Tam Çözüm

Desperados: Dead or Alive

Bu aşırı zevkli ve oldukça zor oyunu oynarken saatlerinizi harcayacaksınız. Bu saatleri azaltmak için tam çözümü olduğu gibi uygulamanız yerinde olacaktır. Yazıda parantez içinde (F5) yazan yerlerde F5 tuşuna basarak quick save yani çabuk kayıt yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. İşler ters gittiğinde ve tam çözümün sırasını kaçırdığınızda (F8) tuşu ile o noktayı geri çağırabilirsiniz. Ayrıca “save bölümüne girip kayıt yapın” yazısını gördüğünüzde escape tuşu ile menüye çıkıp buradan save tuşuna basıp kayıt yapmanız gerekiyor. Oyun her bölümün başında otomatik kayıt yapıyor ancak, başlangıç animasyonlarını tekrar tekrar izlememek için oyunu kontrol size geçtiğinde mutlaka kayıt edin.

Adam seçimlerini ekranın alt bölümünden, hareket seçimlerini ise ekranın sol üst köşesinden yapacaksınız, hareketlerin kısayol tuşlarını da bir an önce öğrenmeniz oyunda size bol bol zaman kazandıracaktır!..

Yazıda geçen yön bildirgeleri: Doğu, Batı, Kuzey, Güney; bunlar oyundaki karakterlerin konuşmalarında da geçen şekildedir, haritayı algılamakta kolaylık sağlayacaklar. Sağ, sol, yukarı, aşağı ise nispeten yakınınızdaki şeylerin yönünü belirtmek için kullanılacaktır.

1. Bölüm: An Old Friend

(Cooper’ı öğrenme bölümü)

Koşarak adamı takip edin ve sürünerek tahtanın altından geçin, merdivene tırmanın ardından duvara tırmanın ve arkadaşınızın yanına ulaşın. Silah’ı seçin ve karşıdaki pencerede duran saksıyı vurun. Silahınızı yine silah düğmesine basarak doldurun. Adamın indiği merdivenden inerek dışarı çıkın ve koşarak adamı takip edin. Sıra yumruk atmakta… Platforma yürüyün ve yumruk düğmesine basın, sonra da oradaki iri adama vurun. Şimdi de sırada oyunda en çok iş gören bıçak fırlatmayı öğreniyoruz… Yine adamı takip edin. Adamla birlikte çizginin arkasına geçin. Bıçak fırlatma düğmesine basıp karşıdaki hedefi vurun. Şimdi hedeften bıçağınızı sökün ve bıçaklama düğmesine basıp sallanan torbaları kesin. Hediyenizi almadan önce arkadaşınız kalleşlik yapacak, iddia borcunu vermediği gibi saatinizi de alıp kaçacak. Doğuya doğru ilerleyin. Arkadaşınız kaçarken saatinizi yere düşürmüş, saati yerden alın ve işaretli yere bırakın, sonrada farenizi hareket ettirerek kaç saniye sonra çalacağını ayarlayın. Saat müzik çalmaya başlayınca oradaki adam saate doğru merakla yaklaşacak. Bu saati sonraki bölümlerde tuzak kurmak için kullanacaksınız. Şimdi saati yerden alın yine doğruya doğru ilerleyin. Arkadaşınız tepede duruyor. Onun görüş alanını tesbit etmek için ekranın sağ alt köşesindeki teleskopu tıklayın ve ardından arkadaşınızı tıklayın. Şimdi yeşil bir pizza dilimi sağa sola hareket edecek yani, adamın ne yöne baktığı anlaşılacak. Bu alanın rengi yeşilse adam hiçbirşeyden şüphelenmiyor demektir, sarıysa şüphelendi, kırmızıysa sizi gördü demektir. (F5) Oyununuzu kaydetmeyi unutmayın.
Şimdi oyundaki en önemli şeylerdin birisi olan “Quick Action” yapmayı öğreneceğiz: Ekranın sol altındaki saate basın, sonra yumruğa basın ve ardından arkadaşınızı işaretleyin. Böylece biz quick action yapılmasını istediğimiz anda “boşluk” tuşuna basarak bunun bizi uğraştırmadan yapılmasını sağlayacağız. Sonra sürünme pozisyonuna geçin, ve görüş alanındaki koyu yeşil yerlerden yukarı doğru ilerleyin. Koyu renkli görüş alanı yerdeki şeylerin adam tarafından görülemediği anlamına gelir. Adamın sizi farketmemesine özen gösterin. Ona görünmeden yeterince yaklaşınca “boşluk” tuşuna basın, adam yumruğumuzla yere serilecek. Yerdeki semeri alıp atın üzerine koyun. Sonra da ata binin. Geçmiş olsun, ilk bölümü bitirdiniz…

2. Bölüm: Southern Comfort

Bu bölümde takım elemanlarından olcak olan Sam’i kurtaracağız. Çiftlik sahibi ile Sam’i bulmaya gidiyorsunuz ve o da ne Sam çiftçileri patrona karşı örgütlerken yakalanıyor ve bayıltılıyor. Cooper onu kuzeye taşıyıp kontrolü siz ele alınca oyundaki ilk ölüm-kalım görevi başlamış oluyor. Bölümü geçmek için adamları yolumuzdan temizlerken Sam’i de sağ sağlim olarak güneydeki atların yanına götürmemiz gerekiyor. Kontrol size geçince oyunu save bölümünden kayıt edin.

