Diablo 3: Necromancer’ın gideri var mı?
Diablo 3’ün çıktığı ilk zamana kıyasla şu anda popülaritesini bir hayli kaybettiğini söyleyebiliriz. Oyun kendi öz kitlesi tarafından hala yoğun bir şekilde oynansa da yeni oyunculara aynı bağlılığı aşılamayı pek beceremiyor. İçerik açısından yeterli gelmeyen oyun, yeni ve ilginç mekanikler getiriyor olsa da oyuncular artık yeni bir Diablo için gün saymaya başladı.
Onlar gün saymaya devam ederken gelin biz de hep beraber Diablo 3’e gelecek olan yeni sınıfı, Necromancer’ı masaya yatıralım. Geçtiğimiz haftalarda kapalı betasında denediğimiz ve bolca oynadığımız Necromancer hakkında neler düşünüyoruz? Sonuçta bu para karşılığı alınacak bir karakter olacak. Henüz tam ücreti belli olmayan karakterin vereceğiniz paranın karşılığını hak ediyor olması gerek.
Eğer Diablo II’yi oynadıysanız aslında Necromancer’ı zaten tanıyorsunuz. Tıpkı Amazon gibi, onun da Diablo’da bulunmaması serinin hayranlarını üzmüştü. Amazon’un aksine kendisi şimdi Tristram’da iblis avına başladı ve tam bir Rock yıldızına benziyor.
Öncelikle, Necromancer’ı oynarken bayağı eğlendiğimi belirtmem gerek. Diablo 3’teki tüm sınıfları denemiş birisi olarak, Necromancer çıkmadan önce en eğlenerek oynadığım sınıf Monk’tu. Fakat Necro ile birlikte bu kararım rahatlıkla değişecek gibi görünüyor.
Necromancer, beraberinde Diablo 3’te daha önce görmediğimiz yeni bir mekanik getiriyor. Adından da anlaşılacağı üzere asıl işi canlılarla değil, ölülerle olan Necro, cesetleri kullanarak çeşitli yeteneklerini gerçekleştiriyor. Necro oynarken öldürdüğünüz düşmanların cesetleri ortada kalıyor ve bu cesetleri bazen ölümcül bombalara bile çevirebiliyorsunuz.
Etrafında koca bir ceset ordusuyla gezen Necromancer’ı aslında Witch Doctor’a benzetiyor olabilirsiniz. İlk bakışta gerçekten de öyle gözüküyor, evet. Ancak yeni yetenekleri ve perkleri açtığınızda kendisinin Witch Doctor ve Wizard arasında, kendine has bir tarza sahip olduğunu anlıyorsunuz.
Necromancer ile birkaç farklı set dizilimi yapabiliyorsunuz. Neredeyse hepsini denediğim bu dizilimler arasında tüm manamı kemiren, ama düşmanlara neredeyse tek atan bir dizilim de vardı, yavaşlatma üzerine kurulmuş bir hayatta kalma dizilimi de vardı. Duruma göre değiştirdiğim bu dizilimler savaş alanında büyük bir rahatlık yaşamamı sağladı. Siz de kendinize göre bir Necro dizilimi çekerseniz diğer sınıflara göre büyük artılarınızın olacağı kesin.
Necromancer, mekanikleri açısından bazen zorlayıcı olabiliyor. Güçlü olduğu kesin, evet. Ama bu gücü verimli bir şekilde kullanabilmek için karakterinizi de iyi yönetmenizde fayda var. Örneğin Necro oynamaya ilk başladığımda yeteneklerimi kullanıp hayatta kalmaya çalışırken birçok kez yerdeki cesetleri patlatmayı unuttuğumu fark ettim. Bu mekaniğe alışmanız işinizi çok daha kolaylaştıracaktır. Bir süre alışmakta zorlanabilirsiniz, ama her şeyin kontrolünü tam sağladığınız anda karakterden büyük verim alacaksınız.
Görsel açıdan Necromancer çok kanlı ve biraz da garip görünüyor. Elbette burada kendisinin değil, oluşturduğu manzaranın görüntüsünden bahsediyorum. Yoksa kendisi gayet gotik görünümlü ve havalı bir beyefendi/hanımefendi. Oyunun genel gotik atmosferine çok iyi gittiği aşikar. Necro’nun asıl garabetliği kullandığı yetenekler sonucu ortaya çıkıyor. İşlerini fazla kanlı ve şiddetli halleden Necro, bir yerden sonra çok fazla düşman öldürdüğü için etrafını yüzlerce ceset ile kaplıyor. Ve doğrusunu söylemek gerekirse görüntü olarak birbirinin aynısı ceset parçalarından yüzlercesini görmek, biraz soğumanıza sebep olabiliyor. Atmosferden kopmak mı denir? Kesinlikle öyle.
Necro’da en çok kullandığım yeteneklerden birisi, en başlarda verilen Command Skeleton yeteneği. Bu yeteneği aktif yetenek barınıza eklediğinizde pasif özelliği devreye giriyor ve sürekli etrafınızda bir grup iskelet savaşçının dolaşmasını sağlıyor. Bu yeteneğin aktifliğini kullanırsanız iskeletler bir anda, seçtiğiniz düşmana saldırıyor ve gerçekten çok vuruyor. Bu iskeletleri daha sonra açılan bir yetenek sayesinde golem ile değiştirebiliyorsunuz ama kendisinin şimdilik hasar açısından pek iyi olduğunu söyleyemem.Görüntüsü bayağı sağlam, ama pratik yönden bir hayli zayıf.
Şimdilik oyunda bulunmayan, ama resmi çıkışı ile ekleneceğini düşündüğüm bir içerik de Necromancer’a özel ekipmanlar. Elbette oyun içerisinde düşüreceğiniz ekipmanlar Necromancer’a göre baştan uyarlanmış ve görüntü olarak da gayet iyi bir his sunuyorlar ancak Necromancer’a özel “efsanevi” ekipmanların olmaması benim modumu biraz düşürdü. En azından Necro’ya özel bir silah ya da ekipman görsem, bazı yeteneklerimi bu ekipmanlar ile güçlendirsem karakter hakkında daha olumlu hissedebilirdim. Ama görünüşe göre bu ekipmanlar henüz hazır değil, bu yüzden haklarında bir şey söylemek de güç.
Son olarak, şimdilik betada Necromancer’a özel bir hikaye genişlemesi göremedim. Necro’ya özel ya da genel olarak Diablo 3’e özel bir hikaye genişlemesi olacak mı, olacaksa ne kadar sürecek, nasıl mekanlar ekleyecek henüz belli değil. Şimdilik kapalı beta hakkındaki düşüncelerim bunlardı. Ek olarak öğrenmek istediğiniz veya tartışmak istediğiniz herhangi bir şey olursa yorumlardan girişebilirsiniz.