Diablo 2: LOD Rehberi – 7
Ormanda yaşayan ve doğadaki tüm hayvanlara hükmeden bu savaşçılar zaman zaman doğadaki güçlü hayvanlara dönüşebilir veya doğadaki elementleri kullanarak büyü yapabilirler. Temel özellikleri ise kurt ve ayılara hükmetmeleri, kuzgunların gördükleri her şeyi görmeleri ve yer altındaki dev zehirli solucanları kontrol edip ormandaki ölü ruhlarla konuşup onlardan güç almalarıdır. Bu ruhların başlıca özellikleri onların yaşam gücünü arttırmak, saldırı gücünü maksimum seviyeye getirmek ve Druid’leri düşmanlarından gelebilecek saldırılara karşı kendilerini siper ederek korumalarıdır. Ormanın ruhlarından yardım alan bir Druid’in bu yardımdan faydalanmasını ancak o ruhun element halini yok ederek başarabilirsiniz. Ancak yeterli konsantrasyon gücüne sahip bir Druid ruhu anında geri çağırabilir. Bu seviyedeki bir güce ise ya yüksek seviyedeki bir Druid veya doğanın güçlerini kullanan bir Elemental Druid başarabilir. Druid’lerin kullanamadığı tek element gücü elektiriktir. Bunun nedeni ise yeryüzüne veya ormana bağlı olmayan sadece gök yüzünden gelen bu güce Sorcerer sınıfı büyücülerin sahip olmasıdır.
Ne varki Sorcererlar da yeryüzünün rüzgar ve mağma güçlerini kullanamazlar. Yanar dağları ve bulutsuz havalarda rüzgarı ve soğuğu sadece Druid’ler kontrol edebilir. Druid’ler aslında Ayı veya Kurt’a dönüşmez. Çok iyi kamuşle olmuş şekilde daha önceden öldürdükleri büyük kurt ve ayıların postlarını giyer, onlardan çıkardıkları pençeleri eldiven yapıp ölümcül silahlara dönüştürür ve sadece geceleri bu formda saldırırlar. Druid’lerin tüm düşmanları onların Ayı ve Kurt’a dönüşebildiklerini zannedip saldırmaya çekinirler.
Element büyülerini ise magmalar yakın yerlerdeki yarıkları ve yaşadıkları habitatları çok iyi öğrenerek her bir lav çıkış noktası ile sıcak su kaynağının yerini öğrenerek gerçekleştirirler. Ellerindeki Dev Sopa ve Mızrakları yerdeki belli noktalara saplayarak bunları serbest bırakır patlama veya sıcak su fışkırmasına neden olurlar. Druid’lerin düşmanları ise onların doğaya hükmettiğini ve büyü yaptıklarını sanıp kaçarlar. Aslında Druid’ler eski zamanlarda yaşamış ilk Jeologlardır.
Hayvanlarla konuşabilir ve onlara hükmederler. Daha yavruyken buldukları kurt, ayı ve kuzgunları yada yaralıyken kurtardıkların hayvanları iyileştirerek onların sevgi saygısını kazanırlar. Telepati olarak bilinen konuşmadan anlaşma yöntemi vücut dili ve mimikleri ise çok iyi bildiklerinden daha önce hayvanlarına öğrettikleri komutları çok rahat ve kolay bir şekilde uygularlar. Bu sayede bu tür bir hayvan yetiştirme bilgisine sahip olmayan eğitimsiz savaşçılar onların hayvanları yönettiğini ve onlarla konuştuklarını zannedip korkarlar. her sınıfın kendine ait bir aldatmaca saldırı şekli vardır. Druid’ler bunları kendileri bu şekilde mal etmişlerdir.
Diablo II’de ise Druid’in sadece 3 çeşidi vardır. Bunlar Elemental, Shape Shifting Were Wolf ve Shape Shifting WereBear. Bunlarında en güçlüsü Shape Shifting WereWolf’tur ve oyundaki en yüksek fiziksel hasar puanı (11000 küsur maximum damage) ona aittir.
Not: “Damage Reduced by %X” özelliğinin yaygınlaşması üzerine “Heart of Wolwerine” yerine “Oak Sage” 20’lenmeye başlanmıştır Asla “Oak Sage” den sonraki ruhları açmayın!
Başlangıç ÖzellikleriKas Gücü: 15
Çeviklik: 20
Yaşam Gücü: 25
Büyü Gücü: 20
Yaşam Puanı: 55
Koşma Gücü: 84
Büyü Miktarı: 20
Her Seviyede Karakterin Değişen ÖzellikleriYaşam Puanı +1.5
Koşma Gücü +1
Büyü Miktarı +2
Özelliklerin Etkileri1 Yaşam Gücü Puanı 2 Yaşam Puanı Verir
1 Yaşam Gücü Puanı 1 Koşma Puanı Verir
1 Büyü Gücü Puanı 2 Büyü Miktarı Puanı Verir
Şimdi bütün Druid çeşitlerini genel sıra ile yazacağım ve güçlüden zayıfa doğru kendimce bir sıra oluşturdum. Bu arada bütün Druid’lerin Summoning Skills kısmı aynıdır..
Seviye 99’a Göre Bir Were Wolf Druid Nasıl olmalı?
98×1.5+60+55=262 Yaşam Puanı
98+84=182 Koşma Gücü
20+98×2=216 Büyü Miktarı Bunlar her Druid’in genel olarak kazandığı özelliklerdir. Mühim olan 505 stats ve 110 skill’in dağalımı ve itemlerin seçimidir. Burada WereWolf Fighter Class bir savaşçı olduğundan Kas Gücünü 232 (Arkenie’s Valor Giymek için ve Maksimum Damage için), 230 Çeviklik (Maksimum Block ve Attack Rating için) ve 300 küsur Yaşam Gücü (Hayatta kalmak ve 5000 küsur yaşam puanı için) yapmamız lazım. Bunlar için ise ilk önce kullanacağımız eşyaları seçmeli daha sonrada statslarımızı ayarlamalıyız. Şimdi Eşyaları seçelim:
Yüzük #1: Raven Frost Ring (+20 Dexterity)
Yüzük #2: Bul Cathos Wedding (49 Life, +1 all skill, %3-5 Life Stolen)
Kolye: The Mahim Oak Cruio (+10 Bütün Statslar, Defense ve Resistanslar, +%10 Bonus Attack Rating ve Bonus Defense)
Zırh: Arkenie’s Valor (49 Vitality ve +2 Druid Skill Levels)
Kask: Lala’s Mane Totemic Mask (+20 Strenght)
Silah: Schaefer’s Hammer Legendary Mallet (Tek el ile Maksimum Damage)
Kalkan: Storm Shield Monarch (+30 Strenght)
Kemer: Thundergod’s Vigor War Belt (+20 Strenght, +20 Vitality)
Botlar: Immortal King’s Pillar (+%40 Faster Run/Walk, +44 Life, +110 Attack Rating)
Eldiven: Immortal King’s Force War Gaunglets (+20 Strenght, +20 Dexterity)
Sonuç: Toplam Bonus Dexterity: 20+10+20=50
Toplam Bonus Strenght: 10+20+30+20+20=100
232-100=132 Strenght, 230-50=180 Dexterity’ye ihtiyacınız var demektir. Bunlardan da ilk değerleri çıkarınca:
132-15=117 Strenght Puanı vereceksiniz, 180-20=160 Dexterity Puanı vereceksiniz ve geriye 505-(117+160)=228 Vitality verebilirsiniz demek. Bonusler ve başlangıçtaki Vitality’iniz ile Toplam Vitality:25+228+49+10+20=332 Vitality’iniz olacak demektir. (307 Vitality Bonus ve verdiğiniz statslar olacağından 307×2=614 Yaşam Puanı alacaksınız demektir. Başlangıçta 55 ve görevlerden de +60 aldığınızdan birde eşyalarınızdan (49+44) toplam yaşam puanınız: 262+614+44+60+104=1084 Yaşam Puanınız olacak demektir.
Bu durumda Statslar:
Strenght: 132
Dexterity: 180
Vitality: 253
Energy: 20+10) (Energy verilmemiş demektir!) olacaktır.
Not : Seviye 99 itibari ile hiçbir zaman mana sorununuz olmayacak. Sadece Life Stealing yapmanız gerekecek.
Elemental Druid için Item Seçimi ve Statslar:
Yüzük #1: Raven Frost Ring (+20 Dexterity)
Yüzük #2: Stone of Jordan (+%25 maksimum mana bonüsü için)
Kolye: Mara’s Kaleidoscope (+5 All Stats, 20-30 All Res. ve +2 All Skills için)
Zırh: Que-Hegan’s Wisdom Mage Plate (+1 All Skill Levels, +15 Energy
Kask: Lala’s Mane Totemic Mask (+20 Strenght)
Silah: Earthshaker Battle Hammer (+3 Druid Elemantal Skills)
Kalkan: Lidless Wall Grim Shield (+%10 maksimum mana bonüsü, +10 Energy, +1 All Skill Levels)
Kemer: Thundergod’s Vigor War Belt (+20 Strenght, +20 Vitality)
Botlar: Aldur’s Advence (+%40 Faster Run/Walk, +50 Life, +110 Attack Rating)
Eldiven: Frost Burn Gaunglets (Mana bonüsü için)
Sonuç: Bonüs Strenght: 20+5+20=45 Burada Thundergod’s Vigor’u giyebilmek için 110 Strenght’e ihtiyacınız olduğundan bunun 25’ini Lala’s Mane ve Mara’s Kaleidoscope’dan kazanacaksınız. 110-25=85 Strenght’te bırakabilirsiniz. Elemental olduğunuzdan ve Storm Shield Monarch kullanmayacağınız için Dexterity’inizi olduğu gibi bırakıp ihtiyacınız ve kendi kararınız kadar Vitality ve Energy verebilirsiniz.
Strenght: 110
Dexterity: 20
Vitality: 300
Energy: 155 (Bu sadece bir öneridir, kesin doğru diye bir şey söz konusu değildir.)
Skill Dağılımı:
Summoning Skills (Bütün Druid Çeşitlerinde Ortak!):
Oak Sqge: 20, Kendinizin Partinizin ve Yarattığınız Her Summoning’in Yaşam Puanını Arttırmak için gerekmektedir. 20 . seviyede 34 mana, 201 Life ve +%125 Life Bonus’ü verir.
Dire Wolf: 20, Guided Arrow, Thunder Storm, Bone Spirit Paratoneri ve Single Game’de Nithalak ve benzeri zor görevlerde baş yardımcılarınızdır. 20 manalık sabit büyü gereksinimleri, 3×193 Life, %240 Pasif Life Bonüsü ve 3×82-88 Damage Puanları vardır. Burada herşeyi 3 katı düşünmelisiniz çünkü bundan 3 adet yaratabiliyorsunuz.
Solar Creeper: 1, Mana kazanmak için.
Carrion Vine: 1, Life kazanmak için.
Not: Son iki tanesi yerine ve rakibe göre kullanılmaktadır.
Shape Shifting Skills (Were Wolf İçin!)
Werewolf: 20, 15 manalık sabit büyü gereksinimi vardır,etki süresi 40 saniye ile sabittir, saldırı hızını +%68 arttırır, saldırı menzilini +%335 arttırır, yaşam puanı ve koşma gücünü +%25 arttırır.
Lyconthropy: 20, maksimum yaşam puanını +%115 arttırır ve etki süresi 420 saniyedir.
Fury: 20, 4 manalık sabit büyü gereksinimi vardır, saldırı +%183, hasar puanı +%423 ve vuruş sayısını 5’e çıkarır. Paladin’in Zeal’ına benzetilebilir.
Not: Bu skill dağalımına birkaç skill boşta kalmaktadır. Onları istediğiniz skill’lere verebilirsiniz ancak benim önerim Ravenlere vermenizdir. Böylelikle düşük seviyelerde rahat edersiniz (Düşük seviyeden kasıt 7-12 arasıdır)
Shape Shiftin Skills (Were Bear İçin!)
Lyconthropy: 20, maksimum yaşam puanını +%115 arttırır ve etki süresi 420 saniyedir.
Werebear: 20, 15 manalık sabit büyü gereksinimi, 40 saniyelik etki süresi, +%183 hasar puanı arttırımı, +%120 savunma bonusü ve +%50 yaşam puanı bonüsü vardır.
Fire Claws: 20, 4 manalık sabit büyü gereksinimi, 233-238 ateşli hasar puanı, +%335 hasar puanı bonüsü ile en iyi seçimdir.
Hunger: 1, verilen puandan da anlaşılacağı gibi +%72’lik mana ve life stealing özelliğinden dolayı yerine göre kullanılan bir skilldir.
Elemental Skills (Elemental Druid İçin!)
Hurricane: 20, 6 saniyelik ard arda yapış zamanı, 30 manalık sabit büyü gereksinimi, 10 saniyelik etki süresi, 202-227 hasar puanı ve 5.3 adımlık menzili bulunmaktadır.
Armageddon: 20, 6 saniyelik ard arda yapış zamanı, 35 manalık sabit büyü gereksinimi, 10 saniyelik etki süresi, 390-440 ateşli hasar puanı, 5.3 adımlık menzili bulunmaktadır.