İlk iş olarak bize en yakında duran zencinin görüş alanına bakın. Sağı solu kolaçan edip o zencinin ölümünü görecek kimse olmadığından emin olunca uygun bir yerden bıçak fırlatarak öldürün. Koşarak önce bıçağınızı alın, ardından zenciyi alın ve baygın Sam’in yanına taşıyıp bırakın. Şimdi güneydeki beyaz gömlekli şapkalı adamı temizleyelim. Onun görüş alanını kontrol edin ve evin arkasına gelin. (F5). Quick action düğmesine, bıçak fırlatma düğmesine ve ardıdan da düşmana basın. Şimdi adam arkasını döner dönmez ortaya çıkın ve boşluk tuşuna basın. Adam ölünce bıçağınızı alın ve adamı evin içine saklayın. Şimdi Sam’i alın ve evin gölgesine saklayın. Capslock tuşuna basarsanız, kendinizi ve diğer canlıları binaların arkasından silüet olarak görebilirsiniz. (F5). Şimdi aşağıdaki ahıra sol tarafındaki boşluktan gelin ve kapısından girin. Üst kata çıkın ve bıçağınızla asılı duran saman balyasının ipini kesin. Hemen dışarı çıkın ve bayılan adamları ahırın arkasına taşıyın ve orada bıçakla öldürün. (F5). Şimdi tekrar kuzeye gidip zenci şişman kadının kuzey batısında duran adamı hızlıca bıçaklayarak hemen yandaki kapıya gizleyin. Eğer daha kuzeydeki adam sizi görürse eve girip diğer taraftan çıkın ve elinizde silahla bekleyin, sizin çıktığınız kapıdan çıkar çıkmaz tek kurşunla indirin ve “silahınızı doldurmayı unutmayın”. Onu da uygun bir yere saklayın. (F5). Eğer sizi görmemişse bil görmesini sağlayıp aynı şeyi yapın. Şimdi ekranın en kuzey ucundan doğuya doğru ilerleyin ve üzerinde rüzgar gülü olan evin arkasına saklanın. (F5). Hemen yakındaki zenci adamı şapkalı adam uzaktayken bıçakla indirin ve tez bir şekilde evin arkasına taşıyıp saklayın. Aşağıdaki şişman kadına dikkat! Sizi görmesin, olay çıkartabilir. Eğer devriye gezen şapkalı adam sizi görürse diğerlerine haber verip ortalığı karıştırır, bu durumda F8 ile bir önceki kayıt noktasını çağırın. Şapkalı adamın görüşünü kontrol ederek arkasını döndüğü anda quick action programlayarak bıçak fırlatmak suretiyle öldürün, ve şişman kadın sizi görmeden uygun bir yere saklayın. Kadın görüp de ölüye merakla yaklaşırsa ağzının ortasına bir yumruk akşedip onu da bir yere taşıyıp bırakın. (F5). Şimdi Sam’i bu evin arkasına getirin. (F5). Güneyde devriye gezen adama görünmeden hızlıca yaklaşın, sizi görse bile çevik davranıp bıçak fırlatıp öldürün ve güneydeki şapkalı mavi gömlekli adam gelmeden alıp kuzeye götürüp saklayın. Sizi gören köylüler ölü adama yaklaşmadan uzaklaşmış olun… (F5).
Şimdi koşarak güneydeki otlara, korkuluğun civarına gelin ve yere yatın, size doğru koşan adamları silahınızla öldürün. Ateş etmeden önce iyice yaklaşmalarını bekleyin çünkü otların içinde sizi iyi göremezler ve ateş edemezler. (F5). Silahınızı her fırsatta doldurmayı unutmayın çünkü elinizdeki bir altı-patlar. Güneydeki yeşillik alana, yani bahçeye kadar sürünün ve çardakta oturan zencinin görüşünü kontrol edin. (F5). Çardağın arkasından görüş alanına girmeden iyice yaklaşın ve bıçak fırlatarak öldürün. Bıçağınızı alın. (F5). Şimdi geldiğiniz yoldan geri dönüp Sam’i aynı yoldan bahçeye getirin. Şişman kadın siz oraya giderken ayılmış olabilir, koşarak bir yumruk daha oturtun, yatsın yerde ayıcık… Sam’i bahçede uygun bir yere bırakın. İyice güneyde çiftliğe ilk geldiğiniz noktadaki adamı silahınızla öldürün. Şimdi çardağın batısındaki tahta yapının sağında durun. (F5). Bir el ateş edin, sonra koşarak oraya gelen adamları temizleyin. Silahınızı doldurun ve tahta yapının diğer tarafındaki zenciyi daha önceden yapmadıysanız öldürün… Atların oradaki zenciyi de öldürün. Kolaylık açısından görüşünü kontrol edin ve görüşüne girmeden iyice yaklaşıp silahla vurun.
Şimdi Sam’i alın, sivilleri dikkate almayın ve atların olduğu yere taşıyın. Cooper Sam’i yalaktaki suya daldıracak ve ayıltacak. Şimdi ikisini de ata bindirip en doğuya doğru koşturun… 2. Bölüm de böylece bitecek…3. Bölüm: Smoke Signals

(Sam’i öğrenme bölümü)

