz Hip-hop’tır.
Gerek yabancı gereksi yerli türü belli bir kemsi kendisine bağlamış, hatta diğer
türlerle kavga edecek kadar fanatik bir yapıya sahip olmuştur. Oyun müziklerine
baktığımız zaman hip-hop tarzının seçildiği oyunların genelde spor, yarış ve
dövüş türlerinde seçildiğini görürüz. Need For Speed, NBA Live, FIFA serileri
bunlara örnektir. Amerikan güreşi temalı oyunlarda da hip-hop türü seçilmişse de
tam olarak bir bütünlük sağlanamamıştır. Fakat bir oyun serisi var ki bu müzik
için yaratılmış durumda; Def Jam serileri…

Oyunların müzikleri tamamen hip-hop türünden olan bu dövüş oyunlarında seçip,
dövüştüğünüz karakterlerin bile çoğu gerçek hayatta yaşayan hip-hop
yıldızlarından oluşmaktaydı. Gerçekçi dövüşleri karakter modellemeleri
hareketler ve oyun müzikleri tam bir bütündü ve oyun gerçekten eğlendiriyor
kendini oynatıyor başında saatler geçirmenizi sağlıyordu. İşte şimdi serinin
üçüncü oyunu yeni nesil konsollarından XBOX360’a misafir oldu.

Keşke her misafir böyle olsa…

Def Jam Icon’un teknik özellikleri ve değerlendirilmesinden önce bir içerik
anlatımı gerekmekte. Özellikle karakterler ve müziklerden bahsetmek gerek.
Oyunda bulunan karakterler; Big Boi, Bun B, E-40, The Game, Ghostface Killah,
Jim Jones, Lil Jon, Ludacris, Method Man, Mike Jones, Paul Wall, Redman, Sean
Paul, Sticky Fingaz, T.I, ve Young Jeezy. Aslına bakarsanız bu adamlar sizin ve
bizim beklediğiniz gibi Hip-hop yıldızları değiller. Örneğin bir Jay-Z bir 50
Cent bir Dr.Dre bu oyunda beklenen ve istenen karakterler arasındalar. Fakat
oyunun isim hakları ve daha önce yapılmış oyunlarla ilgili bir durumu olduğundan
bu karakterler Def Jam Icon’da yer almıyorlar. Oyunda bulunan bütün karakterler
yukarıdakiler değil tabi. Birkaç adet hip-hop yıldızı olmayan aman hip-hop
piyasasında önemli yere sahip firmaların yöneticileri var; aktör Anthony
Anderson, müzik yapımcısı Troy Dollar ve Def Jam’in müzik yapımcısı Kevin Liles
gibi. Bu karakterler sadece hikaye modunda oynanabilir oluyor. Ayrıca EA firması
hemen hemen bütün oyunlarına koyduğu “Karakter yaratma” sistemini de bu oyuna
yerleştirmiş. Ama inanılmaz şeyler yapabildiğiniz bir sistem beklemeyin, oldukça
yetersiz geldi bana

Şan + Şöhret + Para + Ekip + Kız Arkadaş=?

