Devil May Cry 5 – DmC
Yıllar önceydi, takvimler 2001 senesini gösteriyordu. Devil May Cry’ın (Klasik kısaltmasıyla DMC) bir tanıtım videosuna denk gelmiştim. Dante, hopluyor zıplıyor, havada düşmanlarını kesip, yere inene kadar ateş ediyordu. Oldukça hareketli bir oyundu. O zamanlar sadece PC vardı elimde, PC’ye çıkar mı çıkmaz mı sorunsalı yaşamıştım. Evdeki hesap çarşıya tutmadı, oyun sadece Sony’nin efsane konsolu PS2 içindi. Yapmam gereken şey ise biran önce PS2 sahibi olmamdı. Sonucunda bana konsol aldıran oyun olarak kendi tarihime geçti, DMC. Deli gibi oynadığımı biliyorum.
Yükseklerden aşağılara
DMC2 açıklandı. Gelse de oynasak da, bitirsem moduna çıkmasından daha önce girmiştim. Piyasaya sürüldü, keşke sürülmez olsaydı. Tam bir hayal kırıklığı olarak tarihe geçti ikinci yapım. Bunda ana sebeplerden biri de, ilk DMC’de Hiroyuki Kobayashi ve Hideki Kamiya gibi iki ustanın olmamasıydı. İkinci de işler daha değişmişti. Bu kırıklıktan iki sene sonra Devil May Cry 3: Dante’s Awakening geldi. Konu olarak ilk oyunun da öncesine gidiyordu, hikaye Dante ve abisi Vergil arasında geçiyordu. Kesinlikle kaliteli bir yapımdı, senaryo olarak serinin ana hikayesini daha da aydınlatıyordu.
2008’deki DMC4 ile devam etti her şey. Oyunda Dante vardı gene, ama ana hikaye Nero üstüne dönüyordu. Bu biraz fanları kızdırdı. Dolu dolu aksiyon ve başarılı grafikler göz dolduruyordu, ancak Boss’ları her seferinde tekrar tekrar öldürmek, canımı sıkmadı değil. Yine de işin içinde Kobayashi’nin parmağı vardı, iyi bir oyundu da. Şimdi de yeni DMC geliyor, çoğu noktası değişmiş olarak…
Sil baştan başlamak gerek!
Yeni oyunu aslında tanıdık bir firma geliştiriyor: Ninja Theory. Yapımcı ekibin geçmiş karnesi başarılı. Heavenly Sword ve Enslaved: Odyssey to the West gibi iki kaliteli oyunu piyasaya sürmüşlerdi. PS3’e özel olarak çıkan Heavenly Sword başarılı bir yapımdı. Güzeller güzeli Nariko’yu yönetmek zevkliydi, ama tek kötü yanı işte kısa sürede bitmesiydi. Hatta Heavenly Sword ilk olarak Xbox için duyurulmuş, sonradan değişikliğe uğrayıp PS3 platformuna kaymıştı. Onun arkasından firmanın diğer oyunu Enslaved de gayet iyi çıktı.
Yeni DMC, Ninja Theory’nin beşinci oyunu geliştirildiğine dair geçen sene Game Informer dergisinin mayıs sayısında dedikodu olarak ortaya çıkmıştı. Daha sonrasında Tokyo Game Show’da eylülde Capcom yaptığı basın duyurusuyla oyunu açıkladı. İşte o günden beridir bazı dengelerde değişmiş durumda. En başta kahramanımız bildiğimiz eski karizmatik Dante değil, onun yerini tamamen farklı biri almış durumda.
Yeni Dante kırmızı gözlü, siyah saçlı, daha genç, zayıf, emo görünümlü bir tip. Zaten bu yüzden olumsuz tepkiler de aldı, hatta fanlar bu durumu forumlarda sayfalarca bile tartıştı. Ancak tam tersine yeniliği beğenen kullanıcılar da oldu. Yeni Dante bir sigara tiryakisi olarak gözüküyor. Tanıtım videosunda da sigarasını yakıp, keyif çatıyordu. Halbuki eski Dante’nin yaratıcısı Hideki Kamiya, Dante’nin sigara içmeyecek kadar havalı bir tip olduğunu söylemişti. Oyuncular bu yeni karakterin gerçek Dante mi, yoksa kendini Dante sanan başka bir tip mi olduğuna dair ikiye ayrıldı.
Sıfırlamak
Yeni Dante dışında değişimler aslında oyunun genelinde olacak. Bununla ilgili olarak Capcom’dan Keiji Inafune’in açıklaması vardı. Inafune, DMC’nin sadık fanları haricinde Japonya dışında çok satan bir marka olmadığını, bu yüzden Avrupa ve Amerika’daki batılı oyuncu kitlesini de çekmek için bazı batı tarzında rötuşlar, dokunuşlar olacağını belirtmişti.
E3 videosunda Dante artistik hareketler yapıp, düşmanlarını havada, karada bir güzel kesip biçiyordu. Yine bildiğimiz oyun mekaniği işliyordu. Burada şeytani dövüş kısmından da bir tutam yer aldı. Serinin önceki oyunlarından bildiğimiz Devil Trigger özelliği yeni DMC’de var, ancak biraz daha farklı bir şekilde. Karakterimiz bu durumdayken görünüş olarak az bir değişikliğe uğrayacak. Saçları beyazlayacak ve kırmızı ceketi de üstünde olacak. Aslında buna Bayonetta’daki Witch Time özelliğine benziyor diyebiliriz. Düşmanlarımız zaman içinde donmuş gibi görünecekler ve çevremizde ise siyah beyaz renk hakim olacak. Bu kez etkileşime eski oyunlara nazaran daha çok girebileceğiz.
Sonunda karar verildi
Yapım daha önce birçok oyunda kullanılan Unreal Engine 3 ile geliştiriliyor. Capcom’un motoru MT Framework ile değil. Gotik mimari ve stil DMC’ye hakim olacak gözüküyor. Şu zamana kadar yayınlanan ekran görüntülerinden ve videolardan bu izlenim elde ediliyor. Yeni Dante’nin, eski Dante’nin kendisiyle veya hikayesiyle bağlantısı yok, ancak serinin önceki oyunlarıyla arada bazı anahtar benzerlikler de olacak. Bunun da sebebi aslında yeni oyunun yeni bir başlangıç anlamı taşıyor olması. Yapımcı Ninja Theory, ana karakter dahil, silahlar, senaryo, düşmanlar vs… hepsinin yeni olacağını söylüyordu. Hikaye kısmıyla ilgili ise hiçbir şekilde sır verilmiyor. İşte bu kısmı gerçekten muallak.
Yenilik gerçekten iyi olacak mı? Deneyimli bir firma olan Ninja Theory bu işi nasıl sonuçlandıracak? Tepki toplayan, fanlarını ikiye bölen, her şeye rağmen geliştirilen temiz bir sayfa misali olan yeni Devil May Cry. Çıktığı zaman tüm ayrıntıları öğreneceğiz. X360 ve PS3 çıkacak olan projenin ne zaman çıkacağı ise şimdilik belirsiz.