(F5). Sam’e dinamit attıracağız: Bunun için önce dinamiti seçin, ardından dinamitin ilerleyeceği izlerin ırmağın karşı kıyısına geçtiğinden emin olun ve ortadaki kumsaldan sektirerek atın. Patlamadan korkan bir kızılderili ağaçtan düşüp bayılacak. Şimdi Sam ile ipi seçin ve kızılderiliyi bağlayın “böylece ayıldığında problem çıkartamayacak”. Ata binin ve Cooper’ı takip edin. Cooper’ın atı yılandan korkup adamımızı üzerinden atacak. Şimdi Sam’le yılanı alın. Bu yılan Sam’in en etkili tuzağı olacak… Yılan düğmesine basıp işaretli yere bırakın. At kaçınca yılanı yerden alın ve ata binip Cooper’ın yanına gidin. Yolun kapalı olduğunu göreceksiniz. Sam’le yerde kurulu olan makinalı tüfeği kullanın ve eski at arabasını tarayın. Yıkılan arabanın içinden bir barut fıçısı çıkacak. Sam’e fıçıyı aldırtın. Barut fıçısı düğmesine basın ve yolu kapatan taşların yanında bırakın. Yavaşça uzaklaşarak yerde bir barut izi oluşturun. Yeterince uzaklaştığınızdan emin olun ve yerdeki baruta tıklayın. Sam barutu yakacak… Patlamayla taşlar dağılınca ata binip Cooper’ı takip edin. Bu bölüm de bitti…

4. Bölüm: Hang’m High

Dostumuz Doc kasabada şarlatan doktorluktan suçlu bulunmuş ve asılacak. Bu bölümde yapmanız gereken ilk şey atıyla gelen rahibi bayıltıp bağlamak. Daha sonra toplam üç tane semerli ata ihtiyacınız olacak… Arkadaşımızı kurtamak içinse Sam’e Doc’un arabasını patlattırmamız, patlamadan dolayı ürken ve şamatayı izlemeye giden kalabalıktan istifade edip Cooper’la Doc’un boynundaki ipi kesmemiz gerekiyor. Ardından Doc’a şerifin ofisinden kıyafetini aldırmalı ve üçlüyü atlara bindirip kaçırmalısınız…

Oyunu hemen save bölümünden kaydedin. Köprü üzerinden geçip devriye gezen adam: Cooper’la devriyenin arkasından ve salonun balkonunda gezen şerife görünmeden salonun solundaki ufak kulübeye yaklaşın, köşeye geçin ve devriyenin yine o bölgeden geçmesini bekleyin. Uygun bir anda bıçak fırlatarak öldürün. Bıçağınızı alıp, adamı ufak kulübeye saklayın. (F5). Atı almak için acele etmeyin, sırası gelecek!.. Şimdi şerifin olduğu balkonun altında birkaç adım koşun ve yine hemen köşeye saklanın. Şerif koşarak aşağı inecek, quick aciton ile bıçak fırlatmayı şerife işaretleyin. Şerif köşeye geldiği anda boşluk tuşuna basın ve ölen şerifin üzerinden bıçağınızı alıp onu da kulübeye sokun. (F5). Şimdi sırada biraz doğuda devriye gezen şapkalı ve mavi gömlekli adam var. Onun uzaklaştığı bir anda doğuda en yakın at arabasının olduğu yere gidin ve yerde ağaç kütüklerinin olduğu tahta perdenin arkasına gizlenin. Adam menzile girer girmez bıçak fırlatarak haklayın, bıçağınızı alın ve kuzeydeki evin küçük kulübe kapısına saklayın. (F5). Yine at arabasının yanına didin ve uyuyan adama doğudan yaklaşıp bıçak fırlatarak öldürün. Bıçağınızı ve adamı alıp ölüsünü yine bir önceki adamı koyduğunuz yere saklayın. (F5). Şimdi Sam’i o adamı öldürdüğünüz yere yollayın ve yerdeki barut fıçısını aldırtın. Daha sonra onu ve Cooper’ı yine ağaç kütüklerinin yanındaki tahta perdenin arkasına saklayın. (F5). Şimdi Cooper’la güneydeki yalağın sol ucuna yakın bir yere gidip boşluğa bir el ateş edin ve hemen pusu yerinize dönün. Bu silah sesini sadece doğuda kulübenin çatısında oturan adam duyacak ve yalağın başına kadar koşacak. Quick action kullanarak, adamı bıçak fırlatarak yere indirin. Sakın ateş etmeyin, patlamayı asılma meydanındaki adamlar duyabilir. Şeriflerle kapışmayı inanın ki istemezsiniz!.. Öldürüdüğünüz adamı yine deminki yere saklayın. (F5). Yine Cooper’ı yalağın hizzasına ancak biraz daha sağına yollatın, boşa bir el ateş edin ve yine pusuya kaçın. Çatısındaki adamı öldürdüğümüz kulübenin sağındaki zenci, Doc’un arabası civarıdaki devriyeyi sizi kontrole yollayacak. Gelen adamı yine bıçak fırlatarak öldürün ve alışık olduğunuz yere saklayın. Şimdi doğuda domuzların olduğu yere, yani çitlere kadar sürünün, tavuk gıdaklamaya başlayacak ve zenci o yöne bakacak, sizi görmeyip oturacak. Bu sırada kuzeyde devriye gezen zencinin uzakta olduğundan emin olun ve bıçak fırlatarak oturan zenciyi öldürün. Anında koşup bıçağı ve zenciyi alın. Balkondaki kadın bağırıp oradaki bir adama sizi işaret edecek. Görülmeden zenciyi domuzların yanındaki mini kulübeye saklayın. (F5). Şimdi Sam’i Doc’n arabasının yanına gönderin ve hemen barut fıçısını yanına bırakıp doğuya doğru bir barut izi bırakın. Balkondaki kadın sizi görürse bağıracaktır, bu sefer bir adamı sizi kontrole gönderebilirler. O yüzden tüfeği seçmeye hazır olun… Bir adam gelirse öldürün (F5). (Gelmezse de kayıt edin.)

Şimdi Cooper’ı bölümde ilk adamı öldürdüp sakladığımız ırmağın yanındaki ufak kulübeye getirin. (F5). Kuzeyde bir at semerinin yanında oturan zenciyi, kuzeyde devriye gezen adam uzaklaştığında, görüşünü kontrol ederek bıçak fırlatmak suretiyle öldürün. Sizi görmesi önemli değil, ateş etmesine fırsat vermeyin yeter… Onu da hemen alıp alttaki ufak kulübeye gizleyin. (F5).

Dışarı çıkın ve az önce adamın oturduğu yere gelin. Quick action ile bıçak fırlatmayı devriyeye ayarlayın ve adam arkasını dönüp uzaklaşmaya başlayınca , arkasından yaklaşıp boşluk tuşu ile bıçağı fırlattırın. Bıçağın adamı öldürebilmesi için iyice yaklaşmış olmanız lazım bunu unutmayın… Bıçağınızı alıp ölüyü atın yakınlarına taşıyıp bırakın. Sonra arkası dönük adamı istediğiniz fanteziye göre öldürün. (F5) (Güneydeki semerin yerini unutmayın!). Kuzey doğuda devriye gezen adamın işini de sessizce halledin. Onu da az önce ölüleri koyduğumuz yere taşıyın. Bize göre kuzey-doğuda bulunan, yanyana iki ata doğru yaklaşın. Çatısında adam bulunan kulübeye batı kısmından yaklaşıp saklanın. Çalar saatinizi sıfır saniyeye ayarlayıp yere bırakın, saat çalıp yukarıdaki adam aşağı inmeye yöneldiği anda saati alın ve bıçağı fırlatmaya hazır olun. Adam menzile girer girmez öldürün ve kimseye görünmeden sırtlayıp diğer ölülerin yanına taşıyın. Şimdi semeri alın ve iki atın yanına taşıyıp semersiz olanın sırtına bırakın. (F5). Atların önündeki yalak civarında, saatinizi orada oturan adam duyabilecek şekilde 5 saniyeye ayarlayıp bırakın. Hemen evin arkasına saklanın. Quick action- bıçak fırlatma ile adamı işaretleyip hazır olun. Adam sese meraklanıp gelince arkasından bıçak fırlatıp öldürün. (F5). Uygun bir yere taşıyıp bırakın. Böylece meydanın etrafında tehlike yaratabilecek adamları temizlemiş olduk.

Bundan sonrası sizin zamanlamanıza kalıyor, çünkü adamların reaksiyonları milimetrik hareket farklılıklarına göre değişiyor. Yapmanız gereken Barut fıçısını hazırlattığınız Sam’e barutu ateşletip, bölüme ilk başladığınız yere kaçırmak. Bu arada dağılan kalabalıktan istifade edip Cooper’a Doc’un ipini kestireceksiniz. Doc’u hemen doğuda bulunan şerif ofisine sokup duvardaki eşyalarını aldıracaksınız. Hemen ardından doğudaki semerli atlardan birisini Cooper’a aldırıp, Doc’la birlikte bölüme ilk başladığınız yere koşacaksınız. Ölmediğiniz sürece birkaç kurşun yemenizde sakınca yok. Üç adamı da atlara bindirdiğiniz zaman bölüm bitecek…

Bu noktadan sonra bilmeyenlerin oyuna alıştığını varsayarak sonraki bazı bölümlerde sadece görevlerinizi ve faydalı ipuçlarını anlatacağım.5. Bölüm: Doc McCoy’s Cabin

(Doc’u öğrenme bölümü)

Bu bölümde Doc’un yeteneklerini kullanmayı öğrenceksiniz. İlk iş olarak kapıya tıklayın ve Doc kilitli kapının kilidini kırsın. Eve girin ve sandığa tıklayın, dışarı çıkın. Şimdi sırada keskin nişancılık var. Önce silaha sonra da altındaki düğmeye tıklayın ve karşı kıyıdaki yarı batık sandalın ipinin bağlı olduğu yeri dürbün yardımıyla vurun. Sırada bayıltıcı gaz var. Şişe düğmesine basın ve güneydeki timsaha fırlatın. Şimdi de balonla uzaklara gaz yollama: Önce gaz şişesine sonra da üsste beliren balon düğmesine tıklayın ve yollayın. Balon her bölümde rüzgardan dolayı sadece tek bir yöne gidecek… Balonun gölgesini takip edin ve karşıdaki timsaha ulaşınca silahla vurun. Gaz sadece insanlar üzerinde etkili. Bunu bilmeyen Sam güneydeki timsah tarafından ısırılacak. Şimdi Doc’un sargı düğmesine basın ve Sam’i tedavi edin.

Şimdi Doc’un şapkalı pardösü düğmesine basın ve ardından boş bir yere tıklayın. Doc double-up yapacak yani kendisinin bir kopya korkuluğunu oluşturacak. Korkuluğu tekrar alın ve ata binin. Bu bölüm de bitti…

6. Bölüm: High Stakes

Dostumuz Kate pokerde hile yaparken yakalanmış ve onu öldürecekler. Onu bulmak için haritadan da görebileceğiniz kuzeydeki gemiye girmeniz gerekiyor. Bu bölümde karanlığın nimetlerinden faydalanacaksınız. Oyunumuzda gece bölümlerinde düşman askerlerinin görüşleri oldukça azalıyor ancak duyma yetileri artıyor. Ayrıca ışıklı bölgelerde görüşleri yine artıyor. Binaların iç köşeleri gibi tam karanlık yerlerde rakip de aynı karanlığa girene veya siz ateş edip yerinizi belli edene kadar görünmez kalabilirsiniz.

Oyuna başladığınız yerden adamları birbir temizleyerek önce en batıya sonra kuzeye doğru ilerlemeniz işlerinizi kolaylaştıracaktır. Tam karanlık köşeleri pusu kurmak için mutlaka kullanın. Adamların sık geçtiği köşelere Sam’in yılanını bırakarak güzel tuzaklar kurabilirsiniz. Dikkatli olun, yılan Sam dışında herkesi sokar. O yüzden diğer elemanlarınızı ondan uzak tutun. Doc’un gaz şişelerini de büyük düşman topluluklarını bir kerede bayıltmak için kullanabilirsiniz.

En batıya geldiğinizde yanyana iki binanın ikisinin de balkonunda adam olacak. Batıdaki balkondaki adamı Cooper’la iyice yaklaşarak silahla öldürün. Doc’u binaya sokup kutuyu alın, içinden keskin nişan kurşunları çıkacak. Kuzeye doğru ilerlerken bir zenci düşman ve iki sivil göreceksiniz. Zenciyi bıçakla öldürün, sivilleri de isterseniz bayıltın. Batıda denizi seğreden düşmanı da bıçakla öldürün. Gürültü yapmayın… Geminin önünde devriye gezen zenciyi de Doc’a dürbünlü tüfekler (keskin nişancılık) öldürtün. O zenciyi bıçakla sessizce öldürmek imkansız gibi birşey… Kendinizi çatışmaya hazır hissettiğinizde Doc’un perdösüsünü yere dikin yanında bir el ateş edin ve biraz uzaklaşın. Geminin önünden oraya doşan adamlar bir araya gelip ona ateş ederken hepsini gazla bayıltın ve icaplarına bakın. Daha gelen olursa onları üç adamınızı birden seçip hepsini aynı anda ateş ettirerek öldürün.
Geminin önünde nöbet tutmakta ısrar eden zencilere de Allah ne verdiyse dalın. Zaten gece olduğu için sizi kolay kolay vuramazlar. Geminin önü adamlardan temizlenince içine girin. Geminin burun kısmındaki yeşil kutuyu Doc’a aldırtın, onda bayıltıcı gaz var. Üst kata çıkın ve kapıdan girin. Sizin engelleyemiyeceğiniz bir şekilde kamaradan bir adam sizi görecek ve alarmı çalacak. O anda geminin önü bir sürü adamla dolacak. Bütün adamlarınızı içeride bekletin ve Sam’in yılanını kapının ağzına diğer adamlar içeri adam atmadan görmeyecekleri şekilde yerleştirin. Bu arada Doc’la Kate’in içinde olduğu kamaranın kapısını açtırın ve Cooper’a Kate’iniplerini kestirin. Bir öpüşme faslından sonra kontrol yine size geçecek. Konuşma bitince boşluğa bir el ateş edin. Adamlar içeri girmeye çalışacak ve bazılarını yılan sokacak. Ölmeden koridora gelenleri de siz öldürün. Zenci olanlar yine oldukları yerden kıpırdamayacaktır. Sam’e yılanı aldırtın. Yine Sam’le geminin kıç tarafında bekleyen zenciyi öldürtün. Dışarıdaki adamları da öldürtün. Şimdi dört elemanınızı birden geldiğiniz yoldan yani önce en batıdan sonra güneyden bölüme başladığınız noktaya koşturun. Burada eğer birisi üzerine binip uzaklaştırmadıysa dört at bekliyor olmalı. Dört kişiyi dört ata bindirip batıya doğru koşturduğunuzda bölüm bitecek…7. Bölüm: A Woman’s Weapons

(Kate’i öğrenme bölümü)

İlk önce kuzeydeki işaretlerden başlayarak yere iskambil kağıtlarını dizin. Sonuncuyu da nöbet tutan adamın yanındaki işarete bıraktığınızda, adam kartları toplamaya başlayacak ve layığını bulacak. Şu anki kıyafetleri Kate’in sivil kıyafetleri, bu haldeyken silah kullanamaz ve düşman olarak algılanmaz. Şimdi ipteki kıyafetlere tıklayarak Kate’in üzerini değişmesini sağlayın. (Bu arada Sam’e dikkat edin 🙂 Diğerleri arkalarını dönerken o Kate’i dikizleyecek ve küfürü yiyecek 🙂 Şimdi sırada bacak şovu var. Kate’in adama bacağını göstermesini sağlayın. Adamın görüşü pembeye dönüşünce ağzının suyu aka aka tuzağa düşecektir. O adamın işi bitince Kate’in aynasıyla nöbet tutan adamın gözünü kamaştırın. Adam rahatsız olup gözünü ovmaya başlayınca koşarak diğer tarafa geçin. Kate’in tekmesini seçin ve tren istasyonundaki şerifi işaretleyin. Kate tekmesi seçiliyken sessizce yaklaşır ve okkalı bir tekme oturtur. Şerif bayılınca grubunuz istasyona gelecek. A aaaa o da ne tren de bizim tekmemizi bekliyormuş meğer 🙂 Haydi El Paso’ya gidiyoruz!!!

8. Bölüm: Into the Lions Den

Adamları onu görmemizi istemiyor ayrıca Marshall geceye kadar gelmeyecekmiş. Biz de adamlarındaj kurtulup Marshall’ın mekanına girip ona bir sürpriz yapacağız. Ancak Marshall ordunun adamı ve başımıza bela almak istemiyoruz! Bu bölümde hiçbir adamı ÖLDÜRMEMENİZ gerekiyor. Haritadaki her adamı tek tek bayıltıp bağlamak zorundayız. Bütün adamların işini gördükten sonra grubumuzu Marshall’ın ofisine sokacağız… Bu bölümde pek sık F5 tuşuna bassanız iyi olur… Ve umulmadık anlar için çok önemli hareketlerden önce Save bölümünden de kayıt tutun.

İlk karşımıza çıkmış olan adamı Kate’in bacak numarası ile avlayın, sizi takip etmesi için biraz geri çekilip yine bacağınızı gösterebilirsiniz. Yaklaşınca ağzına tekmeyi oturtup Sam’le bağlayın ve kulübeye saklayın. Oyunda çoğu bölümde birçok adam birbirini kontrol ediyor olacak. Bunu görüş alanlarından da anlayabilirsiniz. Kontrol ettiği adamı yerinde bulamazsa telaşlanacak ve olay çıkartacaklardır!.. Hendeğin civarında nöbet tutan iki adama görünmeden devriye gezen beyaz gömleklinin ardından koşun, daha sen kimsin derken yumruğu oturtun ve sırtlayıp kulübenin önüne getirin, burada paketleyip kulübeye saklayın ki bayatlayıp bozulmasın 🙂 Atlı adamında arkasından koşup bayıltın. Onu da yine paketleyip kulübeye saklayın. Atı da diğer adamların göremeyeceği bir yere götürüp bırakın. Atı gören adamlar mutlaka ona binmek isteyecektir. Hendeğin ardında nöbet tutan iki adamı da TEK TEK olacak şekilde bacak gösterme numarası ile avlayıp paketleyin. İçeride devriye gezen bir adam bu iki adamın yokluğundan dolayı telaşlanacak, bu herifler az önce buradaydı yahu deyip koşturmaya başlayacak, dışarı çıkarsa onu peşinize takın ve uygun bir şekilde bayıltın, yoksa şimdilik umursamayın…

Şimdi Doc, Sam ve Cooper’ı batı tarafındaki çitleri geçer geçmez hemen sol yukarıdaki iri kayanın arkasına saklayın (Ekranın en batısındaki değil!). Şimdi güzel bir zamanlama ve görüş kontrolü ile daha kuzeydeki devriye zencinin yanındayken, Cooper’ı zenciye doğru süründürün ve ona yumruğu gömdüğünüz anda Doc’u devriyenin ardından koşturun. O köprüyü geçip diğer iki adamla buluştuğu anda yeteri kadar yaklaşıp gaz şişesi fırlatın ve üçünü birden bayıltmaya çalışın. Sam’le hepsini güzelce bağlayın.Dışarısı temizlenmiş oldu. Zenciyi önünde yığıldığı kulübeye gizleyin. Doc ile Sam’i bölüme başladığınız yere götürün. Zenciyi soktuğunuz kulübenin doğusundaki duvara yaklaşın ve duvarın öteki yanındaki pembe pantolonlu adam duyacak şekilde saati kurun. Duyup dışarıya çıkacak, onu da uygun bir şekilde bayıltın. Onun işinin bitmesiyle içeri girmemiz de bir ölçüde kolaylaşmış olacak. Artık içeri girme zamanı…

Hendeğin diğer yanındaki adamın dikkatini çekin ve boş bir yere ateş edin. Peşinize düşen adamları aşağıdaki kulübeye doğru çekin ve toptan gazla bayıltıp bağlayın. Veya yine tek tek işlerini bitirin. Unutmayın silahla vurmayın kesinlikle!.. Daha içeri girmek için haritada da sarı “artı” işaretli olarak görebileceğiniz yerlerdeki kutuları aldırtın. En kuzeydi barut fıçısını Sam’e aldırtın. İç bahçe kapısını Sam’e patlattırın. İçerideki adamları da bayıltmak için bahçenin doğusundaki su deposunun üzerine çıkıp oradan gaz balonuyla iş görebilirsiniz. Balonu vurmak için saldığınız anda, quick action-ile dürbünlü tüfeği balona ayarlayın. Gölgesi istediğiniz yere 5-6 cm yaklaştığında boşluk tuşuna basın ve patlattırın. Marshall’ın odasına sadece ortadaki merdivenin üzerindeki orta kapıdan girebiliyorsunuz. Kıllık olsun diye mi nedense Doc diğer kapıların kilitlerini açmamakta inat edecek… Orta kapıya yöneldiğinizde içeride iki belalı adamla karşılaşacaksınız. Onları bayıltmanın yolu: Doc’un korkuluğunu ikisinin birden görebileceği bir yere dikip geriye kaçın, ikisinin birden ateş edip, niye ölmüyor lan bu diye dışarı yöneldiği anda gaz şişesi fırlatarak bayıltın ve paketleyin. Sağdaki odaya girdiğinizde bölüm bitecek ve harika bir animasyon izleyeceksiniz…9. Bölüm : Like a Thief in the Night

İşte oyunun en zor bölümlerinden birisi… O yüzden ayrıntılı anlatacağım. Bu bölümde kuzey-doğuda kamp ateşi etrafındaki tek bir adamın bile sizden haberdar olmaması gerekiyor. Onlara görünmeden çitlerin içindeki bütün adamları kuzey batı uçtaki gizli yere semerleriyle birlikte getirmeniz gerekiyor. Onlara görünmeden çitlerin içindeki bütün atları en kuzey-batı uçtaki gizli yere semerleriyle birlikte götürmeniz gerekiyor. Ardından yine hiçkimseye görünmeden, çitlerin yanında bağlı duran askeri kaçırıp atların yanına götürmelisiniz. Böylece o askeri yerinde bulamayan çete elemanları askerin atlarla bilikte kaçtığını sanarak şeflerine haber verecekler. Şefleri kampta kalan son ata binip doğruca Sanches’in üssüne koşacak, grubumuz onu takip Sanches’in gizli üssünü bulacak ve sonraki bölümde onu yakalayacağız.

Bu bölümde ateşli silahlarınızı ASLA kullanmayacaksınız, en ufak bir gürültüde kamptaki adamlara haber uçar ve oyunu kaybedersiniz.

Şimdi önceki oynamamda, geliştirmek için saatlerimi harcadığım, ancak sonraki oynayışımda uygulamamla saatleri dakikalara indiren taktiğimi kullanacağız. Önümüze çıkan ilk grubu aşmak oldukça zor, çünkü hemen hemen hepsi birbirinin varlığını kontrol ediyor ve en ufak bir şüphelerinde bile koşup haber veriyorlar ve oyunu kaybediyoruz. Öncelikle Kate, Doc ve Cooper’ı derenin kıyısında yere yatırın. Daha sonra sağa-sola devriye gezen pembe pantolonlu adam, kuzey güney yönlerinde devriye gezen adamla buluştuğu anda Cooper’ı karşıya geçirip ayağa kaldırıp iyice doğuya, ağaçların arasına götürüp yerde bekletin… Şimdi pembe pantolonlu adamın görüşünü kontol edin. Cooper’ı yerde onun görüş alanına bir miktar girmiş olarak ayarlayın. Siz yerde yatarken şüphelenecek ancak orada bir adam olduğundan emin de olamayacak, sürekli Cooper’a bakacak. Artık diğer elemanlarımız bu adamın arkasında rahatça çalışabilecek. Şimdi Doc’u süründürerek karşıya geçirin ve sağa doğru gizleyin, kuzey ve güney yönünde gezen devriyenin görüşünü kontrol edin, devriye önce pembe pantolonluyu, sonra uyuyan adamı kontrol edip arkasını döndüğü anda Doc’u ayağa kaldırın ve peşinden yollayın. Çok iyi bir zamanlamayla devriye durup diğer üç adamla en yakın hale geldiğinde hepsini kapsayacak bir şekilde gaz şişesi atın ve bayıltın. Şimdi Kate’i karşıya süründürün ve Cooper’ı izleyen adamı tekmeletin. Sonra da uyuyan adamı tekmeletin. Bütün baygınları Cooper’la bıçaklatın ve güneye taşıtın. Bölümdeki ilk engeli aşmış olduk.

Şimdi Kate’in büyük görevi başlıyor. Kuzeyde şelalenin başına kadar gelen zayıf şapkalı adamı bacak numarası ile güneye çekin, bayıltıp bıçaklatın ve saklayın. Aynısını şelalenin sağında nöbet tutan adama ve o civara gelip giden şapkalı yarıçıplak şişkoya da yapın. Şelalenin doğusundaki mavi kıyafetli şişkoya dikkat edin! Ona hiçbir numara sökmez, tırsağın tekidir ve en ufak şüphe duyduğunda koşup çıngar çıkarır. Bıçak fırlatmayla ölmeyecek kadar da yağlıdır… Onu altetmek için görüşünü kontrol edin ve Cooper’ı şelalenin hemen sağındaki tam karanlık bölgeye koşturun. Şelalenin gürültüsünden ayak sesiniz duyulmaz, merak etmeyin… Devriyeler uzaktayken hemen koşarak bıçaklayın ve şalalenin diğer tarafında uygun bir yere taşıyın. Kuzey-batı güney-doğu yönünde devriye gezen iki şapkalıyı da bacak numarası ile halledin ve uzağa taşıyıp öldürün. Devriyelerden birisinin kuzeyde için girdiği yer tam karanlıktır. Orayı tuzaklarınızda kullanabilirsiniz. Yanyana duran iki şişkodan mavi kıyafetli olanı yine çıngarcı… Şimdi karanlık bölgeden çıplak olanına iyice yaklaşın mavili olanı daha geniş bir bölgeye bakıyor o yüzden onu kontrol edin, mümkün olan en yakından bıçak fırlatın, o mutlaka ölmeli! Şişkoya bıçak saplanır saplanmaz diğer şişkoya yumruğu gömün ve anında bıçak yiyen şişkoyu sırtlayıp kaçırın. Çünkü kulenin altındaki adamlar ölü şişkoyu görüp şüphelebiliyorlar… Diğeri ise görüşleri dışına yığılıyor… Baygın olanı da maviliyi götürdüğünüz yere götürüp bıçaklayın…

Kuledeki adam aşağıdaki iki adamı kontrol ediyor o yüzden önce onu haklamalısınız. Bunun için görüşünü kontrol edip güneyden kuleye yaklaşın. Aşağıdan bıçak fırlatarak onu öldürün ve kuleye çıkıp bıçağınızı alın. Aşağı inin sürünerek iki adama yaklaşın önce birini bıçaklayın ve diğerinin şaşkınlığından faydalanıp onu da bıçaklayın. Onları gölgeye taşıyın. Böylece yolumuz temizlenmiş oldu.

İşte şimdi bölümün en zor yerine geldik. Kesinlikle soğuk kanlı bir hırsız misali davranmalısınız (Like a Thief in the Night 🙂 Hiç kimseye görünmeden Cooper’ı kuzey-batıdaki devriyenin ardından yollayın ve uzaklarda bıçaklayın. Onu batıdaki gizli vadiye saklayın. Şimdi diğer üç adamınızı da o vadiye götürün.

Atların yanına girmek için Cooper’la ipi kesin. Şimdi zamanlama yeteneğinizi kullanıp bütün semerleri atlara koyup semersiz olanların da ipinden tutarak (mousu binicisiz atın üzerine getirip basın) kuzey-batı’daki gizli vadiye götürüp mousunuzu üzerine getirdiğinizde sarı renkle işaretlenen yere bırakın. Çitlerin dışındaki kemeri de esirin arkasından YÜRÜYEREK (sakın sürünüp zaman kayebetmeyin veya koşup gürültü yapmayın) alın ve soğukkanlılıkla taşıyın. Bütün atlar taşındığında sıra esire geliyor…

En uygun zamanda esire yürüyerek yaklaşın bıçakla ipini kesin ve anında yumruğu oturtun ve hemen sırtlayıp atların olduğu vadiye götürüp yere bırakın. Onu göremeyen adamlar atlarla birlikte kaçtığını sanacaklar. Bu bölüm de böylece bitecek… Geçmiş olsun…10. Bölüm: Lullaby for Four Aces

Uzun süredir kullanmaya fırsat bulamadığımız silahlarımızı bu bölümde sık sık kullanacağız. Sanches’in dev kalesine girip Sanches’i canlı olarak yakalamamız gerekiyor.

Bunun için ilk olarak güney-doğudaki kayalara Cooper’ı tırmandırıp kaleye gireceğiz ve kapıyı içeriden açtıracağız. Daha sonra herkesi öldürecek ve Sanches’i yakalayacağız. Sanches yakalandıktan sonra tam dışarı çıkacakken bölümün başında orduyu toplamaya giden adamlar (20 kişi kadar) geri dönecekler ve başınıza gayet ciddi bir bela olacaklar. Ancak bulduğum harika bir numara sayesinde HEPSİNİN BİRDEN icabına bakacağız. Bu numara için sabırsızlanın, çünkü gülünç olacak.

Başlangıç olarak kimseye görünmeden kayalara tırmanın ve kuzeye ilerleyin. Dikkat edin henüz ateşli silah kullanmaya başlamıyoruz… Bütün herkes günün bu saatinde siesta yapıyor. O yüzden girmek kolay olacak. Soldaki dama inmeden önce ineceğimiz yöne bakan şapkalı adamı bıçak fırlatarak haklayın ve sessizce inip bıçağınızı alın. Bir alt kattaki sarhoş adamın da yanına inin o kadar sallanıyor ki sizi göremeden onu haklayabiliyorsunuz, ardından solda uyuyan adamı da haklayın ama SAKIN ONLARI EVE SOKMAYIN, hiçbir eve şimdi girmeyin. Şimdi üst kata çıkın quick action ile bıçak fırlatmayı kapıya yakın oturan adama ayarlayın ve bakmadığı bir anda sürünerek şapkalı olana (uyuyan değil) yaklaşın, bıçaklayın ve anında boşluk tuşuna basıp diğerini de gıkını çıkartamadan öldürün. Bıçakla uyuyanı da biçin. Şimdi alt kata inin yerdeki kapaktan aşağı inin ve evde bekleyin.

Şimdi kuzey-batıdaki ahırdan nedenini tahmin bile etmek istemediğim bir şekilde, şişko hayvanın birisi bir domuzu kovalayacak. Siestada olup da bize zorluk çıkartmayan bazı adamlar bu öküzün gürültüsünden dolayı uyanacak. Sizin girdiğiniz eve iyice yaklaşınca içeriden çıkın ve bıçakla intikamınızı alın ve onu eve sokun. Evin damındaki adamı da sessizce haklayın, kapının önündekileri de temizleyin. Batıda kasaların önünde oturan adama da sürünerek yaklaşın ve bıçaklatın. Dikkat edin kuzeyden sizi görmesinler. Yoksa aksiyon siz kapıyı açamadan başlar ve işiniz çok zorlaşır. Onu da kesince kapıya sessizce yaklaşın ve açın.

Artık aksiyon zamanı, silahlarınızı konuşturun ve haritadaki her adamı haklayın. Kutuları toplayın ki çıkan keskin nişan kurşunları ile bazı kilit adamları çok uzaktan sessizce halledebilin. Bütün adamları temizleyince Kate’i güvende olacağı bir yere götürün…

İşte şimdi Sanches’i yakalama ve ben

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu