Diablo 2: LOD Rehberi – 5
Büyünün karanlık tarafı olarak
adlandırılan Necromancerlar, sayfaları insan derisinden yapılmış ve yazıları
insan kanı ile yazılan Necroformat adlı kitaplarında değişik cesed gömme
şekilleri, garip kara büyüler ve lanetler, mezarların başında yapılan tütsülü
mumlu değişik ain ve ölülerin organlarından yapılan değişik silah
kombinasyonlarını saklarlar. En çok kullanılanı ise kuru kafa kolların
birleşimi “wand” adındaki Necromancerların büyü sopalarıdır.
Sadece et ve kemikten yapılan silahları kullanır ve zırhları giyerler. Başlıca
özellikleri ise kemik ve zehirleri silh olarak kullanmaları, kris adındaki kıvrımlı
ince hafif bıçakları çok iyi kullanmaları, düşmanlarını lanetlerle zayıflatıp
öldürmeleri, ölülerin cesedlerini kaldırıp kontrol etmeleri ve her çeşit
golemi yaratıp istedikleri şekilde kullanmaları gelmektedir. Bunların dışında
şeytani yaratıkları kontrol edebilenleri ve öldürdükleri savaşçıların
cesedlerindeki kemikleri çıkarıp kalkan olarak kullananları da vardır. Cadı
ve kara büyücüler dahi Necromancer’lardan korkarlardı. Çünkü
Necromancerlar Şeytan’ın büyücü şövalyeleri ile aynı bilgeliğe ve güce
sahiptiler. Onları daha korkunç kılan ise insandan gelme olmalarıydı. Çünkü
tanrının yarattığı en kötü, en zalim ve en fahşi yaratık insandı. Şeytan
ve onun yaratıklarından hiçbiri kendi ırkından kimseyi hiçbir neden için
öldürmezken sadece insan kendi ırkını milyonar milyonar katletmekteydi…
Şeytan dahi Tanrı’ın yarattığı
bu zalim yaratıktan zaman korkmuştur. Özelliklede cehenneme ruhlar aleminden
geçmeden inmeyi başaran savaşçılar ve Necromancerlar’dan. Necromancerlar
zaman zaman büyüleri ve kendilerine zırh yapmak için Cehennemin
derinliklerine inip buradaki şeytanları bugün avcıların doğadaki hayvanları
öldürmesi gibi tamamen spor ve zevk için öldürmüşlerdi. Tanrı bile vahşi
katliama dayanamadı ve bütün Necromancerlara Dünya’yı ve Cehennemi yasakladı…
İşte
buraya kadar olan hikayeyi internet bağlantım kesik olduğundan sallamak
zorunda kaldım. Daha önce izlediğim filmlerin de etkisi ile harbiden güzel
salladım. Aslında roman falan yazmalıyım ben ya… Bu rehberleri yazarak
harcanıyorum walla…
Başlangıç
|
Her
|
||||||||||||||||||||||
Stat
|
Stats Dağılımı:
Kas gücünü eşyasız haldeyken 90’a getirip bırakın, çevikliğe
hiç dokunmayın! Bu durumda 90-15=75 Puanı Kas gücüne vermiş oldunuz.
75/5=15 seviye demek. Toplam 99 seviyede 505 puan aldığınızı düşünelim.
505-15=490 puan Yaşam ve Büyü Gücünüze kalıyor. Aşağı yukarı 1000 Yaşam
Puanına ihtiyacınız olduğuna göre bunu almak için gereken ortalama Yaşam
Gücü (Vitality) aşağıdaki gibidir:
1000 (İstediğiniz Yaşam Puanı)-45(Oyunun Başındaki Yaşam
Puanı)=955(İhtiyacınız olan Yaşam Puanı) Bunun da 60’ı görevlerden geldiğine
göre =895 Yaşam Puanı
En Kötü İhtimal ile bulduğunuz giysi silah ve Charm’ların
200 Puan verdiğini düşünelim, bu durumda sahip olacağınız puan
895-200=695 Yaşam Puanıdır
Karakter Seviyenize X dersek alacağınız puan şu şekilde
olacak: (X-1) x(1.5)+(X-1)x(5×2)=695 Yaşam Puanı Şimdi kalemi kağıdı
elimize alalım ve hesaplayalım…
Sonuç:
90 Kas gücü için 15 seviye + Ortalama 1000 Yaşam Puanı için
65 seviye = 80. seviyede istediğiniz oluyor ancak bu durumda çok az bir büyü
gücüne sahip oluyorsunuz. Demek ki 1000 Yaşam Puanı’nı Necromancer ile
yapmak her baba yiğidin harcı değil. Bu yüzden 600-700 ile idare edin.
Dikkat edilmesi gereken bir diğer sonuç ise Necromancer’ın
sadece 3 çeşidinin bulunması, bunlar single game için çok fazla ve çeşitte
skill kullanan Necro’lar, Düel içn olan MeeleMancer ve DuelMancer tipleri.
MeeleMancer, Kriss ve Bone Knife gibi küçük ve az str. ile dex. isteyen
silahları poison dagger ile birleştirerek kullanır. Bu tip Necromancerlar diğer
Zehir Skill’lerinde de uzmandır. Bir de DuelMancer olarak bilinen ve en çok
kullanılan sınırlı skill’leri kullanıp uzmanlaşan ve belki de en güçlü
tür olan NecroMancer vardır. Necromancer sadece skill’e dayalı bir karakter
olduğundan giydiği eşyalarda ilk ve tek aradığı özellik skill vermesi
daha sonra aradığı özellik ise büyü ve yaşam gücü vermesidir.
Düel’de
Kullanılan Skill’ler:
İlk olarak Bone
and Poison Skills kısmından ve bazı skill’lerin karşılaştırmalarından
başlayacağız. Aşağıda göreceğiniz gibi burada 20’lenecek sadece 2 skill
var gerisini kesinlikle ellemeyin ve elletmeyin! 🙂
Bone and Poison Skills
Burada anlatılan tüm skill’ler 20’lenmelidir!
Poison Damage/Zehir Hasar Puanı
Zehir hasar puanları listelerde “poison damage over X
seconds” olarak gözükür, burada dikkat etmeniz gereken zehirin her
saniye o hasarı vermediği toplam saniyeye bölünmüş olarak o kadar hasar
verdiğidir. Yani “poison damage 100 over 2 seconds” yazan bir skill
veya silah 100/2×60’tan saniyede 5/6 damage verir ki bu da çok düşük rakamlı
bir örnek oldu… 🙂 Nitekim Poison (Zehir) hasarı veren silah ve büyüler
Diablo oyuncuları tarafından hiç tercih edilmeyen ve kullanılmayan saldırı
yöntemleridir. Rakibinizin zehirlenmesini beklerken siz daha önce ölebilirsiniz.
Not: 400 Poison Damage’den sonraki silahlar bug’lıdır.
Bunlar normal damage gibi hasarverir. MeleeMancer’lar bu yüzden kullanılmaktadır.
Bone Spear vs Bone Spirit/Kemik Mızrağı versus
Kemik Ruhu
Bone Spear (Kemik Mızrağı) bir çizgi üzerine dizilmiş bütün
düşmanlarınıza hasar vererek yol alır. Bu özelliğinden dolayı Bone Spear
kalabalık düşmanlara karşı etkili bir saldırıdır. Yüksek seviyelerde
Bone Spirit daha yüksek hasar puanı verir ancak sadece bir düşmana saldırır
ve çok fazla büyü gücü ister, ancak Bone Spear Spirite yakın bir hasar
puanı ile çok daha fazla düşmanı yaralar ve hatta öldürür. Bone Spirit
ile düşmana nişan almak çok daha kolaydır çünkü hedef alınan düşmanı
uzun bir süre takip eder.Eğer geniş alanları kısa sürede temizlemek
istiyorsanız tercih edeceğiniz tek skill Bone Spear’dır. Ek hasar puanına
ihtiyaç duyduğunuzda çıkaracağınız yardımcı Golem, Skeleton ve
Minionlar ile kısa bir sürede geniş alanları temizleyebilirsiniz. Ancak
Maksimum Hasar Puanı, Yüksek hız ve Büyü Gücü Harcamak istiyorsanız tek
tercihiniz 20. Seviye Bone Spirit, 20 . Seviye Fire Golem, 20. Seviye Golem
Mastery ve Bir miktar yerine göre kullanılacak lanet olmalı. Lanetlerde
kesinlikle şu 20’lenmeli veya şu 10’lanmalı demiyorum çünkü lanetler bağlantı
hızı ve laga göre işe yaramamazlık yapabiliyor. Aşağıda ise her iki
skill’in kısa karşılaştırmaları yer almakta.
Bone Spear/Kemik Mızrağı:
- Yarı
yarıya hasar verme (Bone Spirit’e Göre), yarı yarıya büyü gereksinimi,
aynı anda çoklu hedef vurma
- Düşmana
değil gittiği yola hedef alma, çoklu düşmanlarda onların doğrultusuna
doğru saldırıda bulunma
Bone Spirit/Kemik Ruhu:
- İki
kat hasar verme (Bone Spear’a Göre), İki kat büyü gereksinimi, sadece
bir hedef vurma
- Düşmana
daha kolay vurur
- Her
saldırı için daha hızlı şarj olur
- Player
vs Player ölümüne dövüşlerde en iyi seçimdir!
Necromancer’ın büyülerini karşılarştırıp hangisinin
daha iyi olduğunu konusunda karar vermek için daha iyi bir yol var mı?
Hayır. Tek bir yol var oda Bone Spirit ve Bone Spear kullanan
aynı seviyede iki Necro’yu kapıştırmak ki bu da çok eskilerde atalarımız
tarafından yapıldı ve şu sonuç görüldü:
Bone Spear kullananda Bone Spirit kullananda dansöz gibi kıvırttı
ancak Bone Spirit kullanan diğerinin kulağını aldı. Bir nevi “Verdim
kulağına!” olayı… 🙂
|
Bone |
Necromancerların ölülerin kemiklerini kullanarak oluşturdukları
kemikten perde sadece fiziksel saldırıları kesebilmekteydi. Bunun nedeni kemiğin
kalitesinin ancak o kadar olması. her ne kadar kulağa saçmada gelse amcalar
masallarına biraz da mantık katmışlar.
Efekt:
Çevrenizde fiziksel saldırıları emen kemikten bir kalkan oluşur.
Bone Armor “Damage Reduced by %X” özellikli eşyaları
giyemeyen Necromancerlar için vazgeçilmez ve kesinlikle 20’lenmesi gereken bir
skilldir. 20. seviyede 30 mana harcar 210 damage absorbe eder
|
Bone |
Player
vs Player:
Bone Spirit Bone Prison’a hasar vermez!
Necromancerlar öldürdükleri savaşçıların kafataslarını
çeşitli büyüler ile kafataslarının ruhlarını çağırıp çeşitli
hedeflere yöneltir ve saldırı amaçlı kullanırlardı. İşte bu büyümüzün
aslı bu. 20. seviyede 21 mana harcar 340-350 Damage’lik hasar verir.
Efekt:
Hedef alınan düşmanı vurur veya kendisi vuracak bir düşman bulur.
Karşınıza çıkan ilk Bone Spirit kullanan düşman Act IV,
The Chaos Sanctuary, Oblivion Knight’lardır.
Summoning
Spells
Burada
Summon Resist Haricindeki tüm Skill’ler 20’lenmelidir!
|
Golem |
Golem Kontrol’ünü maksimum seviyeye çıkarıp hem yaşam
puanlarını hemde saldırı ve koşma hızlarını arttırmak için 20’lemeniz
gereken başlıca skill.
Pasif
Efekt:
Arttırılmış Hız ve Yaşam Puanı.
Golem Mastery Golemlerin Skill Tablolarında görülen ve
belirtilen yaşam puanlarından daha fazlasını onlara verir. 20. seviyede
Golemlerin yaşam puanı %400 artar, saldırı hızı ise %33 artar
|
Summon |
Necromancerların yarattığı tüm yaratıklara her türlü
element ve zehir saldırılarına karşı savunma verir.
Pasif Efekt: Zakarum Priest’lar vb. yaratıkların element saldırılarına
karşı bütün yaratıklarınızı korur. 1. seviyede %28 tüm dayanıklılıklara
ekler, 6. seviyede ise %50’ye çıkar.
|
Fire |
Golemlerin en tehlikeli ve güçlüsü olan Fire Golemin başlıca
özllikleri, öldüğü zaman corpse damage vermesi ve bu damage’i Seviye’ine göre
yükseltmesi, ateşli saldırıları vücudunda emmesi ve normal, nightmare ve
hell zorluk derecelerinde hem yaşam puanının hemde saldırı puanlarının
kendiliğinden artması gelmektedir. Bir başka özelliği ise single game de küçük
yaratık gruplarını sadece yanlarından geçerek dahi öldürebilmesidir. Ayrıyeten
teker tekere vurmasına gerek kalmamaktadır. 20. seviyedeki bir Fire Golem
86-233/129-337/155-406 Hasar puanı verir. Bunlar sırası ile Normal, Nightmare
ve Hell’dir. 240 mana ister, %88 ateşli saldırıyı emer ve yaşam puanına
ekler, savunması 160 olarak sabittir, yaşam
puanı:
313/613/1013’tür.
Efekt: Ateşten bir Golem yaratır ve bu Golem kendisine gelen ateşli
saldırılarda kendi hakkını tamamlar.
Paladin’in
Holy Fire Aura’sı gibi yakın çevresindeki yaratık ve düşmanları yakarak
öldürür.