Oyunun en dikkat çekici ve güzel olan yeri hikaye modu olarak geçen diğer
oyunlarda genelde “Story Mode” adıyla bilinen yer. Def Jam Icon bu moda “Build a
Label” ismini vermiş. Zaten anlam olarak yapmanız gereken, isimsiz yeri olmayan
bir karakteri hikaye boyunca geliştirip Icon’ın bir numarası yapmak. Hikayeye
Carver adında bir müzik yapımcısını savunarak başlıyorsunuz. Carver’da bunun
karşılığı olarak hayallerinizi gerçekleştirmek adına size bir şans veriyor.
Gerisi size dövüş yeteneğinize ve müziği kontrol yeteneğinize kalmış. İnsanları
yendikçe yükseliyorsunuz. Yükseldikçe yendiğiniz insanlar sizin etiketiniz
altında şarkılarını söylüyorlar, imzalarını size atıyorlar. Karakterler imzaları
attıkça sizin geliriniz de artıyor ki, bunları oyunda kapalı olan müzikleri
açmak için kullanıyorsunuz.Bu sadece bir müzik dinleme olayı anlamına gelmiyor, bu müzikleri açmak oyun içerisinde bir nevi yatırım oluyor da denebilir. Tabi
oyunda her şey sizin para kazanmanız üzerine gelişmiyor. Karakterler size para
getirirken bir yandan da götürüyorlar (Özel istekler, faturalar, çeşitli
harcamalar vs…). Bunun yanında sizde kendinize bakıyor kendiniz içinde çeşitli
harcamalar yapıyorsunuz. Tabi bu harcamalar karşı cinsinde ilgisini çekiyor ve
beraberliğinizi mutlu kılmak için daha da para harcıyorsunuz. Oyun bu noktada
sadece dövüşerek para kazanmak değil, herkesin hayatını mutlu bir şekilde
sürdürecek kadar, para kazanmak için oynamanız gerektiğini gösteriyor. Paranız
çoğaldıkça zengin olmaya başladıkça işler ciddileşmeye, çabuklaşmaya ve haliyle
de paranın her girdiği yerde olduğu gibi kirlenmeye başlıyor. Artistlerinizi
çalmaya çalışan rakip firma elemanları, sizi zirveden indirmek için rüşvet
karşılığı çalışan polisler, skandal yaratmak için canını dişine takan (!)
kadınlar sizin uğraşmanız gereken ikinci derece tehditler oluyor. Aslına
bakarsanız bir hip-hop firmasındaki üst düzey yöneticinin hayatını film gibi
izliyorsunuz, hatta oynuyorsunuz. Oyun bu moduyla gerçekten diğer dövüş
oyunlarından ayrılıyor ve sizi koltuğa bağlıyor.

Dövüş

Dövüş sistemine bakılacak olursa Fight Night Round 3’ü oynayan arkadaşlar çok
ciddi yabancılık çekmeyeceklerdir. Çünkü FNR3’ü hazırlayan ekip Def Jam Icon’ı
da hazırlamış. Öncelikle her karakterin kendine has güçlü olduğu yönleri veya
dövüş stili var. Bazıları sadece ayaklarını, bazıları sadece ellerini bazıları
ise her ikisini de kullanıyor. Bütün karakterlerin yaptığı en önemli 2 hareket
var, biri tutup fırlatmak veya tutup takedown’larla rakibinize etkili bir darbe
indirmek. İkinci hareket ise müziği kontrol ve ritmi takip. İkincisinden
birazdan bahsedeceğim. Kısacası hareket ve güç durumu bakımından oyundaki
karakterler arasında güç dengesi sağlanmış görünüyor. Normal tuşlarla vurmanın
yanında FNR3’te olduğu üzere sol tetik ve tuş kombinasyonları ile kombinasyonlu
ve değişik saldırılar yapabilirsiniz.

Turntable hesabı

Gelelim bence oyunun en değişik olayına. Müziği kontrol, evet müzik oyunda sizin
için bir silah. Sanırım bu konuyu biraz açmam lazım. Bir dövüşe başlamadan önce
iki karakter içinde müzik seçiyorsunuz. Daha sonra dövüş başladığında müzik
çalmaya başlıyor. Genelde ilk çalan şarkı sağ taraftaki dövüşçünün parçası
oluyor. Eğer çalan müzik sizin karakteriniz için seçtiğiniz müzikse vurduğunuz
her bir darbe daha güçlü oluyor. Fakat burada devreye “Müziği kontrol” olayı
giriyor. Eğer rakibinizi yerde tutmaz ayağa kalkmasını sağlarsınız, iki küçük
Turntable hareketi ile kendi müziğine geçiyor veya çalan şarkıyı başa sararak
etrafın patlamasını sağlıyor. Şarkıyı kendi şarkısına çevirirse bu sefer onun
vuruşları daha güçlü oluyor. Şarkıyı başa veya sona sararsa etraf patlıyor ve
sizde havalarda uçuyorsunuz. Turntable hareketlerini sol tetiğe basılı tutup sağ
veya sol kontrol çubuklarını döndürerek yapıyorsunuz. Unutmayın, herhangi bir
dövüş oyununda sadece çalan müzik bu oyunda sizin kurtuluşunuz olabiliyor.
Rakibinizi yerde tutmanızın bir yararı da dövüşlerin yapıldığı arka planın dövüş
ile iç içe olması. Örneğin kulüpte bulunan hoparlörün yaydığı bas dalgalarıyla
sizi uçurması, çatı katında bulunan helikopterin o sırada çalınan şarkının
ritmine göre kuyruğunu çatıya doğru savurması veya benzinlikte bulunan
pompalarının patlaması dövüşün seyrini ciddi bir biçimde değiştirebiliyor.Ayrıca yukarıda bahsettiğim hiçbir duruma rakibiniz yakalanmadı. O zaman
rakibinizi tutun ve örneğin Turntable hareketleri ile patlamış olan benzin
pompasının üzerine atın, yanacaktır. Arka planın müziğin ritmine uyması da
oldukça güzel olmuş. Gerçekçi değil ama en azından hiçbir karakter bir yerinden
ateş falan çıkarmıyor.

Teknik olarak Def Jam

Oyun Xbox360 versiyonunda kendi müziklerinizi eklemeyi mümkün kılıyor (Sadece
“My Soundtracks” modunda). Ama hemen heyecanlanmayın. Çünkü oyun şarkılarınızı
tam olarak algılayamıyor veya ritmini oynadığınız alana veremiyor. Bu nedenle bu
durum pek işe yarayamıyor. Her ne kadar kullanıcı isteklerini oyuna dahil etmesi
açısından bir artı olsa da, kullanmaya başladığınız zaman çok da özenerek
hazırlanmadığını göreceksiniz. Hatta öyle ki, oyunun PlayStation 3 versiyonuna
bu özelliği koymayacaklarını açıkladılar. Doğru düzgün çalışmayan bir sistemi
oyunda tutmak gerçekten anlamsız zaten.

Oyununun dövüş sistemi, müzik kontrol sistemi dışarıda tutulursa çok yalın
durumda. Eski Def Jam’ler bu açıdan çok daha zengindi. Tam kıvamında bir dövüş
oyunu oynamak isteyen varsa Dead Or Alive 4’ü oynamaya devam etsinler. Çünkü Def
Jam Icon onlara istediklerini vermeyecek. Oyun hareket açısından zayıf kalırken,
bir de yavaş olması bazen can sıkabiliyor. Tamam gerçekçilik katıyor, bu bir
doğru ama oyunda tek yapılabilinen şey dövüşmek olunca, insan bazen serilik ve
hız isteyebiliyor. Oyundaki yapay zeka da biraz sınıfta kalır türden. Yapay zeka
bazı hareketlerinize karşılık veremiyor ve bazen yaptığı hareketler kendini
tekrarlıyor. Bu nedenle benden size bir tavsiye; arkadaşlarınızı eve getirin ve
tek tek “Bakın böyle bir oyun var” diyerek tepkilerini ölçün. Kim kalkıp “Aa ne
güzel bir oyunmuş” derse o arkadaşı alın koltuğa bağlayın ve onunla oynayın.
“İnsan zekası her zaman yapay zekadan üstün olmayabilir, ama çok daha eğlenceli
olacağı kesindir” ilkesini kullanın veya daha basiti; kimsenin canı yanmadan
Xbox Live’a bağlanın.

Oyunun grafiklerine deyinmek gerekirse gerçekten yeni nesile yakışıyor. Rapçiler
oldukça gerçekçi modellenmiş. Dövüşler sırasında yumuşak yapıdaki animasyonlar
oyunu oldukça gerçekçi kılıyor. Ayrıca bu animasyonların karakterden karaktere
değişmesi de güzel bir ayrıntı olmuş. Grafiksel açıdan oyunun en çok övülecek
yeri dövüşlerin yapıldığı alanların durumu. Oldukça güzel tasarlanmış, dövüşle
iç içer hazırlanan arka planlar bugüne kadar yapılmış en iyi dövüş alanları
arasında gösterilebilir. Müziğin her yere etkisini ve müzik dışındaki ses
efektlerinin oldukça iyi olduğunu söyleyebilirim.

İkon olmadan önce

Son olarak oyun Xbox360 iyi oyunları arasına girmiş durumda. Oyunun dövüş
sistemi FNR3’ü yapan adamlar tarafından yapılmış olsa bile, daha çeşitli
hareketler olabilirdi. Ama müzikler ve müziklerin dövüşünüze kattığı renk sizi
mutlu edecektir. Ama unutmayın Def Jam Icon asla bir Dead Or Alive bir Virtua
Fighter veya bir Tekken olamaz. Yine de kendisini farklı kılan hikaye modu ile
denemeye değer bir oyun. Özellikle müzik listesi bakımından hip-hop seven
oyuncuların kaçırmaması gereken bir oyun. Hepinize iyi oyunlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu