Battlefield 2042 çıkışını büyük eksikliklerle ve hayal kırıklığıyla beraber gerçekleştirdi. Dolayısıyla sürekli düşüşte olan oyuncu sayıları da DICE’ın hatalarının sonuçlarından. DICE da bundan bir ders çıkardı ve tüm stüdyoyu alt üst etti. Dönemin Genel Müdürü Oskar Gabrielson da dahil olmak üzere bazı yöneticiler ayrıldı. Rebecka Coutaz altı aydan kısa bir süredir patron koltuğunda oturuyor.
Rebecka Coutaz, Ubisoft’ta Riders Republic, Steep oyunlarının geliştirilme süreçlerine katılıp Assassin’s Creed ile Splinter Cell’in çok oyunculu modları üzerinde çalışmış oyun sektöründe deneyimli bir yönetici. DICE’ın başını çektiğinden beri ilk röportajlarından birini GameIndustry’e veren Rebecka, şirketin artık nasıl bir yol izleyeceğine değindi.
DICE’ın Battlefield serisine odaklanmaktan başka projelere vakti yok
Stüdyo son 20 yıldır ağırlıklı olarak Battlefield serisi üzerinde çalışmış olsa da, zaman zaman Mirror’s Edge ve Star Wars Battlefront serileri de dahil olmak üzere başka oyunlar da geliştirdi. Battlefield 2042’nin çıkışı üzerine özellikle oyuncuların isteklerini de göz önünde bulundurarak çokça düzeltme güncellemesi getirildi.
Rebecka röportajda: “DICE altı ay boyunca oyunu düzeltmeye ve iyileştirmeye uğraştı ve sonunda kendinden emin bir şekilde oyunun birinci sezonunu başlattı.” ayrıca ilk sezona dair “İyi geri dönüşler aldık.” diye vurguluyor. Oyunu terk etmenin kesinlikle gündemlerinde olmadığını belirtse de ilk sezonun başlangıcından beri oyunun büyük modlarından Hazard Zone daha desteklenmiyor.
Oyunun tamamen terk edildiği iddialarına ve Mirror’s Edge gibi başka yapımlara geçilip geçilmediğine de cevap veren Rebecka aslında tam tersi bir durumun olduğunu belirtti. “Oyunun ölmesine izin vermek bizim için söz konusu değil. Bunu oyuncularımıza ve oyun üzerinde çalışan ekiplere yapamayız.”, “Biz sadece Battlefield 2042’ye odaklanıyoruz. Başka bir şey için zamanımız yok ve yapmak istediğimiz de bu. Üç yıl içinde DICE’ın hak ettiği birinci şahıs nişancı gücü olmak istiyoruz ve bunun için uğraşıyoruz.”
DICE dışında EA Gothenburg, Ripple Effect ve Criterion da Battlefield 2042 üzerinde çalışmaya devam ediyor. Criterion diğer yandan yeni Need for Speed oyununu da geliştirirken, EA’in açıklamalarına göre diğer iki stüdyo da DICE gibi tamamen son Battlefield’e odaklanmış durumda. DICE ve EA, Battlefield 2042’nin oyuncularına geri kavuşacağından oldukça umutlu ve hırslı gibi duruyor.